søndag, juli 11, 2010

JoJo hus

For noko som verkar som evighetar sidan blanda eg ein farge til Kulørs palett: Bloggernes farger.  Like etter lansering av fargane fekk me 12 bloggarane vår representative maling tilsendt.  Spannet med fargen min, JoJo, har blitt ståande sidan (fargekode: NCS S 2040 B). Eg har liksom ikkje hatt riktige prosjektet for den.

I dag derimot, då kom spannet fram i dagen i samanheng med at mitt høgt elska, men særdeles falleferdige, fuglehus vart renovert. Ved hjelp av JoJo og Kulør har huset fått glansen i lakken tilbake. Huset kjøpte eg då eldstemann var baby, og me var i København på handletur (i butikken Notre Dame).  Nå for tida får ein tak i fuglehus i omtrent kvar einaste interiørbutikk ein besøker. Eg diggar dei nye, men eg elskar mitt gamle.

Som de kan sjå er hekleprosjektet mitt betrakteleg større enn sist gong eg viste det fram. Dei siste dagane har eg derimot ikkje hekla ei maske, for det har gått i maling av leikehus.

Nå er sommaren verkeleg her. Me har vore på skogstur i dag, og kom heim med nok blåbær til eit godt måltid for dei to eldste. Sommarens første, men garantert ikkje det siste :) Me var ute i tidlegaste laget, for dei fleste bæra stod igjen uplukka slik at dei kan vekse seg store og søte.


Håpar du også har hatt ei fin helg, og ynskjer deg ein god kveld.
Me bloggast :)

17 kommentarer:

Krabbelure sa...

Heisann. Satt akkurat og tenkte på deg og lekehuset ditt, da det plutselig poppet inn en oppdatering! Gleder meg til å se når dere er ferdige. Ha en god kveld! Krabbelureklem.

ANETTESHUS.COM sa...

Kjempe-fint fuglehus med egenblandet blåfarge!!

Og så koselig det er å plukke egne blåbær; stas for barna! I går kom mine to små med to fulle kopper med blåbær, plukket i skogen bak hytta - da ble det blåbærmuffins *nam*

Ha en fortsatt fin kveld!!!

Klem klem
Anette:)

beate sa...

digger også fuglehus, men synes det er tryggest å ha dem inne... så ingen flytter inn i dem...

så fin lekestuen blir. når jeg leste at du hadde funnet drømmelekestuen var jeg sikker på at du skulle ha funkis-varianten som jeg har sett på finn...hi,hi
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/bilder?finnkode=22866764

gleder meg til å se deres ferdig!!

nyt kvelden
klem beate

Marianne sa...

Jeg kan faktisk fortelle deg at det står et spann "Jojo" og venter på meg inne på sønnen min sitt soverom.
En hel vegg er viet Jojo og vi skal slå våre pjalter sammen en gang i løpet av sommeren.
Jeg tror Jojo og Kasper (sønnen) kommer til å bli riktig så gode venner framover :)

Odins lille hjørne sa...

Flott farge på fuglehuset!! Nyplukket blåbær.. åhhh hvor jeg er misunnelig på dine små!! Kos dere!!!!mmmmmmm..

mymlen og my sa...

Kjempefin farve. Og ikke minst hekleteppe. Gleder meg til å se lekehuset ferdig. Det blir nok flott. Skulle gjerne vært 5 år igjen med et slikt hus. Ha en fin kveld. Hilsen Mymlen og My.

Inger Johanne sa...

Å - blåbær med melk - så herleg! Og finfint fuglehus - likte veldig godt blåfargen din! - og teppet ditt. Fine fargar.

Fortsatt fin kveld til deg!

n i n a s hjem sa...

Nydelig farge, og nydelige bilder :)

Ann Helen sa...

Hei Linda!
Fuglehuset kledde virkelig litt JoJo - ble utrolig fint!
Og blåbær så fristende ut - mmm!

..Her er det VM for alle penga i kveld.., og dermed kvalitetsdatatid for mor:) Fin kveld til deg og!

Lykkefryd sa...

Fantastisk blåfarge! Den likte jeg godt...
Så gøy å få blande sin egen farge :)
Ser deilig ut med blæbær... Mmmm!

NL sa...

Så herlig fuglehuset blei i blått! Skal det henges ute eller inne?

Vakre blåbærbilder - ser riktig så deilig ut. Vi har også plukka blåbær på stien til hytta - stor stas for jentene det.

Ha en fin natt,
Klem

Kathrin sa...

For ein utruleg flott farge! Og fristande med blåbær attåt :) Alltid like inspirerande å kike innom bloggen din!

giraffmamma sa...

Nydelig blåfarge! Og koselig fuglehus. Vi har hatt fugleunger i våre små hus i vår, men de husa er ikke så fine som ditt, likevel, de er bebodd år etter år her på landet :) Og nå må vi også ut og sjekke om blåbæra er modne. Ha en fin kveld!

Jeanette Jess1 sa...

Den fargen var kjempeflott og passet jo veldig godt på det fuglehuset ;)
Også så godt det så ut med blåbær...det er vel noen uker til vi finner det her ennå,men da er det bare å glede seg ;)

Inspirasjoner og Sånt sa...

Herlige med blåbær!! Tror jeg må ta meg en tur ut i kogen snart selv.

Ville bare tipse om give away på bloggen min, med en herlig premie fra butikken Inspirasjoner og Sånt. Se link i sidemenyen.
Klem!

Huldra sa...

Nydelig blåfarge! Den må jeg lagre godt på harddisken i hodet. Fuglehuset kledde den meget godt. :)

Anonym sa...

Why users still make use of to read news papers when in this technological globe
everything is existing on web?

My site; valet parking guy los angeles

Related Posts with Thumbnails