søndag, februar 27, 2011

Ymse


Dei første bileta røper at eg har havna fullstendig på køyret igjen, etter at eg i heile januar praktiserte ikkje-kjøp-noko-som-helst-unødvendig for å hindre at me druknar i ting og tang her heime. Nå er det ikkje verdas mest kostbare og plasstakande ting eg har kjøpt: masse fantastisk papir frå Rie Elise Larsen (kjøpt hos SMAK på Sandnes)...


Og finfine dynetrekk og forklede frå Fretex inni sentrum. Jammen på tide at eg fann nokre retrostoff som var i nærleiken av å gje litt høgare blodtrykk, er jammen ikkje ofte det skjer, nei.


Malinga tørkar vanvittig treigt på badet. Dvs tørketida er heilt normal, men eg skulle jo helst ha satt på plass ting igjen allereie i går. Så for å få tida til å gå har eg fått ferdig nokre småprosjekt.


Ein genser etter Alma hadde flekker på brystet som ikkje gjekk bort i vask. 


Ein påsydd bil  med perlemorsknappar kamuflerer flekkene og gjer genseren meir spesiell.


Stoffet er eit herleg jerseystoff eg fekk frå TAMO ein gong, og eg fekk også til å sy ei pysjbukse på frihand. Kanskje havnar framgongmåten eg brukte på oppskriftsbloggen, må berre få skissert det ned først :)


Klærne vart ferdige like før Simons formiddagslur. Her er han lei av fotograferinga og på veg mot trappa opp ;) Han kosar alltid med øyrene sine når han er trøytt, godguten vår :)


Kom då mamma, eg vil lalla nå :)

Ha ein flott søndag!

36 kommentarer:

Whitebite sa...

så herlig den gutten!
og hva skulle vi vel gjort uten Smak i Sandnes sier nå jeg!

ReVinyl sa...

N y d e l i g brukt sengetøy!

OG fantastisk ide til å dekke over flekker! Morsom detalj med knappene ;) Fin søndag!

Kittys Paradis sa...

For noen herlige farger og for en god ide' å dekke over flekken med en fin liten bil. Du er flink!!!

Kristine

HusmorDronninga sa...

Så herlig an e!
Genseren blei jo som ny den! Og knakandes fin ilag med den nye buksa :)
Har du kanskje eit kjolemønster å dele?

Saknar virkelig SMAK altså.. og mange av dei andre gode interiørbutikkane i Sandnes...

*Kjersti*

re:signert sa...

Hei på deg! Lenge siden. Det er så STAS her inne hos deg. Koser meg med stemningen og det gode familiefølelsen. Ikke barn selv men drømmer om det. Du er flink til å formidle! Gode følelser, fine verdier. Takk! Ønsker deg en finfin søndag. PS: Håper vi kan trefes en dag? Si inderlig til om du beveger deg i Oslo området. Meget mulig jeg skal til Stavanger om ikke altfor lenge!

Shy sa...

Du er lur! Genseren var endå finare no :)

Blomsterpiken sa...

Så flink du er, og det ser egentlig greit ut å være på kjøret:-)

Camilla & Stig sa...

Skulle gjerne bodd i nærheten av den butikken, for noen vakre farger på papiret:)
Og den ideen med å sy noe over flekker på klær, genialt! det redder knsje en liten haug med klær hr i huset:)

4childrenorganic sa...

Så flink du er til å trylle frem koselige barneklær!
Anna

Unknown sa...

God ide med den bil - lap!! Den tror jeg at jeg vil låne. Synes ofte jeg har kasseret fine bluser pga. pletter :D

Landcharm sa...

Søte bilder. Likte den fine dekoren på genseren!

Silje sa...

Smart!
Og for en søt liten sjarmør!
:)
Ha en fin søndagskveld!

Sukkertøy for øyet sa...

...Fineste bilen på genser'n
med de kuleste hjula :)

Herlig liten sjarmør ;)

Janicke sa...

Så stilige papirruller du har fått fatt i! Er på utkikk etter slike stadig vekk. Stoffbitene fra Fretex var jo bare lekker de også.

For en nydelig liten gutt du har da :) Ligner veldig på min eldste da han var liten. Han var like lys i luggen og koste alltid med øret sitt når han var trøtt . Supersøt i "ny" pysjamas :D

Ha en strålende uke!

Lillebølla sa...

Kjempelurt å dekke over flekker på den måten:) Tror jaggu jeg og skal prøve på det.Takk for tips!

-Lillebølla

victoria (huset i byen) sa...

Så lur ide å kamuflere flekker, kommer ofte hos de små det....
Og herlig pysjbukse, håper du legger ut en oppskrift på det, kunne jeg tenkt meg.... Og veldig koselig at du la deg til hos meg ;)
Ha en fin ny uke
klem victoria

MøbelPøbel sa...

Helledussen for en søting<3
Og FOR en flott genser mammoen hans har laget! Så lurt å bruke knapper som hjul:)

Fin søndagskveld til deg!
KLem

NIB sa...

Så SØT han er! Herlig genser!:)

Har sendt deg en mail, forresten:)

Klem på en søndag.

Anonym sa...

Herlige fargar!!! Og nydelige guten, so skjønn!! Kjekt å fanga slike øyeblikk som er heilt dagligdagse igrunn!

Klem Anita

Anonym sa...

Du er virkelig kreativ, blir inspirert:) Njåååå.... nydelig liten gutt:)
Mvh MonicaUE

Åpent^hus sa...

det var da vel en skjønn liten "habitt". og ikke minst krabaten inni :)
kjøpestopp siden jul, sa du?
da har du vel vært flink jente, da vel?
det er jo straks mars!
ting til å bli glad av du har funnet i alle fall, enjoy!

hilsen Åpent hus

Hege A "The not so perfect mum-blogg" sa...

Så nydelig liten godgutt!!!

Anemone sa...

For en deilig habitt det ble! Den buksa så god ut, så jeg er hvertfall interessert i å få mønsteret. :)

God gutt også da!

Maria sa...

Så lurt å sy på den bilen over flekkene. Funker mye bedre den enn alskens vaskemidler.

M sa...

Så heldig du har vært som fant det sengetøyet. :) Var heldig selv, for satt og skravla hull i hodet på mamma om retrosengetøy og gamle gardiner. Hun bare slo ut med armene som en italiensk husmor og pekte opp mot boden. "Endelig skal jeg få rydda der oppe, det er jo masse der. Ta det med deg!" Så nå gleder jeg meg til å rydde ut alle skattene. :) Takk for tips til å fikse opp klær. :)

Rebekka sa...

Gurimalla hvor kreativ du er.
Kjempefin pysjaman på en søt liten gutt :O)

B sa...

Bra tips!
jeg tillater meg å sende en award til bloggere som har inspirert meg til å blogge! :)

Her:
http://b-mylittlehouse.blogspot.com/2011/02/award.html

ha en fin dag!

Helene sa...

Min eldste datter koste også med ørene;-) En supersmart løsning på et kjent flekkeproblem!

Anonym sa...

Kjæreste Linda

Sendt en Award vidre til deg. Ble du nok akutt glad?!
Sjekk bloggen.

Nyt kvelden, enn så lenge
Alexandra

Line Marit sa...

Den nye pysjen var jo bare helt herlig! Skulle veldig gjerne hatt oppskrifta på den buksa ;-).

...og for en nydelig modell!!

hannem sa...

Kor lurt å bare applikere over flekken som ikke lot seg fjerne. Det med øret husker jeg godt fra ungene var små. Tror faktisk det er et punkt der som man kan stimuleres for å lokke søvnen fram.. Det kan sikkert noen som har greie på soneterapi, svare på.

Anonym sa...

Du for en sjarmør :)) Og så søtt med at han koser med ørene sine når han er trøtt :)
Herlige farger som frisket opp en ellers så trist og regnfull vårdag!
En fin dag til deg :)
Klem fra Milla

Anonym sa...

Du for en sjarmør :)) Og så søtt med at han koser med ørene sine når han er trøtt :)
Herlige farger som frisket opp en ellers så trist og regnfull vårdag!
En fin dag til deg :)
Klem fra Milla

EN GUL KNAPP sa...

Så skjønn liten gutt :)

Heidi sa...

oj, så kreativ du er. den buksa var jo bare superskjønn. og så på frihånd? jeg dåner.

Anonym sa...

Kjempe fin bil på genseren, men nå er det vel viktig å nevne at knapper ikke er det beste å bruke grunnet kvelningsfare hos små barn !

Related Posts with Thumbnails