tirsdag, mars 15, 2011

Terningkast



Eg er alltid på utkikk etter gamle spel og spelebrikkar når eg er rundt om kring på bruktbutikkar. Bokstavane eg har brukt i headeren min er til dømes frå eit gammalt tysk bokstavspel eg kjøpte ein gong for ørti år sidan.

Gamle spelebrikkar er knallkjekke å ta bilete av, og illustrasjonane på spela er jo superfine.
Ungane syns i tillegg at det er
V E L D I G
stas å få spele med gamle spel. Det er akkurat som om dei skjønar at dei må vere ekstra forsiktige, så ikkje ting går i stykker :)

Lukka var stor då eg kom over desse tre små stakkars terningane. Ler litt av meg sjølv altså, for andre syns garantert at slikt er berre rusk og rask. Eg derimot frydar meg over alle tre-bokstavs-orda eg kan setje saman og knipse bilete av :)

Ha ein flotters tirsdag!

20 kommentarer:

s h i n e d e s i g n sa...

Ånei, jeg skjønner godt at du falt for disse. Veldig fine! Og så gøy å leke seg med ord! Fin dag til deg :-)

ReVinyl sa...

Jeg synes disse var skjønne og nostalgiske jeg...Skjønner godt at slik gir lykke i hjertet...

Ha det fint! :)

Silje sa...

Disse var jo riktig så søte. :)
Ha en fin dag. :)

Frk.Virrum sa...

..små gleder, er også gleder! :-)

Maren - Vår lille verden sa...

kjempe fine;)

RumahKami sa...

Jeg synes de er kjempe fine.. kanskje jeg også begynner å gå litt rundt i bruktbutikkene :) du har en kjempe fin blogg, masse glade farger og fine bilder som gir glede.. tusen takk for det ! klemmer..

Mette Bundgaard sa...

Ej, hvor er de fine og meget nostalgiske. Jeg er helt med på den bane at samle på gamle spil, her hjemme er det så blevet mest til Ludo og kallaha ;-)
SUPER fin ide og bruge bugstav brikkerne til tekst til billeder, man kan jo også få brikker med motiver på, så kan man feks. skrive jeg elsker og så en brik med en sommerfugl på. Elsker kan jo også være et hjerte.
Tak for en dejlig blog!
Kh Mette

Mitt lille hjem sa...

Kjempe søte synes jeg :)

La meg til som følger hos deg...

Klem
Christine

Barbros lille atelier sa...

He, he, ja, det er kjekt å se nytten i mangt - eneste problemet her er at det blir så innmari fullt i skapene, og mannen surmuler litt... Men det er til å leve med:-)

Ble forresten veldig inspirert av erteposeinnlegget ditt, så her har det blitt sydd erteposer til den store gullmedalje. Kjempegøy!

Klem

Unknown sa...

Ikkje rusk og rask, nei - det gjeld å sjå verdien i kvar ein liten ting :)

Inger Johanne sa...

Enkle gleder er ofte dei beste;-) Fin tirsdag til deg!

Klem

24 sa...

me har gitt deg ein award, gå inn på
www.snikkerbuo.blogspot.com

Minestrikkegleder sa...

Ja det er kjempekoselig med gamle spill, vi har et gammelt monopol på hytten, dette spillet kjøpte min far og onkel sammen for penger de hadde tjent på å selge jordbær. Spillet er nært på 60 år gammelt, den ene brikken som man spiller med er en liten kopp i metall. Det er denne vi alltid kranglet om som barn. Den gikk det an å stikke fingeren ned i når man spilte.

Ha en fin kveld.

Hilde sa...

Enig med deg! Liker også bokstaver!

B sa...

Fryder meg jeg også!! :)

Anonym sa...

Hei!
Kjempeartig! Og så flott at ungene også merker at det er noe spesielt med slike unike skatter (for det er det jo!).
Hilsen fra Cathrine

Ann-Kristin sa...

Legger bare igjen en liten hilsen som bevis på at jeg er innom her :-)
Det er alltid hyggelig å stikke innom her, beundrer kreativiteten din og alt det flotte du lager!!

Tine sa...

Utrolig flotte terninger. :)

Mie fra Mies Mirakler sa...

Hos meg har du full forståelse for jeg er sånn som ikke kan se på en samling enkeltbokstaver uten å få en trang til å pusle de til ulike ord, hjernen min gjør det helt av seg selv.

Vi leker med bokstavkjeks og magnetbokstaver stadig vekk, og nå ble jeg minnet på at jeg må skynde meg å skrive "Gratulerer med dagen" med magnetbokstaver på kjøleskapet før jeg legger meg! (sønnen min som fyller 8 år i morgen.) *♥*

Anonym sa...

Hei der!:)

Jeg kom over disse bokstavene i dag, og da tenkte jeg på den gode feen deg, og måtte bare legge igjen linken: http://www.lunehjem.no/?PageID=10959&ItemID=9074

Ha en fin kveld :)

Mvh www.frkn.blogg.no

Related Posts with Thumbnails