søndag, juli 13, 2008

Svart-kvitt bilder

Eg har lenge digga svart-kvitt bilder i svarte rammer. Dette bildet eg fann på nettet ein gong (scanna frå ei bok) syns eg er råfint. Kunne tenke meg å ha det liknande dette, når me har fått fiksa opp i den teppebelagte trappa vår.
I påvente av ny og fin trapp, har eg hengt opp ein del bilete på eine kjøkkenveggen. Veggen skal rivast og dobbel glassdør skal setjast inn, men ikkje enno. Så nå heng ein del familiebilete, teikningar og anna ramma inn. Manglar ein del bilete før det vert som på inspirasjonsbiletet, men det er då ein start :)
Har mange fleire bilete som skal opp, men TTT ;)

Ha ei fin kommande veke. Berre denne veka igjen, så har eg FERIE :)

18 kommentarer:

Prinsesse Elin sa...

Ja da er vi to. Jeg samler og samler. Har sikra meg noen nye nå i ferien men må få kjøpt meg rammer til dem.... Godt å være savnet.
Har vært oppdatert på bloggverdenen via emmeline.( jeg holdt nesten på å dø da jeg fant ut at jeg ikke hadde tilgang til internett- å da var det bare å hive meg på telefonen til emmeline i håp om at hun hadde tilgang)
Her suser det i sivet og det gjør vaskemaskina også. Holder på nå med maskin nr. 4 etter kl. 18 i dag. Prinsessegemalen og lilleprinsessa har bestemt at vi skal videre i morgen tidlig
( når skal jeg rekke å sove???) Nå må jeg gå lest de andre innleggene dine å så klar til vask nr. 5. he he. snx:O)

Grip dagen sa...

Her går det i sort-hvitt, ja.
Leste nettopp hos Tiril i Sandnes at til høsten er det grått som gjelder...
Hvor blir fargene av?!?

Det var da i hvertfall farger på lavendelposene dine. Riktig søte var de også!
Jeg har også slike poser. De ligger og slenger i båder skuffer og skap. Jeg synes det er kjekt å ha slike blandt klær, duker og sengetøy.

Da håper vi at godværet snart setter inn igjen her!
Vi drar på en ukes ferie i morra. Håper vi drar fra den ene solfyllte plassen til den andre da...
Sommerhilsen Marit

Rosa sa...

svart/kvitt er kult, ingen tvil om det. Eg har òg ein plan for ein viss trappeoppgang og bilder, men framleis ligg den godt forvart inni hovudet :)

Stå på siste veka før ferie!

Ragna sa...

Ah, jeg har også en svart-hvit bilde/tegning/diverse-vegg. Jeg synes det er veldig pent og en flott måte å ta vare på diverse bilder, minner og rariteter.

Jeg tillater meg å bidra med et lite forslag :-) Det kan være fint å variere med litt ulike rammer, noen i blankt / børstet / antikk sølvmetall, noen tykke og noen tynne. Jeg synes at noen gråaktige rammer forsterker effekten av gråfargene i bildene slik at motivene i bildene blir fremhevet og de svarte rammene ikke dominerer.

Anonym sa...

Svart-hvitt bilder er flott, ja. Jeg brukte gårsdagen til å ramme inn svart-hvitt-bilder av ungene. Ser nå at jeg trenger flere, både rammer og bilder.

Noralill sa...

Kjemefint med svart-kvitt bilete, og når ein samlar dei på EIN vegg vert dei nesten eit kunstverk ilag...

Ha ei kjempefin siste veke på jobb!

Noralill sa...

Kjemefint med svart-kvitt bilete, og når ein samlar dei på EIN vegg vert dei nesten eit kunstverk ilag...

Ha ei kjempefin siste veke på jobb!

Lena sa...

Så koselig. Det er dekorativt med svart og hvitt synes jeg. I Danmark for noen år siden fant jeg svarte LP rammer, så jeg har noen av mine gamle LP plater på veggen. Skal sette de i bloggen senere... Ha en fin uke, og nyt ferien, den trenger vi:)

joanna sa...

Det vart kjempe fint! Eg holder på med liknande prosjekt, men det skal vere i gangen på loftet. Problemet er at vi må rive gamle panelet og sette på ny før veggen min blir som tenkt :O)
Ha ein fin måndag

Tone sa...

Stilig med den bildeveggen. Sort og hvitt går man aldri lei. Komfyren til vesla var bare bedårende, og muffinsene likeså. Så heldig hun er. Og det er jammen meg skolegutten også, for en stilig lekseplass! Det er noe helt spesielt med første skoledag, disse spinkle små kroppene med den store ranselen på ryggen... Nesten så jeg blir litt sentimental her, snufs... Ha en fortsatt fin sommer feen, klem :-)

Charlotte sa...

Kjempestilig med svart-hvittbilder!

Og så lurt det var med de muffinsene til å "bake" med! Her i huset skal det syes sånne (selv om TTT også her, så håper jeg å få gjort det i løpet av uken).

Veldig stilig arbeidsplass til skolegutten, spesielt godt likte jeg kartet. Dekor, samtidig som de lærer noe hver gang de ser på kartet. Skulle gjerne hatt et sånt selv...

En fin dag ønskes deg og dine :D

NB! Det ligger en award til deg på bloggen min.

Hilsen Charlotte :D

Anonym sa...

Hihi, så artig! Eg har og nett laga ein slik vegg - men vi har litt meir fargar, då, i tråd med smileullfilosofien. :-) Men trappeoppgang it is! Hihi! Så fin den kofferten under veggen var, forresten!

tinemor sa...

Lekkert med sort/hvitt bilder ja!
Jeg har det selv i trappen. Liker det så godt.
Så flott siden din er blitt. Likte den nye logoen din godt!
Her er det også bare denne uken igjen, så er det 4 uker ferie!!!!!! Yeh!
Ønsker deg en flott uke!

Anonym sa...

Jeg har prøvd meg på sånn vegg over sofaen, men dessverre så er det bare rammene som er svarte, flesteparten av bildene er i farger. Kanskje jeg skulle scannet de inn på maskinen og redigert de litt...

joanna sa...

Det ligger noke til deg på sida mi :O)

Hulda sa...

Det ble jo skikkelig stilig! :)

Anonym sa...

Fint dette, ja... veslefeen har på seg eit utruleg nydeleg blå/turkist buksesett på muffinsinnlegget hos Frkkreativ. Er det heimelaga, eller er det lov å spørre kor det evt er kjøpt?

Daisys home sa...

Synest at veggen din ble kjempefin.KOSELIG og inspirerende blogg du har.Bli morro å følge den videre.Sommerhilsen til deg.

Related Posts with Thumbnails