lørdag, mai 09, 2009

Kvitmalte benkeplater

Dei siste kveldane har eg pusla med litt maling igjen. Det er lenge sidan eg bestemte meg for å male over dei svartmalte benkeplatene med kvitt. Og nå fekk eg gjort det.

Dei svarte var greie nok dei altså, men det vart så vanskeleg å kombinere med andre fargar. Dessutan passar alle dei turkise detaljane betre til kvitt enn til svart.

Det vart skikkeleg vårleg på kjøkkenet nå, og som vanleg er eg superfornøyd når ting er litt endra på :)

Kjøkkenskapa me malte i fjor har gulna litt i malingen (trass i gulningsgaranti på malingstypen me brukte), så det er sikkert ikkje lenge før eg sveipar over dørene med malingsrulla også. Men neste prosjekt er å male over gulvet igjen. Det har blitt ein del hakk i det, så det er på høg tid.

Påskeegga, som pynta opp lysekruna over barnebordet, er nå bytta ut med flagga eg fekk hjå Blasse Vielfalt. Vart ikkje det fint?


Herleg å tenke på at det er søndag i morgon. Ein heil dag til å kose oss utan stress og kav.

Ha det godt :)

36 kommentarer:

Fru Jensen's sa...

Ble kjempefint med hvite benkeplater! Så deilig å ha så stort kjøkken at du har plass til en liten krok til barna!
Ha en finfin lørdagskveld videre og nyt søndagen!

Monica sa...

Så nydelig det ble på kjøkkenet, elsket de turkise detaljene, skikkelig vårlig og lekekrt!! det så ut som et stort og godt kjøkken, så utrolig koselig med en barnekrok:) Lyskrona med flaggene i var helskjønn:) ønsker deg en videre fin helg:)

Lycka är ~ Onnea on sa...

Så fint kök du har! Vitt och turkos passar bra ihop.
~Marita~

Maliva`s verden sa...

Go`kveld i stova...For et lekkert kjøkken du har,også så fint det ble med benkplatene..Har du malt de med høyglans/bengalakk?Nydelige turkise detaljer også...Nyt dagen i morgen....Klem fra Maliva

Den gode feen sa...

Takk takk. Nei, eg har malt med trestjerners gulvmaling av alle ting. Den er ikkje så veldig blank, men likevel veldig slitesterk når den er ferdigherda :)

Anonym sa...

Maler du med barn i magen? Hva med kjemikaliene som er i malingen?

hvitstil.com/Christine sa...

Jeg er i hundre av begeistring. FANTASTISK. Jeg er allerede i gang med å overtale husbonden til å male benkeplatene hvite. Nydelig. Helt Nydelig!

krinkelkroken sa...

Heisann

Så lekkert det ble!!!Jeg har oljet eik benkeplate, det fungerer dårlig hos oss, får støtt flekker, og må oljes ofte....har vurdert å male og nå ble jeg veldig fristet;)

Perlehvit sa...

Kjempefine bilder av kjøkkenet ditt, så lyst og fint! Herlig!!:)

Min Still By Maia sa...

Det var virkelig et drømmekjøkken!!

Kjempe lekkert :)
Ble inspirert til å gjøre det samme.

KLEM

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Tusen takk for herlig inspirasjon:)
Nå ble jeg helt overbevist om maling av mine benkeplater - du er jammen god å ha ! "thænk u"

Ha en superfantastico helg , klem

Guttemamma sa...

For et nydelig kjøkken dere har,ble lekkert med hvite benkeplater og flott mot det turkise!! GOd natt..

Ann Helen sa...

NICE!!

Linn fra Solheim sa...

Det ble kjempefint med hvite benkeplater, Og jeg elsker de turkise detaljene. Spesielt KitchenAid`en og Nigella Lawson dørslaget kunne jeg godt ha hatt i mitt kjøkken. ;-)
Ha en videre god helg!
~Linn fra Solheim

perler på en snor sa...

For et nydelig kjøkken du har! Det ble bare så fint med hvite benkeplater. Skikkelig koselig:)

Smineset sa...

Det ble kjempefint med hvit benkeplate. Hvilken maling er det du bruker?

;-)

PillePalle sa...

Deilig! Det ble kjempeflott! Kjøkken ditt er et paradis :)

Hilsen fra Pillepalle

Jeanette Jess1 sa...

Så flott det ble!!! Hva slags maling har du brukt for å få det så bra? Har du erfaring med å male benkeplater fra før? og hva slags benkeplate var dette fra før?
Mye spm på søndagsmorgenen,men dette ble utrolig fint ;o)
Ha en super søndag!!

LIVS LYST sa...

Så utrolig koselig det var på kjøkkenet deres! Det likte jeg supergodt! Rent og pent og mange fine detaljer. Og tenk å ha plass til et eget lite barnebord på kjøkkenet!!! Herlig!!!!

Dette var vakkert og innbydende ja.
Hilsen L-jo :O)

stjerneglass sa...

Så fantastisk fint det ble! Lyst og deilig med herlige fargerike detaljer.

Andre etage sa...

For en utrolig flott blogg du har!!! Masse masse flott å se på/lese.
Stilig kjøkken du har, virkelig gjennomført.
Her kommer jeg GARANTERT igjen:)

Ha en flott søndag.

mi-rachel sa...

så utrolig koselig den kroken for ungene var. fine flagg og lysekrone.

Hanna sa...

Jättesnyggt! Och så sött med lite ljusblåa och turkosa detaljer mot allt vitt.

sandra sa...

så nydelig du har det!!

Nooria sa...

Åhhh, det ble fiiint! Sånn vil jeg også gjøre :D. Det høres ut som løsningen på mine kjøkkenbenkfrustrasjoner. Tusen takk for ideen! Nå må jeg bare få med min bedre halvdel.

Kristin sa...

Hjelpe meg som du maler... Du imponerer meg stadig, sånn som du står på :) Men så blir det veldig fint også da, ble skikkelig fint til de turkise detaljene dine!!

vivi sa...

Wow, så lekkert det ble! Turkis er yndlingsfargen min når det kommer til stæsj! Skjønner godt at du er fornøyd:)
Tusen takk for dem koselige hilsenen i bloggen min. Du kan tro jeg er glad at det hele endte godt, for jeg har vært veldig redd siden jeg fikk beskjeden.
Håper du får en fin uke, Linda, og at alt går bra med magen og alt.
Klem, Vivi

et kjært hjem sa...

Så utrolig fint kjøkken du har, likte spesielt godt barnekroken. Så koselig med lysekrone over det lille bordet. Flaggene passet godt inn.

Anonym sa...

D e berre lekkert!

Annie sa...

Sååå koselig og delikat kjøkken dere har, nydelig :-)

DRÖMHUSET sa...

Bara älskar att kika in i din fina blogg och hem :-)
Ditt kök är sååå otroligt snyggt!!! Blev super med vita bänkskivor och turkosa detaljer :-)

Kram kram Sofie♥

Linda sa...

Så fint det ble med hvitt og hvitt og turkise innslag.

Veldig lekkert.

Klem ingunn :)

Smilla sa...

Kjøkkenet ditt er en drøm!! Veldig fint med de hvite benkeplatene.

Villa von Krogh sa...

OJ! For ET kjøkken! Så flink du/dere har vært! Elsker fargene... Og stilen... Og alt... :)
Gleder meg så masse til å få et stort hvitt kjøkken!

små og store drømmer sa...

Fy søren. Så utrolig fint kjøkken. Også hvertfall når man ser hvordan det så ut før. Gud så flinke dere har vært. Liket kjøllenøya og barnekroken ekstra godt. murveggen og platen har også blitt kjempe fint. ALT er bare helt fantastisk på dette kjøkkenet!
Du burde sende inn noen før og etter bilder til NIB. Så ALLE kan se hvor fantastisk flinke dere har vært.
Ha en finfin dag. KLEM :)

Christin Petersen sa...

Så fint!! Ser jo at det er lenge siden du malte benkeplatene nå og er så spent på hvordan det har holdt seg?

Hilsen Christin

Related Posts with Thumbnails