torsdag, juni 10, 2010

Nyprodusert

Tusen takk for all respons på leikehytta. Kjekt at så mange andre også likar den og trur det vert fint. Barnsleg som eg er, så klarar eg knapt vente, he he.

I formiddag har eg hatt meg nokre timar bak symaskina. Denne veska med bambi applikert på vart ferdig. Eg syns det er trist at eg ikkje rekk lage så masse til ungane som eg ynskjer. Eg skunda meg å sy saman eit nytt dynetrekk til dukkevogna til Alma, slik at det vart ei kjekk overraskelse for henne då ho kom heim frå barnehagen i dag,

Favorittdukka er framleis ganske glossy i ansiktet. Trultemor pleier nemleg forsyne seg av stellekremen til veslebror og smørre dukka inn. Den har derfor fått svinga seg ein omgong i vaskemaskinen utan at alt forsvann. Om eg ikkje rekk lage så masse til dei små, så har heldigvis  Alma ei fantastisk kjekk mormor som har strikka nydelege dukkeklær til henne. Klærne er strikka til ei større dukke, men denne vesle dukka er favoritten og om klærne sleng litt her og der, så plagar det verken dukka eller Alma :) PS! Mamma om du les dette: nei, eg har framleis ikkje brodert blomstrar på jakka...*flau*.


Dei nydelege stoffa med bambiar på får du tak i hjå TAMO. Herleg kvalitet og som eg har sagt før: eg syns det er så kjekt å endeleg kunne få tak i japanske stoff i Norge. Love it :)

Etter å ha slumra inne det meste av ettermiddagen skal me ut ein tur nå.
Ha ein flott torsdagskveld du også.

Klem frå Linda og gjengen

28 kommentarer:

STYLIZIMO sa...

Så herlig Bambi vesken ble! Så utrolig kreativ og flink du er. Det er så mye fint man kan lage selv...

Ønsker deg en fin torsdag

klem Nina

Krabbelure sa...

Hei, hei!
Koselig at du fikk sydd litt i formiddag. Det er ikke lett å rekke alt man vil, - du får prøve å være glad for det du rekker tross alt! Jeg synes det er rett så mye du får til, - men det er alltid lettere for andre å se det!
Krabbelureklem.

SiriR sa...

Så søt veske med bambi på!
Og heldige Alma som har en mormor som strikker så fine dukkeklær:)

Eirin Bjørnstad sa...

Veldig fin pose. ;-)
Får lyst til å trylle med toff, jeg også.

Alt godt fra Eirin

Fargeheimen sa...

Så søt og fin den veska var.
Nydeleg stoff og fin pynt på.
Sånn kunne eg tenkt til meg. :)

Ha ein fin dag.

Krabbelure sa...

Hei igjen! Dagens innlegg er specially from me to you...:)

Anonym sa...

Det er den søteste veska jeg har sett altså *lyst på*.
Utrolig koselig blogg du har forresten. Er stadig innom.
-Trine-

Ann Helen sa...

Nuddelig Bambiveske og nuddelig Alma! :) Stoffene er helt herlige, har kjøpt jeg også. Et i korallrosa og et lyseblått. Sydd sengetøy til Josefine, men har jaggu glemt å legge ut om det. Du inspirerer, Linda!
:)

Ida sa...

Hei Linda!

Jeg blir alltid så ivrig når jeg ser at du har oppdatert bloggen, jeg er ett megastort fan!! Blir alltid like inspirert, og må si jeg digget lekehuset. Utrolig morsomt at det het Linda.. ment to be ;-D

Jeg har lagt ut bilde av en kjole jeg har sydd idag.. tenkte kanskje du ville ta en titt på den.. den hadde nok blitt lekker i en større utgave til Alma. Det er en annen variant av forklekjolene.. og utrolgi enkelt å sy.. nesten så enkelt at du kan balansere laffékoppen i venstre hånd, sy og samtidig holde minstemann i høyre ;-D

Håper dere nyter dagene.. må innrømme at det var godt nå når barnehagestreiken var over.. selvom vi har storkost oss hjemme, og fått brukt masse kvalitetstid sammen :)

God helg til deg og dine!
klem fra Ida

Ellen sa...

Heisann! Så nydelig stoff du bruker!Jeg er nok spesielt svak for små bambier på stoff altså, det er så koselig til barn!Jeg rakk ikke å kommentere den lekestua før du kom med et nytt innlegg, men den er jo helt perfekt!Ser levende for meg hva du kan få til med stoff og tapet i den der.Kjempefin er den!At den heter Linda må jo være et tegn, de som designet den må jo ha hatt deg i tankene:)Ha en fin torsdagskveld!

cissemosse sa...

Den veska ble utrolig skjønn! Må nok ta meg en tur til Tamo, selv om lpmmeboka gråter...

Anonym sa...

Så søt Bambi-veske du har laga!
Liker bloggen din veldig godt så det ligg noko til deg i min blogg :)

Hegeslilleboble sa...

Kjempefin veske!
Herlig Alma også med dukka si:)
Ha en fin kveld!

Fargebarn sa...

Kjempeflott veske! Søtt med bambier! Og den lekehytta falt i smak hos meg også! Knallfin!

Renate Røverdatter sa...

Du re så kreativ, og jeg elsker retrostilen din. Forkledet er bare nydelig:)

Linda S sa...

Så fiiin :) Eg får lyst til å begynne å sy litt sjølv. Eldstejenta mi har komt meg i forkjøpet så ho har laga kjole til Blythe-dukka vår. Må innom den nettbutikken for å kikke litt :)

kjersti sa...

Herlighet så skjønn veske, Linda...:)
Og seriøst du, ha nå ikke dårlig samvittighet for at du ikke får sydd mer enn du gjør...
Hvem andre er det som skynder seg å sy et nytt dyneterekk i overraskelse når tulla kommer hjem fra barnehagen...??;) Linda, du er rå, fatter ikke at du finner tid:)

Utrolig morsomt med det lekehuset....
Snekker Otto var nemlig på GMN for noen uker siden, og satt opp nettopp DET huset på direkten!!!
Han sa at det var superenkelt, alle deler kommer ferdig!
Han skrøt også av designet, jeg likte argumentet om at lekehuset bør stå i stil til huset, og at dette var et enkelt, pent og nøytralt hus, stilmessig.
For hvor mange har egentlig laftede hus i dette landet...??
Gleder meg til å se det ferdig innredet:)

Nyt kvelden,
klem Kjersti

Tuppelure sa...

For en superfin veske! Synes du rekker utrolig mye jeg. Undrer meg ofte på hvor du tar all energien fra. Bra du er der for å inspirere alle oss andre. Dagen bli alltid et hakk bedre med et Gode Feen innlegg :O)

Villblomsten sa...

Nydelig stoff :-)

En kopp med te sa...

Nydelig og utrolig søt veske! :)

Barbros lille atelier sa...

Så flott vesken ble! Nydelig stoff og skjønn applikasjon. Øynene går jo trill rundt på meg når jeg ser sånne lekre stoffer - stoffavhengig som jeg er:-) Så heldig veslesnuppa er som har en mamma som er så flink til å sy.

Klem

Mette sa...

hei Linda,

Sa SOT veske! Heldige barna dine er!!

ha en fin fredag!

klem mette

Anne Mai sa...

Det var et nydelig stoff du hadde brukt her :) du er så flink til å sy, kan tenke meg den falt i smak hos minsta :)
ha en god helg

Lille solflekk sa...

Herlig bambi!

Guro sa...

Å, sååå herlig veske!
Ha ei super helg Ü

En støvel og en sko sa...

Du syr de mest vidunderlige ting. Jeg likte veldig godt artikkelen om deg også, selv om jeg ikke greidde å lese den småstilte teksten.
Ha en kjempefin helg.
Klem, Sølvi

KOLONIALEN sa...

Hei!
Vi flytter inn i nytt hus om 2 uker og skal fjerne tepper fra noen rom for å få frem furugulvet som er under.
Vi diskuterer hvordan vi skal behandle tregulvet for å få en matt og lys overflate. Jeg vil ikke ha det blankt og gulnet.
På bildene i dette innlegget er gulvet veldig pent!
Hvordan har dere behandlet gulvet deres?
Vennlig hilsen Ane

Livet i Fattighuset sa...

Sånne mormorer er gull verdt. Og det er jammen mammer som du også. Fiks, fiks. Fint, blir det!

Marie

Related Posts with Thumbnails