lørdag, mars 21, 2009

Babuska egg


Til jul/bursdagen min fekk eg ei kjempefin lysekrune av Bodil. Lysekruna er frå House Doctor og kjempedekorativ og skjønn.



Ting tar som kjendt tid, og i dag, tre månadar etter jul, vart kruna endeleg hengt opp over småfeane sin krok på kjøkkenet.



Kruna er for tida dekorert med malte påskeegg med pålimte babuska og sopp klistermerker. Vart ikkje det koseleg?


Egga malte eg og 6-åringen for fleire år sidan, men nå er dei altså piffa opp med særdeles utypiske påskeklistermerker :)


Upsy Daisy er på teselskap saman med minifeen. Dei matchar visst både i fargar og til dels i hårfrisyre ;)



Ha ein fin lørdagskveld!!

28 kommentarer:

Anonym sa...

Så fin lysekrone du fikk :) Eggene ble nydlige!! Dressen til minifeen er skikkelig kul da :) Ønsker deg en god helg! Slapp av og kos deg ;)

Prinsesse Elin sa...

Rakk ikke sist innlegg før du flesker til med et nytt. Upsi daysi eller hva hun nå heter vil jeg også kjøpe meg for hun er nesten like vakker som veslefeen.
Eggene er superfine. Jeg blir rett og slett bittelitt misunnelig når man klarer å lage en så kul lysekronepåske- dekorasjon.
God klem:O)

Emmeline sa...

SÅ GØY!!! Syns dette var veldig orginalt, koselig og kreativt og inspirerende som alltid;)

Jeg har jo KJØPTE påskeegg jeg. Det er i grunnen voldsomt mainstream med de Maileg eggene, men jeg koser meg veldig med dem likevel;)

Tusen takk for kjekk kommentar på min blogg også. Jeg har bestemt meg for å skjerpe meg. Jeg hadde en stund et mål om å komme innom for å legge igjen 10 kommentarer hver dag, men så falt jeg av den planen. Nå skal jeg i gang igjen. Må oppdatere bloggrollen min også, ta inn litt nye spennende bekjenskaper... Blir det ikke gjort med en gang så blir det ikke gjort. Er rett og slett en dårlig bloggevenn og det må jeg gjøre noe med. PS: Inspirasjonen til klippe og putte i mappeplanen min har jeg faktisk fått fra deg. Men det var verre enn jeg hadde trodd. Endte bare med å FREDE en hel haug med blader... som liksom var for viktige til å klippe i...HÅPLØST!
Jaja. Har forresten sendt deg en epost. Bare sånn for sikkerhets skyld. Ha en fin helg videre:)

Unknown sa...

Your Eastereggs are lovely! So delicate and colourful.

Elin G P sa...

Såå flott en blogg du har =)er det greit jeg legger deg til i min bloggliste =)mvh Elin

Anonym sa...

Disse eggene var søte. :)

Ha en strålende søndag!

Sine sa...

Kjempesøte egg og fe. Jeg må visst også begynne å tenke påske med ungene.
Den kjøkkenkroken så forresten trivelig ut. Og for et vidunderlig lys.

Ha en god søndag!

Lynetmor sa...

Hei, så fin lysekrone, og fin pynt! Ha en fin dag :-)

Haust sa...

Så munter og fin lysekrune! Du inspirerer, som alltid! :)

Monica sa...

kjempefin lysekrone og fine utradisjonelle påskeegg som dere har laget! opsi daysi er favoritt her i huset også! er jo kjempeskjønn også da! ha en videre fin søndag

Maliva`s verden sa...

Artige egg...flinke dere:O)Go`søndag til deg fra Maliva

Noralill sa...

Å kjekt å få litt lure tips for påskeegga. Det vart kjempefint å henge egga slik, og ikkje minst smart!

utruleg søt nattdrakt på vetlefeen...Det går i Upsy Daisy her òg for tida...

Ha ein kjekk sundag!

mi-rachel sa...

veldig fin lysekrone.
og for noen tøffe egg med babuska.

strikkegal sa...

Så koselig påskestemning :) Lysekrona var kjempestilig, jeg er på jakt etter noe liknende! :)

Maya: sa...

Så utrolig stilige egg! God ide:)

Var fin den lysekrona også.

Ha en fortsatt fin helg!

Maya

Solstad sa...

Nydelig lysrkrone ....orginalt og stilig med egga på !:))
Du er veldig kreativ, flink og inspiererande for oss andre !
Ha en flott søndag. Klem

Guro sa...

Fantastisk påskeegg idè! Har noen babushka-klistermerker liggende nedpakket hjemme. Tror jeg må skrive opp idèen i boka mi, så jeg ikke glemmer den. Takk for fin inspirasjon. Du har rett, det er alt for lett å surfe videre, jeg har vært en skikkelig dårlig blogger i det siste (og i det siste vil vel egentlig si de siste årene...), veldig lite flink til å legge igjen hilsener.... huff. Men jeg følger som alltid med på bloggen din, og får mye fin inspirasjon fra den. Tusen takk!
Ha en fin søndag Ü

Klem fra Guro

mali-mo sa...

Herlighet!!!!! For en aldeles helt fantastisk skjønn liten jente du har under her!!!! Noe så til de grader til å spise opp!!! Den mest sjarmerende lille godklumpen då!!!!! Nydelige bilder av de to små nye-sko vennene ;)

Og herlig med påske/katvig innlegg ;) Har lurt på å kjøpe sånn drakt til lillemalien mang en gang, men hun er jo litt chubby for å si det sånn, og de der draktene ser ut till å være laget for lange, slanke barn?

Og du, gratulerer med VIPP'en. Knallfin! Og den BLIR jo fatisk ikke mindre fin selv om andre har den da....det er bare det der med å kjøpe i flokk, jeg tenker sånn jeg også hehe ;)

Og flott ytterdør, og det rekkverket er akkurat slikt jeg ønsker meg på vår fremtidige terasse. Hadde dere snekker til det (mener egentlig: er det vanskelig å lage?)

God søndagskveld!!!

mali-mo sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
mali-mo sa...

Var så ivrig at jeg trykket to ganger jeg. Så da slettet jeg like godt den ene :)

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei på deg ! Artige og sprelske påskeegg, de ble skikkelige humørspredere.
Har du vært i Russland?... det har jeg.Det var bikkjekaldt, dårlig mat, for det meste kål i alt og fint lite å shoppe. Resultat: jeg drakk vodka for å holde varmen og shoppet det som kunne shoppes, hvilket var babuska dukker og dekorerte påskeegg,....flere handlenett, he he og gud bedre meg.
Jeg kan faktisk utruste flere barnehager med babuska dukker og pynte et helt handlesenter med påskeegg, stønn! Ha ha, du skulle sett fruen da jeg våknet fra ferierusen og begynte utpakkingen :o)
Klem

☆Therese sa...

Å så skjønn krone!! Herlig med den vårlige (påske-) pynten!

Og du; Vippen - ønsker meg en slik jeg også, selv om den er aldri så dyr og mange allerede har den.....
Knallfin er den - grattis til deg :)

Tonje Marie sa...

Hei, legg at ei lita helsing :)
Det vart kjempefint med dei egga :)

Ha ein finfin kvel vidare! :)

mette sa...

helt herli med de egga! så kreativt.. kanskje jeg må kopiere litt her....

Anonym sa...

Nydelig minife og kjempefin lysekrone med egg! Du er kreativ ja:)


Hilsen fra
Karianne

hvitstil.com/Christine sa...

Fantastiske egg!

Jannickes Hjemmekos sa...

Nydelige egg og flott lysekrone.

Snedig Snelle sa...

Veldig fine egg! Nydelige fargar og nydelig minife :-) Takk for god inspirasjon!

Related Posts with Thumbnails