onsdag, januar 12, 2011

Blomstrande lukke


Kvar einaste vinter kjøper eg nye blomstrar i potter og kar. Det er liksom blitt tradisjon med narcisser (fylte pinseliljer) i prestekragepottene frå Västergården og karpatklokker (Campanula) i dei tre små pottene. Nå står dei så søte i vinduskarmen og skapar vinter/vårstemning. 
LOVELY :)




Veka er allerie halvveis overstått, og det nærmar seg helg igjen. Eg har desverre ikkje tid til ei meir innhaldsrik oppdatering enn dette vesle livsteiknet her. Nå må eg nemleg køye slik at eg ikkje sovner ved mikroskopet på jobben i morgon, he he. Håpar å vere tilbake med eit litt meir spennnade innlegg om kort tid - har mange planar serru ;)

Ha det bra så lenge, klem klem :)

18 kommentarer:

Sidsel Veierland sa...

Nye blomster må vi ha - mens vi lengter måt våren.
Jeg kjøper tulipaner til helgen i hele januar og februar .... trenger den fargeklatten
Ha en fin uke videre

Gollass sa...

Nydelige blomster og potter, friskt minne om våren som ventar;-)
Klem Elin

Janicke sa...

Jeg satser på lyserosa Begonia for å finne vårstemningen :) også tulipaner da!

Kjempekoselig vinduskarm du har :)

ReVinyl sa...

Lyst, friskt og fint! Kom vår kom ;)

Hege A "The not so perfect mum-blogg" sa...

Så koselig!
Jeg er en mester på å ta livet av alle blomster med blomst på seg, så hos meg er det kortvarig lykke... Går heldigvis bedre med grønne planter, men det er jo så koselig med "ordentlige" blomster også! Men tulipaner er redningen her i gården også! :o)
Ha en fin dag!

Annfrid sa...

Så nydelige blomster. Det er så deilig med januar, for da kommer det alltid nye blomster inn i huset.
Ha en fin dag hilsen ANNFRID

Anne Karins Mat og Vin sa...

Hei hei!
Nå har jeg kost meg lenge her inne og er veldig imponert over din kreativitet, så mye fint du lager!! Blomster er viktig i hverdagen, og når julen er overstått og ryddet ut, er det på tide å rydde plass til våren. Jeg ser du også er glad i Campanula, det har jeg også. Tullipaner er noe jeg også er veldig svak for, og har alltid friske tullipaner på denne årstiden.


Her var det så koselig å være at jeg må legge meg til som følger, håper det er greit. Ekstra hyggelig om du titter innom til meg også;-)

Klem fra Anne Karin

Line :) sa...

Orsak, men rett nynorsk skal vel vera BLØMANDE lukke! Kjekk blogg forresten, herlig med nynorsk! :)

linemaurpine sa...

Jeg elsker bloggen din!! Hjertet mitt gjør et lite hopp hver gang du har oppdatert :) (høres jeg en smule rar ut nå eller...??:) Men det er sant! Du inspirerer og gleder med flotte bilder og kreative ideer :-)
Keep up the good work!! Og ha en super helg :)

Cathrine sa...

Nydelige blomster, nydelig hjem og herlig inspirasjon!

Flott blogg dette her! :-)

Allis i Eventyrland sa...

Fiiine blomster - ser nesten ut som om de er laget av papir! :)

Tvillingmamma sa...

Jeg tenkte akkurat samme tanke med de pallesengene, knalltøft, men passe upraktisk. Men mye inspirasjon i siste Elle gleder meg til neste kommer i postkassen. Regningen ble betalt! Her kom det en liten Myrt i hus i dag, med enkel fin brungrå keramikkpotte. Nå står den så fin i all sin enkelhet på det hvit kjøkkenbordet. Kjøpt på Sølvberget blomster, som alltid har så mye fint. Det og nye oliventrær er obligatorisk erstatning for julepynten som går ut. Blir liksom så tomt når julen forsvinner, og så er jeg ikke helt klar for vår enda.Bare så synd at både oliventrær og myrter er vanskelig å få til. Å nei, sa mannen da jeg kom stolt hjem med Myrten i dag, har du kjøpt en sånn nå igjen.....husker du ikke hvordan det gikk sist? a
Akk ja,der var jeg gått i fellen igjen. Men den var sååå fin, og passet så godt inn i interiøret akkurat nå, og den skal få vann altså, helt sikkert.... Takk for en inspirerende og morsom blogg.

Den gode feen sa...

Hei hei alle saman og spesielt Line:
I mi nynorskordbok står det at blomstrande er lov å skrive (måtte rett og slett sjekke då eg vart usikker av kommentaren din). Det også lov å skrive årsak i staden for orsak. Bloggen er jo ei personleg side, og eg prøver å skrive korrekt nynorsk, men så tilnærma mi eiga dialekt som mogeleg. Derfor skriv eg derfor i stadan for difor; dåko i stadan for dykk osv. Eg må kunne kjenne igjen mi eiga personlegheit i det eg skriv - og derfor skriv eg altså blomstrande i stadan for blømande ;) Artig med språk, og kom gjerne med fleire korreksjonar om du ser nokon - eg vil bli enno flinkare :)

Til alle: tusen takk for kommentarane og GOD HELG!

Unknown sa...

mmm, fine blomster!
ps: grattis med å være beste bloggen :D
så det ikke før nu. kult!

Anonym sa...

Hjarta mitt gjer eit hopp av gleda når folk er tru mot seg sjølv, si dialekt og sitt skriftspråk! Eg gløymer vel at nynorsk er modifisert og at no er nærast alt "lov". Rart å lesa dåko, for eg seier sjølv dåke.
"Eg må kunne kjenne igjen mi eiga personlegheit i det eg skriv" -> hadde dette stått på fjesboka hadde eg trykt på 'liker'-knappen straks! :)
Alt godt vidare,
Line

Den gode feen sa...

Hei igjen Line og tusen takk for ny kommentar :) Ja, det er viktig å vere seg sjølv oppi "alt", he he :) Eg hatar å skrive skrivefeil, så eg vert glad for kommentarar på språkfeil. Men somme sprkfeil er altså bevisste for at det skal "vere meg" ;) Alt godt til deg også, klem

skb sa...

Supersøte krukker med prestekragar!
God helg!

Anonym sa...

Fantastisk koselig blogg!! Jeg har "sneket" rundt her inne i et par uker og har funnet masse god inspirasjon! Krukkene fra Västergården var utrolig søte, kan de bestilles over nett?

Ingebjørg

Related Posts with Thumbnails