onsdag, oktober 07, 2009

Juhu, ferie er heeeeerligt

På mi gamle, rett og slett megagamle, maskin kom eg meg på nett i dag. Bloggar heime frå mamma sitt hus, her eg og småfeane er på haustferie. På denne maskina ligg det ein del gamle nedlasta skattar, og i dag deler eg nokre knallskjønne heklerier funne på eit japansk forum for ørtifjørti år sidan:
Ikkje lett å lese japanske oppskrifter, men framgongsmetoden er bra illustrert med bilder :)












Beklagar at eg er lite tilgjengeleg på e-post denne veka. Men eg er tilbake for fullt frå søndag av :)
Ha ein flott onsdag. Her venter me på at Bodil BO og dei to skjønningane hennar skal ankomme øya slik at me får tatt ein tur på bakeriet osv :)
Klem frå Linda

PS! Det første bildet er lånt frå ein nettstad eg desverre har gløymt... Det er sååå fint, og eg gledar meg allereie til dei blå perleblomstrane blømer igjen.

21 kommentarer:

Moderne Retro sa...

Perleblomster er nydelige.
Høres deilig ut med høstferie hos mor. Ha en fin onsdag. :)

Moderne Retro sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Unknown sa...

Å, så søte disse var! Tror jeg må prøve å hekle noen sånne. :) Ha en god ferie!

SNILLPIKE♥ sa...

Enig med du, høstferie er en god ting. Reiser til Ålesund i morgen og skal besøke min eldste gutt, han studerer der. Fortsatt fin ferie til deg på Halsnøy, bor selv på Sunde....

Trådsnella sa...

NYT ferien din! :)

elle sa...

Nyt høstferien! :)

sandra sa...

utrolig søte!! vil lage de!!! må lære meg å hekle først;)

Bless by Tone sa...

Fantastiske japansk hekledukker - likte dem veldig godt :) Dette må prøves! Svigerinna mi er fra Japan, så hun kan vel kanskje oversette for meg også!!

Merete sa...

ahh.spennande å rota i gamle bilder :) nydeleg det øverste, med perleblomane! artige Japanske heklerier du har funne og!
Håpar me får mulighet til å ta turen over på fredag så me kan treffast :)
Kos dåko og nyt feriedagane!! klemmm

Kos og kaos sa...

For noen vakre perleblomster! Du inspirerer meg til stadighet med din kreativitet og din vakre og hyggelige blogg!Tusen takk!!
Så snart jeg er ferdig på jobb skal jeg ut og kjøpe heklegarn. Ha en deilig høstferie!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

så fin bild med blommorna!!!

Så himla söta små dockor"!!! Ljuvliga!!
Kramis Millis ♥

Jeanette Jess1 sa...

Så kjempemorsomme små hekledukker, nesten så jeg skulle lært meg å hekle for å lage disse ;o))

Ha en fortsatt fin høstferie !!!

Sjarmerende GJENBRUK sa...

Kjempesøte! Ja gleder meg også til våren, men først må vi ha en deilig JUL.
Klem fra Hanna

Lena sa...

Ååå... takk for ros i bøtter og spann...!
Ja, jeg digger denne delen av stuen. Både bordet, trekassen og stolen er kjøpt i Danmark hos butiksophie.dk De kjører nemlig til Norge et par ganger i året. Og da er det selvfølgelig veldig praktisk med søstre i Oslo som kan ta imot. Etter denne leveransen gikk mine søstre imidlertid ut i streik etterpå hehehe...

Mannen derimot lurer på hvorfor jeg i alle dager betalte penger for den der stolen ! Jeg bare rådigger den,og det blir som regel som jeg vil ...etterhvert ;)

Kos dere masse på høsteferie, og ha ei fortsatt riktig flott ferieuke *klem*

by Siv sa...

Så fine bilder :)
Takk for hekleoppskrifter, de skal noteres og testes!

Ha en strålende flott kveld
*Siv*

Anonym sa...

Hei beibi
Lenge siden sist jeg kikket her. Masse nytt! Kjekt. Du er så utrolig flink å oppdatere! Og ikke minst til å lage altslags greier. Jeg fatter ikke at det går an å ha så mye overskudd med 3 små unger. Du imponerer stadig!! :-)
Håper vi ses snart. Må jo sjekke at minstepoden får den in-put han skal ha fra sin favoritt-fadder!! he he he

Klem Tine

P.S: Morsomt du hadde ett innlegg om ugle-teppene. Vi kjøpte oss en slik dørmatte (trodde det var det jeg) for en tid siden! he he he. Tenkte på deg da ja!

marie sa...

Det siste jeg gjorde før jeg logget av i går var å lese denne posten. Og hva har jeg drømt om i natt? Jo deg og øya, bakeriet og leke/interiørbutikken. Det var en virkelig morsom drøm.

Kos deg i ferien, Linda.

micano sa...

Så søte dukker! eller egg? :-) Utrolig detaljert bildebeskrivelse! kanskje det er vanskelig å bruke kinesike tegn for å forklare?? :-)

Julia sa...

Sååå søte de japanske dukkene, jeg ble helt forelsket! :)

Linda S sa...

Så skjønne, små figurer! Takk for at du delte oppskrift :) Spent på om eg kunne klart dette.

stinetid sa...

Super søte små dokker. Takk for at du deler! :D

Related Posts with Thumbnails