lørdag, august 09, 2008

ABC Alphabet cards

Det går i ferietempo i bloggen for tida. Må berre beklage at oppdateringane ikkje kjem i hyppigaste laget. Verdas beste venn har vore på besøk hos meg og familien, og det har vore kjempekjekt. Han har nyleg vore på ferie i USA, og hadde med ein NYDELEG pakke til meg, hehe.
Pakken var eigentleg til ungane, eller den Er til ungane. Men eg elskar den, og skal jammen passe på at desse nydelege korta takast godt vare på.
Sjå berre dei nydelege illustrasjonane. Veit at Q-kortet hadde vore min favoritt som liten ;)

Og for meg som er inne i ein strikkeperiode i mitt kreative liv, syns at Y'en er heilt perfekt illustrert også, hehe.
Tusen takk K, du er:
Eg har aldri vore så oppteken av USA, og det er mange stader eg har lyst til å dra før USA. Men eg må innrømme at eit besøk innom nettsida til butikken pakken er kjøpt på fekk meg til å ynskje å dra dit for å handle. Besøk sida du også her.

Har ein besøk kan ein nytte anledningen til å lage god mat, og Devils food cake vart testa ut denne gongen. FANTASTISK mektig og god. Dei syrlege ripsbæra til Samson var faktisk perfekt på kaka. Som ei motvekt til alt det søte.


Yummi! Oppskrifta er frå boka Far heter Daddy, men ein variant finst også i boka Två systrars søta. Hadde opprinneleg tenkt å lage eit eige innlegg om akkurat det, over kor utruleg like oppskriftene i dei to bøkene er. Men har ikkje kome så langt, og nå har eg fått sagt det likevel. Hehehe, snakk om effektivitet.

Eg er ei pyse i tivolisamanheng, og syns eg var genial då eg organiserte det slik at veslefeen sov formiddagslur heime saman med pappaen, medan me andre tok turen til Kongeparken. Då kunne eg nemleg passe på verdisakene, medan K og S tok den eine karusellen etter den andre ;)


Ha ei kjempefin helg!

19 kommentarer:

litenIda sa...

For en flott gave! Kortene var kjempefine! Tipper at barna (og du! :) får mye glede av dem!

Kaka så himmelsk ut! Blir nesten nødt til å kjøpe boka, eller en av dem, bare for å få tak i oppskrifta..!!

God helg! :)

Blåbærpai sa...

For ei deilig kake! Oppskrift??Hihi!
Og så nostalgiske, fine kort!
GOD HELG!

joanna sa...

Kaka ser berre heilt himmelsk ut! Trur eg må kjøpe boka for denne såg berre herleg ut!

by Siv sa...

Utrolig flotte kort, slike har jeg også lyst på :)
Kaken så jo fantastisk ut, nam nam!
Ha en riktig god helg
Hls Siv

Den gode feen sa...

Hehe, eg orkar ikkje skrive ned oppskrifta. Særleg ikkje nå som lesebrillene mine er sporlaust borte. Men søk på devil food cake oppskrift på Google, og du finn mange gode :)

Anonym sa...

Ah, den kaka er virkelig god! :-)

PS: Du trenger ikke dra helt til USA for å handle hos Bonpoint. De er franske, og har butikker over hele verden. For eksempel i Paris <3

Mari sa...

Åh, nydelige kort!!

Jeg hadde tenkt til å spørre om oppskrift på kaka, men ser at det holder med et googlesøk... Gurimalla,som jeg fikk lyst på kake NÅ!

Karna sa...

Helsiken, ja disse kortene må du ta vare på, nesten så du må ta dem med deg og kopiere dem på fint papir før flekkene kommer....Kanll fine som bilder på veggen disse...og veldig greit når ungene skal lære seg engelsk vil jeg tro.

First Floor skal flytte til Nesttun, hvis hun ikke allerede er på plass der, Nesttun er jo blitt et interiørmekka...egentlig veldig greit å samle flere på et sted, så kan en gå innom flere "snope butikker" samtidig!

Lengter du tilbake???? Hvis det blir alt for gale, kommer vi selvføgleig med flyttelasset, skulle bare mangle...ha ha ha

Emmeline sa...

Jo takk som byr for kommentar. Den kom fra hjertet!!

Ser Karna driver en voldsom reklame for regnbyen Bergen. Det har kommet ny Stoff og Stil som ser ut til å være det reneste MEKKA for oss bloggere--så jeg skjønner jo at det er fristende å drive reklame, men du har jo flyttet til Søstrene Grene land, så du har jo noe å skryte av du også---

NOk om det. Kaken ser VELDIG DEILIG UT, og kortene var skjønne. Sånt som vi lærere liker å ha på baklommen:) Alltid kjekt å ha!!

Jeg er helt tom for ideer til blogginnlegg. Har på en måte jobbet med oppussing hele sommeren og vips så har luften gått ut av ballongen. Emmelinemannen rynker på brynene over våre stygge gulv--så tja, kanskje det blir neste prosjekt??
Du får ha en fin helg iallefall. See U!

elisabeth sa...

Det var noen vakre kort, nesten for fine til å leke med...hehe:)Kanskje i ramme og glass;)

Kaken...åååååh, elsker kake, kunne spist hver dag...eh, det gjør jeg nesten også...haha:)

Den rutsjebanen tok jeg ifjor, men ellers vare det mannen som fikk ALLE de andre karusell oppgavene, liker meg best med bena plantet på jorda:)

God søndag til Fam. Feen:)

Anonym sa...

nydelige kort da, det er så kjekt når barneting ikke er så glorete :)

Monica sa...

Den kaka så farlig god ut! For en flott vennine du har,nydelige kort

Albertines verden sa...

Åh. Så heldig du er som fikk så fine kort. Hadde jeg vært lita, så hadde Q vært min favoritt også. Vi hadde nettopp vært på bryllupsreise i Egypt, med cruise på Nilen og omvisning akkurat der de massakrerte, en liten stund før.
Hadde en ganske merkelig følelse i magen da vi satt og så på nyhetene.
Kjøkkenet ble flott, og det skal mye til før det blir for mye. Sånn turkis kjøkkenmaskin kunne jeg tenke meg også. Hm. Tror jeg skal ønske meg en sånn til 40-års dagen min. Ønsker deg en riktig fin uke!

Anne sa...

Helt bedårende kort! Skal sjekke ut den nettsiden med en gang : )

Grip dagen sa...

Tenk du har vært bare noen minutter fra hvor jeg bor, og så tok du ikke med litt kake!?!
Den så jo utrolig saftig og god ut!!!
Min jobb i fornøyelseparker er også å passe på verdisaker... Jeg vet ikke om jeg ser ut som noen vekter eller noe? Uansett vil jeg heller sitte på den benk å se på fremfor å sette livet/mageinnholdet på spill i en karusell...

Så flink du er som elektriker! Jeg har også to gamle lamper som skal seriekobles på hytta. Kanskje jeg kunne klart det med deg på øret da?! He, he.

Ha det fint! Hilsen Marit

dolamorola sa...

den kaka så rågod ut!!!:)

borghild sa...

Det var noen utrolig skjønne kort du hadde fått, de hadde jeg også vært redd for (og det med god grunn med en klåfingra ettåring i hus:-) Og for en med brownies og is som favorittdessert, så kaka himmelsk god ut!:-) Ha en fin uke! Klem B:-)

mali-mo sa...

Nydelige kort. Helt nydelige.


Kaken såg herlig ut. Fikk vann i munnen og heiv vekk alle tanker om en ny og tynnere utgave av meg sjøl. Må nok ut og raide kjøkkenet.

Men først må eg si at eg syns både Tivloier og sirkuser er skumle, så det med verdisakpåpassing skaleg jammen huske til den tid kommer at det blir aktuelt ;)

frksnupp sa...

Å herregud, den kaka så jo helt himmelsk ut! Ja takk =P jeg er også en tivolipyse, men akkurat den rutsjebana så jo litt gøy ut...

Related Posts with Thumbnails