fredag, januar 14, 2011

Fredagsfunn


Aj aj aj, kor godt det er å ha ei heilt ubrukt helg framfor oss. Ekstra herleg å komme heim frå jobben i dag, sidan eg tok helgevasken i går kveld - slik at eg verkeleg skulle få fri i dag :) Altså, eg vasker ikkje til kvar helg for å ha det sagt. Som oftast vaskar eg der det trengs når det trengs, om det er søndag eller onsdag, men nå kan eg unne meg ein pause med golvkluten. Ein pause som varar til i morgon eller noko slikt, ha ha.


Det er lenge sidan eg har hatt meg ein sonderingsrunde på Fretex (Mariero), så i ettermiddag svinga eg innom. Og sjekk kva eg fann, juhu. Ein LUXO-lampe akkurat som eg har drøymt om til den nette sum av 49 kroner. At den passar fantastisk bra til den raude kontorstolen er jo ekstra kjekt.

 

Dei hadde faktisk ein til LUXO lampe der. Nemleg ein nydeleg grønn ein til 79 kr. Men den hadde desverre fått eit merke etter eit klistermerke i skjermen, pluss at bordfestet mangla, så den lot eg ligge igjen...


 Du kan lese meir om LUXO-lampar her.


Nå søv tre små fear, det er fyr i omnen, strikketøy og Pedro Almodovarfilm skal nytast i sofakroken saman med Herr Fe. Elles har me ingen store planar for helga. Så vidt eg har fått med meg er det meldt drittvèr ute, og me kjem nok knapt til å bevege oss utanfor porten kjenner eg oss sjølve rett :) Har du spenstige planar for helga ? Kos deg uansett :) Klem herifrå

23 kommentarer:

KROnPRINSESSENE sa...

Heldig du var da... :)
Skulle visst ha vært der i dag jeg også forstår jeg!
Er på jakt etter en slik lampe til kontoret, som skal fikses litt på i tida fremover.
Kos deg med reine gulv (så lenge det varer! 3 unger i hus her og, så vet hvor kort det er reint he, he ;)
God helg til deg og dine.
Klem May Helen

Alfa sa...

Kjempe stilig:0)
Ha en god og velfortjent helg. Her er ikke huset vasket, heldigvis skal jeg bort i helgen:0)
Klem Alfa

Hanne sa...

Å, fin lampe!:)Lykke. Ha en fin helg og nyt de rene gulvene:)

ReVinyl sa...

Hurra! Gratulerer med ny lampe! Prisen var ingenting å si på eller ;) Ekstra godt å sette seg ned når "må" ting er gjort. Lurt å få unna vasken torsdag hvis vasken trengs.

Jeg liker veldig godt Almodovarfilmer. Eneste problemet, er at jeg klarer aldri å huske navnet hans. Bra man kan google litt før man bestiller film på biblioteket ;)

Her skal det lages litt LP-rådyr i helgen tenkte jeg. Har blitt litt inspirert av deg. De er jo så skjønne. Gubben og barna skal til svigers en tur utebys og overnatte i morgen, så jeg får arbeidsro. Begge ungene har vært hjemme sammen med meg idag, så vi har fått koooost masse. Ønske dæ ei fin hælg! ;) Siw

ABE sa...

God helg til dere! Her i huset pleies to feberhete småbarn innimellom at andre planer endres ettersom feberen stiger eller synker.

Fargebarn sa...

Herlig lampe du har fått deg. Ser sjelden slike funn på fretex på Bryne, men er ikke alltid like flink til å stikke innom.
Her går vel helga i å skru flatpakker fra Ikea tenker jeg. Skal få opp skap på syrommet som kan huse alle stoffa jeg har. Så kan vesla få klærne sine i skapet som er på hennes rom! ;)

No.15 sa...

Gratulerer med flott funn. Herlig farge!
Var faktisk på Fretex i dag jeg også - ikke like heldig som deg ;)

God helg!

Whitebite sa...

Jeg var også på fretex (mariero) i dag på jakt etter skatoll! og tror du ikke jeg fant ett med en gang! til den nette sum av 150kr! MEN det er ikke et sted jeg liker meg.. For å si det mildt så er ikke betjeningen eller servicen der av den beste..
Du er så flink til å finne fine skatter! En slik lampe hadde søsteren min husker jeg.. kanskje det er hennes?! ☻

marian sa...

Heldige du med den lampen! Eg fekk ein blå på loppemarkedet her i november. I morgon er der to (!) loppemarked på Husnes. Må avgarde på skattejakt. Treng ikkje fleire planar for helga då - kanskje nokre timar på syrommet, så er den maksimale lukka i havn den!

God helg!
marian

Janicke sa...

Skulle gjerne vært en tur på Fretex jeg også etter gammelt. Lenge siden jeg gikk på skattejakt der :)

Ha en superkoselig helg i regnværet!

Hildemor sa...

Stilig lampe, jeg hadde slik en selv når jeg var liten bare den var hvit, kanskje den er hjemme hos mor og far enda:-), må nok ta turen hjem å se:-).
Ønsker dere en fin helg.
Klem Hilde

Spirello sa...

Kjempekul lampe, i veldig fin rødfarge! Mannen her i huset har Luxolampedilla..hva vi skal med så mange aner jeg ikke, he he:)

Ha en riktig god helg i nyvasket hus!

elisabeth sa...

hehe på den grønne stammer fra et "heia israel" klister...ingen som kjøpte den MED det på og sikkert heller ingen uten det hehe.
fin lampe!

dolamorola sa...

Så heldig! Den var kjempefin! :) Ønsker meg en slik en selv jeg, i grønn.. så jeg skulle nok hatt den andre du så. ;)

God helg til deg! :)

Sigyn sa...

Kjempefin lampe!! Jeg har også ei rød Luxolampe og jeg bare digger den!! Min står i stua nå og den er bare sååå fin! Flaks at du fannt ei på fretex da! :) Ha ei fortsatt super helg!

Smineset sa...

Denne var lekker! Hvilket kupp! Ønsker deg ei super helg :-)

Gunnhild sa...

grattis med supert fretexfunn!
jeg har ei sort ei over sykroken min..supert!

god helg, håper du får ligget litt på det nyvaska gulvet ditt, imens det det enda er rent liksom ;)

Strikkefanten sa...

Helgevask ja... hvis det skjer så skjer det helst på torsdag, sånn at jeg har fri når jeg kommer hjem på fredag. Her bor det en hund som per tiden skifter pels midt på kaldeste vinteren så det blir noen runder med støvsuger - helt ufrivillig!:-) Drittvær på fjellet også i dag, så noen lang tur ut blir det ikke. Strikkepinner på matmor, mens den firbente frøkna sikkert vil krølle seg sammen forran vedovnen... :-)

beate sa...

grattis med super kul lampe!!!
så gøy når man snubler over slike funn!

nyt helgen

klem beate

Unknown sa...

Så tøff lampe, bare elsker bloggen din, så mye fin inspirajson. Kan jeg spørre om hvilket fargenr du har på den lilla krakken på det øverste bilde, jeg skal male et gammelt skrivebord og har så lyst til å ha en lillafarge, den du hadde der var jo så fin. Legger du igjen en kommentar på bloggen min blir jeg så glad, ha en fin lørdag videre. Hilsen Wilhelmines blogg.

HeiltA4 sa...

Kjenner eg er ein smule misunneleg på reine golv!! Her skal eg og ein på 2,5 til å lage tacosuppe frå botnen av...så kanskje det er best at golva ikkje er nyvaska ;)

GOD HELG!

anette :) sa...

flott lampe, det er så gøy å gjøre fretexkupp! helt over til noe annet - den turkise matten foran døra, er det teppe eller plastikk? kul!

ha en fin fin helg!

tinkaswelt sa...

When I was a child I had exactly such a lamp (I think, mine was from IKEA)!!
Tinka

Related Posts with Thumbnails