onsdag, februar 23, 2011

På pinnane


Eit nøste med alpakkagarn er i ferd med å bli omforma til varme "lubber" til Almamor. Det går ganske så treigt med sokk nummer to, var liksom mykje kjekkare å strikke den første. Kom eg til  få det til? Oppskrifta eg brukar fann eg på Drops sine sider. Ingenting gjer meg betre samvittighet enn når ungane er kledd i varme og gode plagg, og særleg om dei er heimelaga. Dessverre er det få heimelaga plagg produsert av meg her i huset, men eg jobbar med saken som de ser ;) Korleis er det med deg, er du flittig med strikkepinnar og garn?

"Lubbene" ligg oppå heksagonteppet eg ferdigstilte i sommar (hugsar ikkje fargekodar på garnet lengre).

Vips var veka halvveis overstått, håpar den har vore fin så langt for deg :)
Nå skal eg sjå om eg rekk strikke nokre omgangar før senga kallar. Ha det godt!

22 kommentarer:

Whitebite sa...

herlige lubber!

maska sa...

Så flott teppe du hadde heklet.
Ja sokk nr.2 er litt tregere å bli ferdig med enn den første.
Ha en fortsatt fin uke.

Frk.Virrum sa...

..enig, hva er det som gjør sokk nr 2, erme nr 2 og vott nr 2 så kjedelig å strikke? :-)

Stine Hoelgaard Johansen sa...

Hej

Super smukt tæppe, og helt fantastiske farver.
jeg har det på samme måde som dig med at strikke strømper, jeg keeeeder mig når jeg er gang med nr. 2. Det er lidt det samme som når jeg strikke det 2. ærme til en bluse, det er også lidt langsommeligt.
Hvorimod at lege med farver og hæklede figurer, bare er en leg.

God aften Stine:)

beate sa...

ikke noe som er bedre enn hjemmestrikket!!!
elsker hekleteppet!!

klem beate

Karin sa...

Kjempefin blogg du har. Jeg er ofte innom og kikker:0)
Helt enig i at barn trenger gode varme hjemmestrikkede plagg om vinteren. Rart med sokk nr to ja... det er et fenomen som de fleste av oss sliter med, ikke minst å få de helt like;0)
Lykke till!

Komadyret sa...

Knallflott teppe ;) Og ullsokker er aldri feil, selv om eldstemann hos meg mener at sokkene sklir av, og vil dermed ikke bruke dem....(mammaen er jo litt glad for å slippe å strikke masse sokker også da....)

Og som svar på spm ditt, ja, her strikkes det i ledige kveldsstunder, hva skulle jeg gjort uten strikketøy/hekletøy? ;) Det hadde iallefall ikke vert rare bloggen hos meg..... ;)

ANETTESHUS.COM sa...

Så deilig med hjemmestrikkede sokker!! Det var mormor som sørget for hjemmestrikkproduksjonen her i familien... Hmmm. Jeg føler et visst ansvar for å ta over arven.

ha en fortsatt FIN uke i fe-huset:))

STOR klem

Pink lady sa...

Strikking går sånn i rykk og napp her i gården. Akkurat nå er det prosjekt med god samvittighet som er på gang da jeg bruker opp restegarn. Men så hørte jeg et rykte om 20% avslag på Dalegarn på en av byens utsalg.. ;)

Klem Pink lady

Olga sa...

I love your blog. This looks fabulous!Your pictures are absolutely amazing.

Allis i Eventyrland sa...

Min erfaring når man skal strikke noe det er to av, er at det ALLTID går saktere med nr. 2. :) Uten unntak!

Men de blir kjempefine, altså! Nydelig farge :)

Rita sa...

så deilig med sokker i alpakka da!! Nydelig teppe også.

KJempefin blogg du har. Jeg strikker og syr når jeg får tid. Har akkurat strikket en bukse til min sønn, nå er det smetteskjerf det går i. Må alltid ha et strikketøy i hendene på kveldene;-)

joakim sa...

Fikk meg nettopp noen herrrlige sokker sjæl! Greit å ha ei mormor som er gira på strikking ; )

Eg ... sa...

Så fine sokkar - deilig garn i deilig farge. Eg er ein periodestrikkar - og det må vere små prosjekt. Arne og Carlos sine luer har eg strikka noken av i vinter - det var kjekt. Elles så syr eg masse klær til eigne ungar og til andre som måtte ønske...

Ha ein fin dag

Randi sa...

Har akkurat strikka samme sokken i ein liknande farge, den vart populær hjå eldstejenta her :) Nydeleg teppe du har hekla også. Har nett lært den enklaste hekleteknikken, så no har alle strikka pledd og skjerf fått fin kant i kontrastfarge. Målet er eit slikt teppe du har laga, men motet sviktar stadig ;)

Kristin sa...

Så flink du er! Her er det ingenting som blir strikket desverre, skulle ønske jeg hadde bare halvparten av energien din, så kanskje jeg kunne fått satt meg ned med noe, det blir jo så fint tilslutt! Må bare lære å strikke først, hehe... ;-) Jeg er såååå imponert over deg! Om sokk nr 2 tar litt lengre tid, gjør ikke noe, så lenge det blir en ferdig sokk tilslutt ;)
Keep up the good work!

Mamma Kathrine sa...

Kunne ikke levd uten strikketøy, jobber for tiden HARDT med en sokk nr 2 som skal være bursdagsgave til min lillebror. (som blir 24 år i dag!) Men det får bli en innepakka sokk, og et gavekort på den andre, så kommer den heller når den er helt ferdig!

Jeg er rett og slett beæret over at min lillebror ønsker seg hjemmestrikka sokker av meg til bursdagen!! :)

Ha en fin dag, alle feer, store og små!

Ruter & Hjerter sa...

Hei:) Du jeg kiket på epla butikken di og så på seilbåtene du lager.. er det mulig å bestille to stk? med ruter? hva er pris? klem marte

soisses-dasleben sa...

beauties - like always...

camah sa...

Har prøvd emg på sokker jeg også, men det var babysokker og jeg syns det var lett å strikke nr en men nr to er enda ikke ferdig........
Likte fargen på de sokkene. :)

Snuppimamma sa...

Supre sokker! De ser ut til å være litt lange, og det er ekstra fint synes jeg, og så eeeeelsker jeg jo lilla da :)

Prøver å strikke litt hver kveld, men har nå 4 halvstrikka plagg i korga, så kan vel ikke skryte av at det går sånn kjempe bra :)

Lykke til med sokk nr to! Tenk på hvor fin og varm Alma blir i dem, så får du nok opp motivasjonen litt:)

Nelle sa...

Du kan jo bruke "magic loop" metoden der du strikker 2 sokker samtidig ved å bruke 2 rundpinner. Det tar ikke noe særlig lenger tid, og du blir ferdig med 2 sokker samtidig =)

Related Posts with Thumbnails