søndag, juni 07, 2009

Ei herleg helg er over

Masse god mat. Nydeleg vêr. Kjekt besøk. Handlerunde med Prinsesse Elin i Sandnes. Cafèbesøk. Dill og dall. Og litt fleire prosjekt fullførte i og rundt huset. For ei herleg helg dette har vore :)

Alma fekk pengegåve i posten frå den snille Oslo-tanta, og for dei kjøpte ho seg seng og ei til lita Maileg-kanin. Stor stas med desse leikene, og dei pyntar jo rett og slett berre opp når dei leikast med i stova :)

Eg har ein plan om å lage tepper, klutar og klær til kaninene, så det er forhåpentlegvis ikkje siste gong de ser desse :)
Eg har også plan om å sy noko av dette ultratøffe skjørtet frå Fretex ein av dei kommande dagane. Ja, at det er eit skjørt er jo ikkje akkurat innlysande slik det ligg i korga, men det er altså eit fotsidt skjørt i str 34 eller noko slikt. Med andre ord alt for lite for meg, men ikkje for lite for eit syprosjekt eller to :)
I fare for å framstå som ein leikeproduktblogg heller enn ein interiør-hobby-blogg, så har eg likevel lyst til å vise fram litt fleire knallfine gåver snuppa fekk til 2-årsdagen.

Her er delar av eit nydeleg koppestell som kom sendt med privatbud (takk Kristian) frå snille supre Bodil BO og co. Det er nesten så eg er redd at den vesle bajasen kjem til å knuse det, og vurderer å legge det bort til ho er litt større:
Men føreløpig har det gått kjempefint (minifeen til stadighet iført plaster utan anna grunn enn at det er kjekt):

I formiddag hadde me besøk av ei anna snill "tante" og dei nydelege jentene hennar, og dei hadde kjøpt verdas finaste solstol til Alma. Sjå berre her:
Nå skal eg straks gjere som kaninene på første bilde, og legge meg under dyna - sove glad og nøgd over helga som var. I veka som kjem bør me få på plass dei siste detaljane før babyen kjem. Termin nærmar seg nemleg med stormskritt :) God natt herifrå :)

16 kommentarer:

Bodil,hjem,hobby,hage sa...

Åh for et herlig dukkeservise :0)
Og den fluktstolen ! Friske farger til å bli glad av!
Kos deg videre i permisjonstiden, mye å gjøre før "nurket" kommer :0)
Ha en fin uke videre !

Hem och Lycka sa...

Ooo så mycket fint till de små kaninerna, ljuvligt!

Så söt stol!

kram Mia

Unknown sa...

Nydelige leker, og kjempesøt strandstol! Heldige Alma. :)

Anonym sa...

Håper du kan vise oss alle babydetaljene:) Ingen ting er så herlig som små babyer i hus.

Bo med Lena sa...

Du bør ta deg en tur innom Fanny Mia hvis du skal til København. Jeg kunne kjøpt ALT der!! Så herlige farger. Går rett inn i hjertet mitt iallefall:)

Du har vist så mye herlige barneleker i det siste! Vet du hvem produsent mixmaster-settet og dukkeservice er fra? Kunne tenkt meg å fått tak i det til nettbutikken min :) Til høsten blir det nemlig storsatsing på barn.

Ha en fin ny uke! Klem Lena

mi-rachel sa...

jeg liker godt å se på leker på bloggen din :) så mye fint!

Minmill sa...

Det skjørtet hadde herlig mønster og farger. Gleder meg til å se hva du lager av det. Det var jo fint der det lå i kurven også da. :))) Så gøy at emmeline refererte til din blogg i artikkelen i VG. Jeg fikk ikke leste den jeg, og det var synd.

Olstad sa...

For noen hærlige bilder og for ett sprudlende humør - Takker og bukker for at du deler med oss.

Den siste solstolen har jeg også anskaffet til lekehuset til knertene mine, men i blå, og vet du de finnes i dukkestørrelse også. Det tror jeg jammen meg at dukka til lille prinsessen her i huset skal få.

Lykke til med siste rugeperioden

[ barn i heimen ] sa...

Syns det er så fint med de bildene på veggen. Og jammen herlig koppestell og solstol.

Lykke til med det forestående. Du er heldig!!

Cec.

Bo med Lena sa...

Tusen takk!! Der var det mye fint.

Kom gjerne med tips på produsenter på leker (jeg kan ingenting om gutteleker da vi med to jenter lever i en rosa boble..hi hi) eller barneklær du liker som jeg kunne tatt inn...

Liker stilen på det du kjøper til ungene dine (og til deg selv:) så jeg er takknemlig for tips. It's a jungle out there :))

Vår lille hage sa...

Så utrolig bra gaver! Fargerike og fine ! Lykke til med fødsel !

Hanna sa...

So beautiful pictures. I love those photos on the wall.

ANETTESHUS.COM sa...

Så mye flott til den lille tulla!! Herlig med rødt og hvitt!!! Lite av den sorten her hjemme ... med to gutter i den verste star wars-alderen, blir kun "tøffe ting" godtatt;)

Ha en fin kveld!

Klem Anette:)

Fru Fjeldhammer sa...

Så flotte bilder, liker bloggen din utrolig mye uansett hva du blogger om..*S*!

klem klem..

Linn sa...

Oi! Finnes det i rødt også!! Å jeg som nett kjøpte i sort til datteren min. Kjøpte forøvrig en stol med likt mønster som din datters solstol hadde også !
Foressten en veldig koselig blogg du har :-)

Anonym sa...

Er det mulig å spørre hvor de kjøpte den solstolen til Alma - en slik må jeg jo bare ha til datteren min!:-)
På forhånd takk! Kjempefin blogg du har her.

Related Posts with Thumbnails