mandag, september 27, 2010

Tid for knallgod mat


Nok ein gong må eg reklamera for gratismagasinet Glad i mat som ein får på ICA. Eg syns dei har auka standarden på bileta og bladet generelt, så dei fortener litt gratisreklame.

Heilt sikkert ein fantastisk god eplepai ein får oppskrift på her, men eg svergar framleis til mi eiga vidunderoppskrift (super med både rabarbra eller syrlege norske epler i botnen). Prøv paien min, den er fantastisk. Og ikkje minst herleg enkel å lage når ein venter gjestar. Sist serverte eg vaniljekrem attåt, og det var stor suksess...

Det eg likar så godt med oppskriftene i Glad i mat, er at det er normal mat. Ikkje så mykje fænsi smænsi at ein får prestasjonsangst, og av ingredienser ein oftast har i hus. Til helga skal me jammen kose oss med ost og vin:

Eg anbefalar alle å plukke med seg eit gratismagasin neste gong de er på ICA.
Vel, nå var det nok reklame og eg bevegar meg heller over til det kreative hjørnet. Eg har mange prosjekt på gong, og sånn innimellom alt det andre får eg sydd pittelitt om dagen. Håpar å komme med meir spennande bilder av ferdige ting om ikkje lenge :)


Ha ei god natt og ein fin tirsdag i morgon.
Håpar på nok ein kald flott solfylt haustdag for både meg og deg :)
Ciao :)

12 kommentarer:

Snuskebassa sa...

Eplepai er jo bare helt fantastisk!
Jeg må kanskje rusle meg en tur på ICA og få tak i et blad, for bildene så virkelig flotte ut. Nå er jo ikke jeg så flink til å lage mat, men jeg kan alltids backe opp andre som gjør det :-)

Hege Synøve Kolstad Evensen sa...

Tar alltid med meg GLAD I MAT, mange gode tips å finne der:)

God mat-uke til deg fra meg!

Bente sa...

Hihi, ser du også har gjort et supert bestikk-kupp! :)

Marte sa...

Takk for tips, skal jammen snappe med meg neste gang:) Trenger definitivt litt inspirasjon på den fronten, og JA til normal mat, det liker vi:))

Bestikket ditt var du jammen heldig med, kjempefint!!

Ei fin veke til deg!
Marte:)

Inger-Lise sa...

Jeg er også superfan av Ica-bladene. Egentlig litt trist at de ikke kommer oftere, for det er jammen meg like bra som de bladene man betaler dyrt for!! :)
Gleder meg som alltid til å se alt det fine du lager. Takk for all herlig inspirasjon! :)
Klem fra Inger-Lise

Ragnhild sa...

Høres bra ut :) Må kanskje teste den paien din nå som jeg har fått kjærlighet for paier :P

HiH sa...

Glad i mat er alltid med meg hjem fra Ica også. Trenger litt inspirasjon av og til:-)

God høstdag i sola!

helle i huset i husvik

Birgit sa...

Enig dette gratis bladet har overrasket
meg positivt mange ganger.

Og det er tydelig at jeg må skaffe meg det siste nye. Har et bittelite epletre med 10 epler på som må brukes til noe magisk godt noe.

www.enenklerehverdag.blogspot.com

Pafrika Og Belkini sa...

Hei du!
Dette hører jo egentlig til innlegget under, men jeg slenger det på her: for et FANTASTISK bestikkupp du har gjort!!
Nydelig, nydelig fint er det, og vel verdt å måtte vaske opp for hånd, spør du meg.

Sikkert godt å spise pai med også! :)

Fin tirsdag til feene!

Rosemary and thyme sa...

Takk for tips om bladet:)

Og du, jeg rett og slett dååååner av det flotte betikket du fant så billig.... Jeg hadde en gang en sauseskje som alltid ble puttet i oppvaskmaskinen og tilslutt sprakk skaftet og løsnet. Så vask det for hånd!!!!

Ønsker deg en fin kveld
Klem Tove

Hanne sa...

Eg laga eplepaien din i går, og jøje meg kor god han vart!! Eg klate ikkje la vera å strø kanel over eplene, men det var eigentleg smuldredeigen som var best :)

Kardemomme sa...

Så flott bestikk du har funnet! Jeg husker godt Skaugum fra barndommen, og hadde garantert kjøpt det om jeg hadde kommet over det. Det matbladet må jeg få tak i ser jeg! Jeg har en del oppskrifter som er funnet i disse gratisbladene, og som senere har blitt yndlingsoppskriftene mine.Ha en fin torsdag!Klem fra Kardemomme :))

Related Posts with Thumbnails