fredag, august 20, 2010

Fargekodar og sånn

Dette har vore mi dårlege samvittighet ei lang stund. Det er så mange som har spurt etter fargekoden på den lilla amagerhylla, og eg har berre ikkje hatt tid til å leite den fram. I dag er det derimot planleggingsdag i barnehagen og eg og miniputten kosar oss heime nå i formiddag.

Her er omsider koden: C3020-R50B (er ørlite usikker på om den første bokstaven er ein C eller ein G, men det finn dei nok ut i malarforretningen).


Malingen er, forutan på Ikeakrakken på dei første bileta og amagerhylla på bilete over, også brukt på det skjønne, vesle nattbordet på bilete under.  Nå er boksen vår tom, og kanskje ein ny farge kjem i hus etterkvart ;)


Den gule stolen er det også fleire som har spurt etter koden på, og det er enkelt og greit ein farge som heiter signalgul (fins på eit gammalt utgått Butinoxfargekart).

Eg har ein stabel med klær som skal leggast opp og fiksast her og der, så det er best eg går i gong. Ha ein flott fredag og ei super helg :)

Klem frå LindaPinda

24 kommentarer:

Unknown sa...

Tusner på takk for tipset!

Eeeelske den lillafargen! Ha ein kjempekos dag med minien og ei fantastisk fin helg :o)

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Skulle ønske eg var like tøff som deg og brukte litt knallfarga i interiøret! Eg safer alltid med kvitt-syns det er kjempefint, men slike bilder du viser er inspirerande☺

Eg var inn på epla butikken din-men fann ingen produkt..stemmer det?

Kos deg med minsten☺

Klem M♥

GirlofNorway sa...

Jeg må manne meg opp før jeg tør å bruke de fargene hjemme. Men de er knallfine!

La forresten merke til at på det første bildet, matcher buksa til minstemann teppet man ser litt av i naborommet :)

Ha en flott dag og god helg!

Fire Hjerter sa...

Hei
Kul farge.
Har ett spørsmål: ser du har malt Ikea-krakken. Jeg kjøpte en slik krakk nå nettopp og hadde tenkt å male den. Men så stod det at den ikke kunne males. Sikkert fordi den er lakket. Måtte du pusse den ned først eller holdt det med grunning?
Takknemlig for svar :)

Elizabet Stilig hjem sa...

Så utrolig lekker farge! Du er kjempeflink til å bruke farger, blir inspirert her jeg sitter.

God helg til deg og dine!
Klem Elizabet

mi-rachel sa...

du er en mester med farger!!

Ellen sa...

Så flott med koder!Den lillafargen er helt nydelig, og det er SÅ fint at du legger ut koden.Har forsøkt meg på mangfoldige lillafarger, men nå hadde jeg lagt det på hylla fordi jeg syntes det ble så vanskelig å finne en fin nyanse.Dyrt blir det også!
Synes det er så flott i bloggverden, at det er fri utveksling av ideèr og fargekoder og annet:)
Nydelige bilder fra lekestua og interiøret deres:)
Ha en finfin fredag!

Sukkertøy for øyet sa...

Elsker å gå på oppdagelsesjakt hjemme hos deg.
Kan sitte i evigheter å studere hvert enkelt bilde.
Så mange gøye ting og lekene farger
*Me love*

Den gule stolen er sååå kul..

Yvonne - Frl. Klein sa...

Lovely images!
Have a nice weekend,
Yvonne

Fanny sa...

Nyyydelig farge! Som alltid...

Liker veldig godt putene som vises på bildene, både den som Simon leker med og de i lekehytten.

Kommer du med flere puter i Epla- butikken din? Og flere sydde elefanter?

Krabbelure sa...

Godt å se at dere har hatt en rolig dag i heimen. Hos oss er hverdagen i gang for fullt, og det merkes. - Puster ut med fredag i dag, i regneværet...Kos dere i helga. Det skal vi!!!!

Hem och Lycka sa...

Helt underbara färger i superfin kombo!

kram Mia

Lykke-Li sa...

Det er nok en C, som står for colour. ;o)

Gøy med litt friske farger innimellom, jeg tar også gjerne imot tips til hvordan du malte krakken. Jeg har også en slik, som venter på maling eller beis. ;o)

Ha en fin helg! :o)
Hilsen Linda

Yvonne sa...

utrolig kul den trekant hyllen!

Anonym sa...

Nyder som altid dine dejlige og inspirerende indlæg - min veninde er netop gået i gang med at istandsætte deres gamle legehus i samme stil som jeres, efter jeg har vist hende din blog:-)
På det allerførste billede hænger der en uro med små elefanter tror jeg (der hvor Krudtugler & Kanelsnegle hænger)...hvor har du fået sådan en uro (og kan du huske hvad den koster?)
Kh. Malene

Anonym sa...

Må bare si at jeg elsker din personlige stil og ditt særpreg over interiøret. Det er en kjempeinspirasjon å lese bloggen din:)

Mvh fast leser :-)

Anonym sa...

Puten på bildene var også veldig fin. Har du sydd den av gjenbruksstoff? Eller har du kjøpt den? Takker for svar:)


Til anonym rett ovenfor her:
Elefant-uroen har jeg sett på Indiska, tror den koster ca 50 kr.

Håper det var greit at jeg svarte på det... ;)

Odins lille hjørne sa...

For noen flotte og glade farger du har hjemme hos deg!

Cecilies Lykke sa...

Nydelige farger! Tips til de som ønsker den gule fargen så har de den samme fargen på sprayboks hos Jernia, men det kreves nok to bokser for å få dekket stolen:-)

Nyt siste del av helgen!

Klem fra Cecilie

Den gode feen sa...

Hei hei og takk for kommentarar. Håpar eg hugsar å svare på alt nå:

-Uroen er frå Indiska og kostar 50-60 kr.

-Ikea-krakken kjøpte eg for maaaaaaange år sidan, og ante ikkje at det ikkje gjekk an å male den :) Eg sausa den inn med maling utan å pusse først. Malingen heng på som berre det. Så sant ikke Ikea har endra i treverket sidan den gong, kan du også berre male utan forbehandling. Lukka til :)

- Puta på bildet er sydd av eit Amy Butler-stoff eg kjøpte for nokre år sidan.

Jepp, dett var dette. Tusen takk for kjekke kommentarar nok ein gong :) Klemsidemsi

Tullefrans sa...

Tusen takk for tipset! Jeg har lett lenge og vel etter en slik farge, og her får jeg den servert på sølvfat. :)

Monica sa...

Skjønne farger! *inspirert*
Fin blogg også - gøy å følge med :)

(Tror bokstaven foran koden skal være en S - som står for second edition. Men ikke så nøye da det er tallene og de siste bokstavene som bestemmer fargen...)

sa...

Så fint det var med knallfarger! Det er ingen bokstav foran 3020 i lillakoden :) Pleier bare stå NCS S også koden :) Men den er nok ikke vanskelig å finne! Nydelig farge forresten! Ble inspirert til å kjøpe noe som må males.. Hehe :)

Anonym sa...

Mye fine farger der, men hvilken "hvitfarge" bruker du ? er det bare hvit, eller?

Related Posts with Thumbnails