tirsdag, januar 18, 2011

Bensin på bålet


Nye stoff og fargerike tekstilar er som bensin på bålet for meg, for kreativiteten boblar omtrent over.

Nå har eg fått så mange nye stoff i hus at eg kjenner at det nesten vert for mykje for ei stakkars sjel. Går jo med konstant høgt blodtrykk og hjernekjør; "Eg kan lage det, eller ein slik, og hadde ikkje det vore ein genial ting å sy?" Hi hi, neida eg taklar det fint, men blir til tider ein smule frustrert over at eg ikkje har tid til å lage noko av alle dei fine tekstilane. I kveld trur eg at eg skal droppe støvsuginga, og heller satse på ein lang date med trufaste Elna på kjøkkenbordet ;)
I førjulsgåve fekk eg dette fantastiske hjertestoffet frå By Graziela frå ei supersnill fin dame eg kjenner. I love it!!! Trur dette må bli dynetrekk og putevar til dukkesenga til Alma...pluss masse anna fint.

Hin dagen poppa det ned ein pakke i postkassa. Ganske så sjokkerandes for meg, sidan eg i grunnen har pålagt meg sjølv kjøpestopp på ting og tang, klær og leiker for tida ;)

Innpakninga gav meg snart eit hint om at eg hadde mottatt ein pakke frå Tamo. Og ganske riktig. JUHU, innehavaren av Tamo har sendt meg ei utfordring, der ho vil eg skal sy noko fint av desse stoffbitane her. Tusen hjarteleg takk; utfordring mottatt og forhåpentlegvis snart igongsett *smil*.

Eg elskar elefantstoffet og ser både det og dei andre nydelege stoffa for meg som dekorelement på klær, på putetrekk, sengetepper og små vesker og pungar. Hmmm.

Barbara, som driv Tamo, har kasta seg ut i blogglandia. Riktig velkommen til deg :) Bloggen finn du her .

Har du også lyst til å sy, men veit ikkje kva? Då skal eg tipse deg om noko som inspirerer meg utruleg mykje. Det er å gå inn på Flickr og søke på for eksempel crafting japanese, zakka, sewing og så vidare. Masse lukka til.

Ha ein superduper tirsdag, klem frå Linda

16 kommentarer:

ReVinyl sa...

Åhhh...så heldig du er! Masse nydelige stoffer! Ja, elefanter er kult. Jeg elsker mine vinylelefanter. Favorittene mine her var elefantstoffet og det turkise stoffet med store blomster. Nydelig! Gleder meg til å se hva du skal lage av det.

Er det ikke litt deilig når kreativiteten bobler :) Akkurat som kroppen bare kjører på av seg selv og man selv nesten ikke rekker å henge med.

Ha en fin dag! :) Siw

Petra / Popetotrora sa...

Vilka underbara tyger!! Härligt att få ett sådant paket på posten!!

Jag gillar framför allt det med elefanter och det med rådjur på nedersta bilden. Ljuvliga!!

Unknown sa...

Det var mange fine stoffer :D Dååne!

Hverdagsmamma´n Anita sa...

Wow, så mye lekre stoffer!

Jeg venter på svar fra en jeg skal kjøpe sy-maskin av :) Jeg har ikke sydd siden jeg gikk på skolen, så jeg både gruer og gleder meg vilt til å sette i gang :)

Har noen stoffer liggende, men jeg regner med det blir noe feil-sying underveis, så må nok skaffe meg noe "prøve" stoff også :)

Har du noen gode tips og råd på veien til meg som er 35 år og nybegynner-syerske?

ps. jeg er så glad i bloggen din :) Leser ALT!
Klem Anita

Heidi / I'm with Leia sa...

Så hyggelig utfording - mange fine stoffer - gleder meg til å se hva du lager :9

PS takk for link til Tamo's blog

Eg ... sa...

Ikkje rart det boblar litt med slike flotte stoff :-)
Kjenner meg veldig igjen. Og har forøvrig sjølv ei gammal elna-maskin. Det er enkelte dagar ikkje ungane kjem fort nok i seng slik at eg kan få sydd litt. Hodet mitt er fullt av planar framover - i tillegg til noken kjolar som skal lagast på bestilling.

Kos deg med sy-kveld :-)

...

Nin sa...

Gleder meg til å se hva du tryller frem!! :)

Anne Mai sa...

Flotte stoffer :D gleder meg til å se ressultater ;D

lise sa...

Herlige stoff - det ligger mye inspirasjon i disse. Jeg er helt sikker på at du kommer til å lage noe flott, det blir spennende å se hva.

Hegeslilleboble sa...

Sååå mange fine stoff, blir kjekt å se hva du tryller frem!

Siddis back home sa...

Så heldig du er da! Skal bli spennende å se hva du får ut av disse... jeg savner symaskinen, blir ikke så mye gjort med to på 2år og som attpåtil er syke...

Ellen sa...

He he, jeg ble så gira av innlegget ditt at jeg gikk rett inn på Tamo og opprettet kundekonto og svidde av litt for mye penger...Dette skjedde så fort at jeg ikke rakk å legge igjen kommentar hos deg en gang, som jeg jo hadde ment å gjøre!Men nå gjør jeg altså det.For noen LEKRE stoffer, det er helt til å få vann i munnen av.Jeg gleder meg til å se hva du lager av dette, det må jo bare bli bra:)
Ha en flott kveld!

Yvonne sa...

å der var det masse fine stoffer!

Lena sa...

Jeg har sydd en stor rund pute (ca90 cm diameter) som jeg fyllte med to av gjestedynene våre av det blå elefantstoffet, samt en stor firkantet pute som ble fyllt med gjesteputene våre av tilsvarende hvitt stoff med grønne elefanter. Dermed er både gjestedyner og -puter ute av veien, og minstemann har fått to store deilige puter/puffer å boltre seg med på rommet sitt.

Venter spent på å se hva du har tenkt å gjøre med ditt!

Ha en fin kveld :o)

Elin sa...

Heldiggrisen!!
Stoffene var SÅ herlige! Jeg har en ting for elefanter, og må si jeg likte det blomstrete turkise ekstra godt. Gleder meg til å se hva du og Elna kan trylle frem av dette :)

ANETTESHUS.COM sa...

Hei, Linda! Godt det er flere enn meg som synes 'dagane og ikkje minst helgene fyk i vindens fei';)) Endelig fikk jeg tid til en liten kommentar hos deg. Måtte imidlertid skrive den i dette innlegget, for det var giveaway på gang i innlegget over - søte små jentekjoler er liksom ikke det helt store i vår familie *smiler*

Den som kunne sy, du!? Du bobler jo over av skaperglede:) Høres fantastisk ut.

Ha en fin ny uke! Jeg titter innom daglig, men er alt for dårlig til å legge igjen små spor. Skal bli flinkere:)

KLEM
Anette:)

Related Posts with Thumbnails