onsdag, februar 10, 2010

Kongeleg hue


Eg har strikka ei ny hue etter oppskrifta eg dikta for nokre år sidan. Dagens plan (om eg får tid) er å legge oppskrifta ut i oppskriftsbloggen. Denne hua er tiltenkt storesøster, men sidan ho kosar seg i barnehagen nett nå, så måtte veslebror stille som modell. Veslebror klør forøvrig veldig i gommane, og gneg på ein kremtube på biletet ;)

Hua er alt for stor til klinkekulo vår, og han ser derfor ut som om han har ekstremt stort hovude. Ikkje så løye i grunn, for hua passar til og med til meg :) Men når hua er i riktig størrelse er den kjempefin på altså. Det er berre det at dei søte små er mykje finare modellar enn mora.



I tillegg til alle interiørbladene eg skummar gjennom (rekk sjeldan lese dei), så føyer eg også oftast over vanlege ukeblader også. Og i eit rykande ferskt blad, som kjem ut tirsdagar og fredagar, fall blikket mitt på denne hua som den danske prinsessa har på seg ;) Om du strikkar hua "mi", utelet heklekant og blomsterdekor, så har du ei dansk prinsessehue du også ;)

Nå håpar eg at eg får tid til å skrive ned oppskrifta før formiddagsluren til Simon er over. Kikk innom oppskriftsbloggen om ei stund, om du vil ha oppskrifta :)

Ha ein flott onsdag, klem frå meg

24 kommentarer:

Randi sa...

Det dukker opp SÅ mye fint her. For meg som må ha oppskrift på alt jeg gjør digger jeg oppskriftsbloggen din.

Ha en fin dag!

Barbros lille atelier sa...

Kjempefin lue! Utrolig fint med den heklekanten og den flotte pynten. En skikkelig prinsesselue dette her:-)

Klem

Rigmor sa...

så fin lue! Og så flott at du deler oppskrift også!
En prinsesse verdig den luen der!

Shus sa...

Ha ha ha, eg lo mest av at du skriv om Se og Hør utan å skrive om det!!!!Du e så flink med handarbeid, sku gjerne vore da sjølv og. Men eg e ganske go på å strikka sokkar, og da e da ikkje alle som kan!!! Klem frå Solveig

Linn-Helene sa...

Du er så utrolig flink! Må nesten lære meg å strikke etter mønster og ikke minst sy! Tror jeg skal ønske meg en symaskin til bursdagen ;) det er vel å anbefale?
Ha en fin Onsdag!
Klem Linn-Helene

Fro (Idyll på landet...) sa...

Du lager så utrolig mye fint! Denne lua var kjempesøt :) Jeg har ingen prinsesse selv, så skal jeg lage en, må det bli en prinsevariant. ;)

Ha en knallfin ettermiddag og kveld!
Klem

P a p i r L a b sa...

Den lua ble bare herlig, og jeg tror jammen jeg må finne frem strikkepinnene og starte på lua til midtimann i dag :)
Takk for super inspirasjon!

Tone sa...

Så utrolig fin lue:) Og så må jeg bare si at den lille gutten din er så nyyydelig:) Antrekket du viste i forrige innlegg er noe av det skjønneste jeg har sett! Kan skjønne du ble glad for det :)

Klem Lycheli

Lemi sa...

fin va ho, og han ;)

æ har kje glemt ka æ har lova deg, tar visstnok bare litt lengre tid å dykke ned i stoffeska og finne d frem ;) vi male og styre som bare d i nyhuset..
du kan jo sende meg adressen din på mail?


ha en finfin dag!

Love Peace Pionies sa...

fy søren så nydelig!!! du er et funn!
klemmer

Gitte sa...

Så skøn en hue, og jeg beundrer altid din evne til at sammensætte farver! Tak fordi du deler ud af dine opskrifter, mon denne hue egner sig som et begynder projekt i strikning?
Dejligt at du følger lidt med i vores dejlige prinse/prinsessepar:)
Hav en dejlig dag.
Kærligst Gitte

beate sa...

kjempeskjønn! ♥

nydelige farger!

klem beate

Marianne sa...

Hei!
Vil bare takke for veiledningen til Kanzashi blomsten!
Jeg satte den på en pinne og puttet den i en blomsterpotte med en pelargonia som en nedklippet og venter på vår.
Ble mye hyggeligere i vinduskarmen med blomsten "fra deg"!

Anonym sa...

Tusen takk for lueoppskrift. Den var midt i blinken til mitt lille oldebarn som var 1 år på julaften. Har strikket en jakke i garnet Duett, og klarte ikke bestemme luemønster. Men nå er det i boks.
Du er snill som deler med andre.
Hilsen krykkja.

ANETTESHUS.COM sa...

Så fiiin!! Du er så flink:) ... og så herlig sjarmerende at dere kaller dette hodeplagget for HUE?! *smiler*

Ha en fin dag, Linda!!

Klem
Anette:)

Katarina sa...

Flott at du deler oppskrifta.Vi fikk jo ei lue i fra deg og den var bare så skjønn og prinsessa hadde den på i lang tid,for den var jo så elastisk også. Men vet du hva - plutselig var den vekk i Barnehagen,til vår store fortvilelse. Hvor den hadde tatt vegen,vet ingen,men en favorittlue nr 1 var den:-) Ha en super koselig eftermiddag med gullongene dine :-) Stor klem fra Katarina

Sommerlyst sa...

Kjempefin lue på en enda finere klinkekule...;)

Ha en nydelig dag!

Snuskebassa sa...

Knallfin. Men det er jo det lille ekstra som gjør lua di så flott!
Klem fra Liv
Skulle gjerne ha skrevet lengre kommentar, men det sitter en "apekatt" på hodet mitt.

InstatreffNorge sa...

Utrolig nydelig ♥
Så morsomt det må være å klare å skape så fine ting:) jeg kan hverken strikke eller hekle, og vet ikke om jeg har tålmodighet til å lære det heller:P men beundrer deg som KAN:D

Klem

HønePøne sa...

Så fin hue!
Kjekt at du legger ut oppskriften! Mulig dette blir helgens nattevaktprosjekt :)
Ha en flott kveld!
Madeleine

huset på øya sa...

Åh for en nydelig lue. Skikkelig prinsesselue. Så kjekt at du deler slikt :0)
God lillelørdag! Vibeke :)

Stylemum sa...

Hei Linda!
I found your blog today and I have to say its absolut my style.
Hugs from Germany. Simone

KariL sa...

Du verden så flott prinsesselue. Koselig blogg du har.
Ha en fin dag.

Fruen sa...

Hej Linda...
Du har vundet i min give away.. Der er et indlæg, så kig ind..
KH Rakel.

Related Posts with Thumbnails