fredag, januar 08, 2010

Korga full av godbitar




Eg er nesten flau over å skrive om fleire nye Fretex-funn. Enkelte gremmast sikkert over alt eg drar inn dørane heime. Men for meg er fint brukt sengetøy frå 70-tallet rett og slett skattar.

I dag gjorde eg nok eit kupp. Kupp for meg iallefall. Eg har, som eg har annonsert i lengre tid, planar om å sy fleire puter. Mange puter. Og når eg skal sy må eg ha masse stoff. MASSE HERLEG STOFF.

I dag fekk eg for meg at om eg skal sy i helga, så kan jo ein tur til Fretex inni Stavanger sentrum vere lurt sånn i forkant.

Eg heiv på meg ytterklede. Kjørte inn til sentrum. Trossa stål-is-belagte gater. Entra Fretex. Strente rett bort i dei riktige hyllene utan sjå andre stader. Kjendte blodtrykket steig i takt med alt eg fann. 30 minutt etterpå var eg heime igjen. Og vips var skittentøykorga full av lekre skattar.


Godsakene heng nå til tørk, og blodtrykket har normalisert seg ;)

Nokre av putevara var framleis i original innpakning.


Og dette stoffet her er min desiderte favoritt over dagens fangst. Det var nesten så eg fekk hjerteinfarkt då eg såg det:


Dette kreppsengetøyet med rosa prikkar hadde dei minst fire dynetrekk og enno fleire putevar av. Eg kjøpte halvparten, og lot resten ligge igjen til andre stoffavhengige.


O'lukke, i kveld kjem eg til å sovna med smil om munnen :)

Ha ein strålande fredagskveld der ute, klem frå Linda

53 kommentarer:

Tone sa...

Hei Linda!

Takk for koselig kommentar inne hos meg :) Titter inn til deg stadig vekk men er vel ikke den beste på å legge igjen spor - haha. Så herlige stoffer du har funnet! Skjønner at hjerterytmen steg noen hakk - jeg tror du har godt stoff-karma, for jeg finner ALDRI slike skatter på Fretex - hahahaahah - enda jeg har vært innom flere! Gleder meg til å se hva du skaper av disse herlighetene!

Bare å kopiere Norgesglass tipset - jeg kom faktisk på det når jeg brukte ditt tips om glassene som lykter ;)

Ønsker deg en fin-fin helg!!

Klem Lycheli

Dr. Gill sa...

Kjende at blodtrykket mitt også steig etter kvart som eg såg kva du hadde funne :)

Og det grøne var jo berre fantastisk!!

Gler meg til å sjå kva du tryllar fram i løpet av helga. Er støtt og stadig innom deg, for her finn eg alltid noko inspirerande! :)

Husdraumen/Anita sa...

Haha...nesten slik at eg får lyst å ta ein tur til den lokale bruktbutikken og shoppe for deg, så lukkeleg som du blir av litt mønster og fargar;)
Vips så får du kanskje ein ukjent pakke i posten ein dag;D

Michella sa...

Sikke et godt kup du lavede dig der! Det er altså fantastisk når man gør sådan nogle fund engang imellem, og forstår helt din kærlighed til det gamle sengetøj - det er smukt!
Og i øvrigt en rigtig god og inspirerende blog du har :)
God weekend!

Snuskebassa sa...

Herlig!
Så heldig du har vært. Det med prikkene var velkjent. God gammel krepp :-)
Lykke til med søm-prosjektene dine, gleder meg til å se resultatene.
Hilsen Liv

Refleksjon på livsvegen sa...

Så kjekt!
Ha ei flott stoff helg ;-)

beate sa...

Hei
Grattis med mer stoff til stofflageret ditt... kos deg med symaskinen i helga

klem Beate

Anne Grete sa...

MYE kuuuult! Tenker det klør i fingrene etter å starte!! God syhelg! :)

Randi sa...

Herlig med sånne kupp.
Utrolig fine stoffer. Gleder meg til å se hva du får til av de. Helt sikkert noe flott!!

Blir inspirert til å finne fram symaskina når jeg er innom bloggen din, men jeg ender som regel i sofakroken med et strikketøy.

Ha en god og kreativ helg!!

Ingrid - Fjeldborg sa...

Gisp, det prikkete er barndommen min! Jeg elsket det sengetøyet! Skulle plutselig ønske jeg bodde i stavanger, så jeg kunne gå på fretex og ta med meg resten:)
Lykke til med sømprosjektene og god helg!

Anita sa...

Et slikt lillaprikkete sengesett som på nederste bildet har jeg!:D Digger det! Fikk og et "gammelt ett" (gammelt nytt kan man vel si) til jul i originalinnpakning. Det er skikkelig stilig, knallfint! Det er blitt min nye favoritt. Nesten synd at jeg hev innpakninga.

Sukkertøy for øyet sa...

å hallelujaaaa sier nå bare jeg*ME LOVE* for noen unike og lekre stoffer du har funnet, helt frønn av misunnelse her jeg sitter:)
Du kommer nok til å trylle frem de nydligste ting..
Kos deg med "hjertebank" stoffene*S*

HUGS

Judith sa...

Herlige stoffer!

Marthe sa...

Åååå, nå er det jeg som får hjerteinfarkt her! Hadde jeg kommet over disse stoffhaugene hadde jeg gått i bakken av glede- hehe, enkle gleder, er det ikke det man sier? Men likefullt; for noen nyyydelige stoffer:) Gleder meg til å se hva du tryller frem!

God helg!

Blåbærpai sa...

aiaiaaaiii! Håpar du syr noko av det rosa prikkete! det hadde forresten passa perfekt i min nye benke-sofa!!!
GOD HELG!

Minmill sa...

Så moro at du finner så mye fint på denne Fretex'en din. Ikke vær flau over å nevne det flere ganger. For oss som leser er det bare gøy å se at du har sånn flaks. Noen ganger lurer jeg på om folk i Stavanger er helt bedøvet siden du klarer å få tak i alle disse skattene. Likte veldig godt stoffene du fant denne gangen. Jeg hadde nok besvimt om jeg hadde kommet over de samme stoffene, men det skjer liksom ikke meg.

Sov godt og drøm søtt om funnene dine i dag. Klem Minmill

the Folding chair sa...

Shit! mulig jeg må ned i morgen tidlig og kapre resten av det prikkete rosa - for det var NICE!

Elisabeth, innerst i veien sa...

Gratulerer med kupp! Dette er skikkelig gladfarger. Gleder meg til å se hva du tryller fram. God sy-helg!

Fru Fryd sa...

Herlig fangst du har fått, og der er slett ikke vemmelig!! Gleder meg til å se hva du tryller ut av det:-)

BO sa...

Heheheehehe! Du må sikkert leggast inn mot avhengighet... :)

Da eina er eit sånt bestemor hadde på sengene i Rasdalen! Er sikkert masse skattar rundt omkring!

Klem

Anonym sa...

Sannelig ikke noe å være flau over at du finner sånne skatter. Syntes du er heldig jeg. Er aldri på rett sted til rett tid.
God helg.
Klem

Vingesus og Julebrus sa...

Gleder meg til å sjå kva du tryller fram av desse stoffa. Minner meg om nattkjolar som bestemor sydde til oss då me var små. Trur dei fins enno : )

Likte uglene dine. Har du funne på mønster til dei sjølv?

Ha ei fin helg. : )

Elins systue sa...

Stilig. Flotte stoff du har funnet. Pleier og å finne nyttige ting der, gardiner feks. Fant sist noe nytt møbelstoff som jeg skal sy veske av

Linda sa...

Ja dette er så sannelig skatter!
Kjenner den følelsen av hjertebank når jeg finner slikt!
Lykke lykke ;O))
Har fått dilla på å sy slike puter selv og flere skal det bli!

Kos deg med skattene dine!
God helg fra meg!

Camulen sa...

Jeg hadde også det prikkete sengetøyet da jeg var liten. Gode minner!

Barbros lille atelier sa...

Så mange flotte skatter du har funnet! Heldige du! Kjenner veldig godt igjen den hjertebankfølelsen:-) Må visst legge turen innom Fretex i morgen.

Klem

Beate sa...

Hei!
Innom bloggen din,å ser på dine kupp;)
fretex er fantastisk ka?;)
Go helg,kommer tbake snart!!
Klæm Beate

Marthe sa...

Lurer på hva mamma sier om jeg kommer og raner feriehuset de har etter farmor og farfar for sengetøy? Nå er det jo masse salg på nytt, kanskje hun vil bytte noe ut? Veldig fine stoffer, det skal bli spennende å se hva du produserer av dette!

Prinsesse Elin sa...

Tenkte jeg skulle opp til sviger å finne alle sengklærne som hun har fra 60 tallet, koke dem og komme innover til deg med det. Ser på bildene at det var flere jeg dro kjensel på. Å hun klager alltid over plass mangel. Å så er du den eneste jeg vet om som elsker disse dynetrekkene:) Jeg elsker de ferdige putene dine jeg.

Ha en skjønn lørdag klem fra Elin ♥

Tove sa...

Heldiggris!:)
Det var litt av noen stoffer du fant, utrolig fine. Gleder meg til å se putene du syr. Og hadde jeg hatt en baby skulle den garantert fått "melkekartongbody", superstilig:)

God helg!

Guro sa...

Å, lykke! Hvorfor gjør jeg aldri slike kupp selv? Har et lite inntrykk av at det er mindre slikt å finne her nordpå, eller kanskje det bare er jeg som er for lat til å lete skikkelig? Fantastisk fine stoffer ihvertfall! Kos deg med symaskinen i dag :)

Silje Kristin sa...

Så heldig du var som fant alt det fine stoffet :)

Skulle ønske de hadde slikt på den freetex butikken som ligger nermest meg også (7 mil unna)
Men der har jeg aldri funnet no bra..
Har funnet masse bra på Unika Butikken i Trondheim da, den er super :)

Håper du får brukt stoffene dine til noe kult :)

Nooria sa...

Deilige stoffer gjør meg salig. Du har virkelig gjort noen funn! Jeg gleder meg til å se hva du får ut av dem.

Fro (Idyll på landet...) sa...

Så gøy! Blir spennende å se putene når de blir ferdig!

God helg!
Klem

tubakk sa...

Supert! Gleder meg til å se de lekre putene du skal sy. God helg til deg.

Den gamle stil-de svunne tider...VINTAGE sa...

Fantastiske stoffer, digger de-selvom eg er litt mer diskree i valgene mine.Men hos deg passer de perfekt !! Skjønner godt at hjerterytmen stiger når du finner sanne ting, eg er helt lik, men det skjønner bare andre interiørinteresserte damer...ikke alle som forstår seg på sann.hehe KOs deg !!

Anonym sa...

du er jammen heldig, men så skaper du mye fint ut av kuppa dine også da!!!
En annen ting - du har uttolig mange fine bilder - for å gjøre det riktig ( det er en del blogger som diskuterer opphavsretten til bildene vi legger ut på bloggene våre.
Derfor vil jeg gjerne spørre om jeg, hvis jeg skulle ønske det - låne et eller flere av dine bilder - selvsagt skriver jeg hvor jeg har funnet dem og linker tilbake til deg - kan jeg gjøre det???????
Ha en fortsatt fin helg!!

the Folding chair sa...

Joda, troppet opp på Fretex kl. 10 for å sikre meg rosa prikkete sengetøy til Stjernebarnet. Lyset var ikke kommet på engang da jeg satte mine ben innforbi døren. Gikk med raske steg bort til det rette hjørnet - og der traff jeg SnilleKamille som sto med dette dynetrekket. Jeg fikk kjøpe de to putetrekkene som var igjen :)
hehe, så det var iallefall to stk som benyttet seg av tipset ditt!

Kamille sa...

Tusen takk for at du la igjen litt av det prikkete sengtøyet! Eg falt pladask for det og bestemte meg for å møta opp 5 min før for å kapra det flotta sengtøyet. Eg blei nesten litt dårlige for der møtte eg ei koselig dama som var ute på same ærend.. men ein gong må eg og ha litt flaks.

Beste helsing kamille

alvorada sa...

Hi-hi, ser ut som du har arrangert bloggetreff på den lokale Fretexen! :) Veldig hyggelig av deg å ikke stikke av med alle godbitene.

Det grønne/turkise stoffet tror jeg må være det absolutt nydeligste jeg noensinne har sett. Du er en heldig liten fe! :)

Cathrines blogg sa...

Blir spennende hva du skal trylle frem :o)

atinybitofheaven sa...

Så utrolig mange fine stoffer.. nesten så jeg begynner å lure på om Fretex har et eget bakrom / hemmelig avdeling de ikke vise meg- for jeg finner sjelden noe der ;-)

Gleder meg til å se hva som blir tryllet frem -)

God lørdagskveld:-)

Anemone sa...

Du er utrolig flink til å finne ting på fretax altså! Har ikke noe sånn butikk her jeg bor, bare bruktmøbelbutikk hos oss, og da begrenser det seg litt hva jeg har plass til.

Jeg strikker! Hvis du vil kan du sjekke ut bloggen min nå. Har nettopp fått bestemors gamle strikkeoppskrifter.

Christine sa...

håhåhå, så utrolig mange godbiter du har funnet deg :D jeg trodde jeg skulle gjøre kjempekupp på tirsdag som var jeg, hadde ikke vært innom fretex i hele desember pga masse jobbing, men var ingenting å finne i hyllene der for meg :( må være første gang jeg har gått tomhendt ut fra fretex! får håpe jeg har lykken med meg fremover ;) kos deg med skattene dine hvertfall!

Anonym sa...

Så spennende blogg - og så mange fine bilder! Ha en flott helg videre :)

Skrenten sa...

Haha, du skriver så uhøytidelig og ærlig.

Har fulgt bloggen din en stund og har den som en av mine favoritter. Syns du skiller deg ut både med tanke på din huslige stil og din måte å skrive på. Ustylet og rett fra lævra som vi sier her i Trøndelag.

Fortsett med det du og lykke til med syingen!

Trønderklem

Drømmen om en eplehage sa...

Og pladask så var jeg tilbake i min barndoms seng. Mimre, mimre :)

Du har fått mail!

Nattaklem

Brigg sa...

fantaastisk flotte stoff!! nydelige! skulle ønske jeg fant slikt på fretex.. gleder meg til å se putene!

Haust sa...

Hehe, skjønar godt at du nesten fekk hjarteinfarkt! Å, eg fekk lyst å gå på bruktshopping...

God søndag!

Janne sa...

Ååååå heldig deg, det er skatter det der, STORE SKATTER:)

Så moro at du skal sy puter, gleder meg til å se deg ferdige.

Lykke til.

K-Janne

thea.e sa...

Hehe, jeg kan dra i skapet til "hu mor" jeg, for å finne gamle sengesett, og det har jeg store planer om å gjøre:O)God søndag!

Ida sa...

Så innmari masse fint du fant deg! Lykke til med syinga. Ein må ha litt materiale om det skal bli noko bra resultat, og det ser det jo ut som du har no :)

Anonym sa...

Gler meg til å sjå resultatet - slik at me kan få gode tips!

SuMa

Related Posts with Thumbnails