tirsdag, oktober 18, 2011

Spar på dorullane


 
 
 

I helga kosa heile gjengen seg med saks, papir og stoff. Og dorullar. Me hadde ingen bestemte planar, men vips så hadde Alma og eg laga dorullkoner. Ein meir moderne variant av den tradisjonelle dorullnissen kanskje. Ikkje sant dei vart koselege?  Dorullane vart kledde i diverse herlege stoffbitar, filt, piperensarar, band, lim og papir. Det er så kjekt med slike prosjekt som vert til samstundes som ein sit der utan mål og meining. Bileta av konene vart knipsa i skumringa i kveld, det er derfor kvaliteten er så kornete. Eg skal nok spandere skikkeleg dagslys på dei ein anna dag.



Ha ein fin tirsdagskveld.

35 kommentarer:

Joni (pigesind) sa...

De ble veldig skjønne:-) Tror jeg og eldstegutten også må lage noe slikt.

Vi har malt steiner i dag, som vi samlet på lekeplassen:-) Morsom aktivitet det òg, synes jeg.

Ha en fin kveld!

Herman Grans ♥ sa...

Så kule!
Ser ut som ein kjekk dag :)
Hilsen Grete

Gunnhild sa...

så skjønne ;)
og mange ganger finere enn dorullnissene altså :)

Frøken Loppe sa...

Kjempe søte!! Gode gamle dorullen... og så kjekt å gjere noko saman med dei små!! Såg ut til å være ein kjempe kosleg dag!

S & E sa...

De ble kjempefine! Kanskje vi også må prøve oss på dette prosjektet - helst med eldstemann eller så frykter jeg at det bare blir Star wars figurer med laser sverd!

sivknivklestativ sa...

For noen herlige dorullkoner, skikkelig søte og så enkle.
(kom å bli med på min give away )

Anne sa...

Knallskjønne!!! :-))

Ninette sa...

Vilken härlig idé! Så söta dom är!

Hjertelill sa...

Dorullnisser var IKKE ut allikevel:) Disse ble flotte, og jeg tar med meg ideèn til julestria på skolen. Tusen takk for tips!

Hanne Mette sa...

Kjempesøte! Så flink du er som setter i gang med slike aktiviteter med ungene. Jeg har så lett for å tenke senere eller en dag...
Nå ble jeg jammen inspirert!
Klem fra Hanne Mette

ReVinyl sa...

Kjempefine!!

I motsetning til de træge dorullnissene jeg lagde da jeg var liten ;)

Har full pose med do -og tørkeruller. Mangler bare ideene...og her fikk jeg jammen meg en god en gitt.

Takk! :) Siw

rett og vrang sa...

Dette vekker jo mange minne frå langt tilbake i tida!Slike har eg bruka mange av opp i gjennom åra-både privat og som lærar.Det var synd du ikkje såg kjeglekonkurransen på bloggen min!Sidan eg strikkar,får eg mange slike tomme kjegler i løpet av året.Sei i frå om du fell for freistinga med litt gjenbruk!Synnøvehelsing

Ella sa...

Hei hei!
For en super ide :) det var noe helt annet enn de "vanlig" man ofte lager. Nå ble jeg inspirert til en liten dorulldag sammen med jentene :)
Ha en fin kveld, klem Ella

sandra sa...

så kreativt- de ble supersøte!!! hvor får du tak i de herlige åaåirene? :) super ide for barna!!

Mariii sa...

Det var noen koselige koner det! Takk for ett flott tips - jeg er nemlig hjemme med febergutt !! ;)

Ønsker deg en flott kveld (",)

Sissel sa...

Jeg er egentlig motstander av dorull-nisser, men så har jeg ikke sett noen SÅ fine før:) Koselig førjulspyssel:)

Line sa...

For noen flotte dorull koner!!
super ide!
Ser ut som de små kosa seg storveis ved bordet :)

Min lille interiør og hverdags dagbok sa...

kjempe søte,her er det bare å begynne å spare på doruller :=)

g u r o sa...

Oioioi - så mykje fint det var å sjå på oppdateringsrunden min! Elskar fargane dine!! :) - og vart inspirert til klippeaktivitet med storejenta mi. Kanskje til helga? Vekedagane går jo så vanvittig fort!

Må forresten komme med eit lite tips til iskaka di, nemleg Philadelphia Aprikos! mmmmmm...

Ønskar deg mange deilige haustkveldar framover!

Klem

deconordic sa...

Hihi! Jeg må bare fortelle om en venninne av meg som er utdannet kunst- og håndtverkslærer. Hun holdt til slutt et helt lite foredrag om hvor lei hun var av å lage ting av doruller i skolen (økonomiske årsaker selvsagt). Disse dorullkreasjonene var likevel kjempefine! Blir alltid glad når jeg ser det ligger et nytt innlegg inne på bloggen din. :)

Den gode feen sa...

For ein respons! Tusen takk alle skjønne snille jenter :)

Jennifer sa...

Hello Linda,
I´m Jenny from Germany and follow your blog since
one year...it`s so NICE !!!!
I like it very much!
Many greetings...

MøbelPøbel sa...

Så fine!! Ser ut som en knallgøy syssel på våte høstdager:)

Kine sa...

Utrolig fine! Takk for fin inspirasjon, tipper det blir noen fine dorullfigurer her en dag snart også!

Mona sa...

så kule! Husket vi laget slike i barndommen, men disse var mye tøffere og kan vises frem hele året. Artig når man kan bruke "gammeldagse" hobbyideer i dag også:)

salige lavendel sa...

Det var et koselig dorull-prosjekt =)

Unknown sa...

Så nydelige!!! Det trur eg jammen me og skal laga!! Ungane elsker klipping og liming, det same gjer vel igrunnen eg og :-)
Takk for at du deler!

Torhild sa...

skikkeig søte var de ;)

Tone sa...

Hei Linda,

Jeg er stor tilhenger av bloggen din og titter stadig innom. Du har en nerve og et nærvær som inspirerer meg stort også i tider der jeg ikke tråler interiørblogger i særlig grad. Din titter jeg likevel innom og jeg trykker meg alltid ut igjen med et smil om munnen.

Innlegget i dag inspirerte meg til et innlegg jeg skal skrive på min egen livsstilsblogg Livsstrategi i morgen. Jeg jobber som coach og har denne uken tema "Hvordan gå mørketiden lysere i møte?" Dorullnissene og dere som familie inspirerte meg til morgendagens tips og da hadde det vært så hyggelig om jeg kunne lånt bildene i dette innlegget. Kan jeg det? Selvsagt vil jeg linke inn igjen til deg og dette innlegget :)

Håper på positivt svar fra deg! Enn så lenge får du ha det fint :)

Hilsen Tone

Åpent^hus sa...

helledussen for et ras av kommentarer du får på innleggene dine! :)
rekker du å lese alle!!??
luksusproblem kanskje? :)
det er SÅNN det er å være megablogger, altså.

likte godt høstsol i hagestolen-innlegget ditt under. og dorullkunsten er på høyt nivå, ser jeg!

har du sjans å finne frem et bilde av diy-saken i gangen, som du skrev om i teksten til Foreldremanualen.
finner ikke jeg. men det er jo din høystakk, så kanskje lettere for deg?

hilsen ho Åpent hus-dama.
apenthus@gmail.com

Haust sa...

Desse var berre suuupersøte! ♥ Vi må samle dorullar! :D

God torsdag...

Unknown sa...

De er virkelige fine, mange tak for ideen, en ide jeg tænker både at bruge på arbejde og herhjemme.

Bakegleder sa...

De var ultra søte! ;)

Jordnært sa...

Kjempeflotte doruller!!

Mvh, Ellen

Anonym sa...

Så skjønne disse var! Tror nesten jeg må ut på leit etter noen unger og låne slik at vi kan ha juleverksted :P

Related Posts with Thumbnails