torsdag, desember 09, 2010

Mi trufaste hushjelp

  Alma vår i 2008

Eg kom sånn til å tenke på bildet over frå dette innlegget, då eg såg gjennom bildene frå forrige helg. Me tok ein grundig husavask på søndag, og Alma er med på det som skjer. Jif-sprayen og kluten er noko av det kjekkaste ein kan halde på med. Skitten i klærne og rundt truten etter risbollebakst og etterfølgjande smaking, men like herleg og blid som for to år sidan :)

Alma vår forrige helg, 2010

Det har ikkje blitt tid til mykje blogging i veka som straks er over, men håpar å få tatt litt igjen nå i helga. Me ventar familie på besøk - JIPPI - og planlegg å kose oss maks ilag :) Ha ei fin helg du også!

20 kommentarer:

Makeminemidcentury sa...

She is beautiful!

Ellen sa...

Så koselige bilder!Jeg har to små jenter, og de vil gjerne være med og hjelpe til med klut og såpevann når det er storrengjøring:) Jeg kommer til å savne de stundene når de blir større..De vokser så sinnsykt fort, jeg ble litt rørt av de bildene der jeg....Nå må jeg nok gå og stryke jentene litt på kinnet før jeg legger meg:)
God natt fra meg:)

Nina sa...

Mon tro hvordan du og Herr Fe har klart å skru sammen et stk. barn som holder i en Jif-flaske med et søtt smil om munnen ;)? (Nå kan jo hende jeg har glemt litt hvordan det var å ha en fire-femåring).

Jeg håpet egentlig at vi i vår familie har sånn annenhver generasjon av rotehode - støv på hjernen. Mormor = rotete. Mammaen min tørket blomsterpottene innvendig hver uke tror jeg - altså langt fra rotehode. Jeg = rotehode. Min kalkulasjon var derfor at mine barn skulle bli ryddige og lite glad i støv. Feilkalkulerte innmari der ;). Og ikke kan jeg si så mye heller - ettersom jeg ikke er det spor bedre ;).

Kos deg videre i desember - og hold skuldrene så lave du kan.

Duse Pasteller sa...

Heldig du - som har en sånn skjønn hushjelp!!:)

Janni
Duse Pasteller

Bird on a wire sa...

Hun hadde vært en sterk konkurrent hvis det var noe som het "Jif-ungen". Jeg tenkte nemlig på Lanoungen når jeg så bildet :)
Godt å få litt hjelp, da!

Shy sa...

Kjekk jente! Vi får nyte det så lenge dei har lyst å hjelpe til.

SiriR sa...

Så helige bilder!
Og deilig med en datter som liker å hjelpe til:)

Ragnhild S sa...

Åååå, så søt! Kjekt med litt hjelp i julestria;)

Loppeklem

Cathrine Aksnes sa...

så koselig å få hjelp til å vaske :) å så vakker hun er. Ha en flott dag og en koselig helg.

Eple sa...

Alltid velkomment med så blid og dedikert vaskehjelp :-)

Veldig koselige bilder!

Merete sa...

Skjønnaste vaskehjelpo <3
Ariel er og med og svingar støvkost og vaskefille her i heimen :) og det galnaste er jo at ariel er veldig lik på Alma på det nederste bildet...
Håpar me kan sjåast snart. Klem til dåko alle frå oss 4 her på Valen!

Fargebarn sa...

Så herlig å ha omtrent samme bilde med 2 års mellomrom. ;) du e god som komme på det. Og for ei herlige jenta som e med på husvasken!
Ha ei finfin helg og kos dere masse med besøk.

Livets små øyeblikk sa...

For ei herlig tulle. Det er fint med sånne små som hjelper til, tar litt lenger tid men så varer også kosen litt lenger:)
Ønsker deg og dine ei fin helg:)

La luz del norte sa...

Så søt jente!

Du må jo ha verdens vakreste pepperkakehus!!! Virkelig nydelig!!! :)

God helg til deg!

Hilsen Solrosa

an-magritt sa...

Så vidunderlige bilder!
Snuppelura di der bare skjønn!!

mali-mo sa...

Skjønnejenten din!

Har sendt deg en mail ;)
Klem ;)

Sebastian Navarro sa...

Så skjønne!

re:signert sa...

Hei. For et fantastisk innlegg. Ble helt sjarmert. God søndag! Signe

Bird sa...

Heihei!
Gratulerer med seiern;)
Du jeg ser på gulvet deres - er det nytt eller har dere slipt et gammelt?
Har et gammelt tregulv som dessverre er beiset i kirsebær farge - og drømmen er å få det litt lysere. Men våger liksom aldri å hive meg ut i det- for alle sier at det er å masse jobb! Tips mottas med takk!:)
Klem fra bird;)

Anonym sa...

For en fantastisk fin blogg du har laget! Du har inspirert meg til å finne frem symaskinen å starte på noen av de prosjektene jeg har i hodet :D
Så takk for det!!!

Men en ting jeg har lagt merke til på dette (og flere andre) bilder, er at dere har cd-stativ inne i billy hylla.. er dette noe dere har ordnet selv eller får man kjøpt det noen steder?

Related Posts with Thumbnails