torsdag, august 20, 2009

Meir kvitmalte golv

Det er sikkert mange som rynkar på nasa og stiller seg uforståande til at me vil ha kvitt golv i gangen, men det ville me altså :) Med tre smårollingar og mange små gjester i hus må me uansett støvsuge kvar dag. Og det vart mykje meir heilheit i alt, nå som kjøkken og gang har likt golv.


Samstundes med bilete av nymalt ganggolv, får de også sjå siste nyheit på veskefronten min. Ei ugleveske av plastkvalitet. Stor og god, og fargerik :)
Den observante vil legge merke til at eine skapdøra har manglande knott. Og eg som skrytte av at her i huset var alle knottar på plass og alt var på stell. Samme dag som eg publiserte det innlegget lausna ei skapdør på badet, samt denne knotten i gangen. Er det ikkje typisk?
Ein ting som er på plass er iallefall filtknottar under korgene. Litt kan eg jo gjere slikt at golvet held seg fint ei stund. Malt laminat her også.
Her ventast det familiebesøk i kveld, så nå skal feen svinge tryllestaven over grytene. Ha ein fin torsdagskveld du også :)

40 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Vanvettigt snygg hall, me like!

kram Mia

Anonym sa...

Så flott en entré. Den kunne jeg like.
Lyst og fint.
Ha en fin kveld.
Hilsen fra Agathe

BO sa...

Knallfine bilder Linda!!! Å nå vil eg og rydda og styra på, men alle tingene mine er lånt vekk!!!
Kosa dåke!!! TRAVLE TIDER!!!!!!

Lycka är ~ Onnea on sa...

Snyggt i vitt!
Då jag föll för den vita färgen i inredningen var jag först litet rädd att det ska bli smutsigt, men who cares..man kan ju alltid tvätta och städa ;)
~Marita~

Anonym sa...

Og her satt jeg akkurat og skrev om ugler...

adales verden sa...

ÅÅÅÅ dette var fint!!!!!
klem

Emmeline sa...

FANTASTISK FLOTT Linda:) Virkelig til inspirasjon for oss som har BEGYNT på hvitt gulv men som ikke har gjort det ferdig... For DET er ikke noe særlig pent, det kan jeg love. Jeg syns i grunnen at gulvet er en av de viktigste rammene om interiøret:) Det er SÅ mye enklere å få det stilrent og pent når gulvene henger sammen slik som dette. IT'S A DREAM:) Du er knallflink og jeg er imponert. Er også litt nysgjerrig på hvor ofte dere må male når dere maler laminat? Men sånn spørsmål får du sikkert tusen av så... Her står ALLE gulvene for tur på oppussingsfronten, men i øyeblikket har vi faktisk ikke noen planer om å gjøre NOE...Etter den travle sommeren tror jeg ikke at store prosjekter blir ønsket velkommen. VI har forøvrig også utbygging på gang på hytten, så der går vel kronene....Med andre ord får jeg heller se på gulvene dine og kose meg på dine vegne:) Ha en fin kveld. Jeg skulle ut på tur, men fikk besøk og nå er luften gått ut av ballongen...hehe. Det kommer heldigvis en dag i morgen. SEE U!

Frk. T sa...

Sukk, du har det såå fint.. Det var virkelig lekkert med hvitmalt gulv!: ) Nyt kvelden, kjære du.. Klem

sylysten sa...

Det var en ordentlig lekker entre;o)
Typisk med knottene;o)))
Ha en fin torsdag.
Klem
Linda;o)

Hulda sa...

Mye fint hos deg! Likte godt de hvite gulvene. Vi har valgt lys grå golv her. De blir faktisk ganske skitne de også.. fort.. ;)

Ingrid sa...

Herlig med hvite gulv altså!!! Hvilken maling bruker dere? Er den slitesterk? (Eller, det har dere kanskje ikke rukket å erfare ennå...)

janne - kathrine sa...

Hei!

Så fint det ble hos deg :-) Lekkert med de svarte rammene og kurvene mot alt det hvite.

Men, her i huset er jeg glad for rusket ikke synes så godt på gulvet, for da vet jeg at jeg ville flydd rundt med kluten hele tiden. Det en ikke ser har en ikke vondt av, så sant en ikke har støvallergi da ;-)

Ha en fortsatt fin kveld!

Vår lille hage sa...

Nydelege golv !

Anita sa...

Kjempefint blei gulvet!!

Lenemora sa...

Hei, tror ikke jeg har kommentert hos deg før, for en koselig blogg du har!
Nydelig med hvitmalte gulv, det blir så rent og vakkert!

Innlegget om prioriteringene i høst var også fint, det er godt å stoppe opp av og til for å evaluere og gjøre nye bestemmelser videre.

Takk for titten, vi sees snart igjen!

Klem fra Lenemora

ANETTESHUS.COM sa...

Så flott det ble, Linda!! Unektelig et tøft valg å ta; hvitt gulv er ikke for pyser, nei;) Men sååå lekkert da!! En drøm!

Klem Anette:)

Janne sa...

Du har et nyyydelig hus, fru Fe:)
Jeg rynker ikke på nesen over at du vil ha hvite gulv, men jeg blir dypt imponert over at du klarer å holde det så strøkent og fint med flere små i hus!! Det ser jo PERFEKT ut, fra ende til annen...og jeg la IKKE merke til den manglende knotten;)
Kos deg med besøk i kveld, og takk for en inspirerende og vakker blogg!

camillaslykke sa...

BAre en ting å si; NYDELIG! Åsså så misunnelig jeg er. Skal male her også, men er litt redd for å sette i gang. Vet liksom ikke hvor mye av denne meget slitte parketten jeg må pusse ned, for at malingen skal sitte! Men når jeg ser på dine gulv, tenker jeg at jeg må virkelig sette i gang.. jhoo:)

Som mine dager er sa...

Jeg bare elsker de hvite gulvene dine! Så rent og innbydende at jeg bare MÅ male snart. Jeg har vurdert en lys grå farge (det sjuler litt av støvet siden vi ikke trenger å støvsuge hver dag). Jeg har sett bilder av det og det ser flott ut det også - vel og merke når veggene er helhvite.

Kos deg med gangen og vel utført arbeid.

Klem fra Marit

mi-rachel sa...

knall fint!
og alle sier det upraktisk md hvite golv..pga av alt det skitne viser. jeg syns jo faktisk det er bra at det vises. da husker en å gjøre rent:)

Dans på roser... sa...

Knall!
Smask!
Så fiiiiint!
=)

Jannicke sa...

Knallfint!!!!

Klem J.

Bjørg sa...

Så fint det ble! Jeg har nettopp kjøpt meg et hus som skal pusses opp, og ble et øyeblikk fristet til å male entrégulvet der hvitt også - inntil jeg kom på at det er fliser på gulvet der. Hmm...

:-) Bjørg

S & E sa...

Kjempefint! lekekr veske - har også sett på den! God helg!

Jeanette Jess1 sa...

SÅÅÅÅÅÅ fint!!!!
Nå ble jeg enda mere sikker på at vi skal ha hvite flis i gangen ;o)))

Ha en super helg i ditt nydelige hus ;o)

Guro sa...

Det ble kjempefint!
Folk rynker på nesen til oss også fordi vi valgte nesten helt hvitt gulv i stue/kjøkken. Men vi trives kjempegodt med det, det er virkelig lyst og fint. Du som maler på alt mulig rart, har du malt gulvbelegg?
God helg!

Hilde Heimdal sa...

Såååå stilig !!!!

Hva slags gulv hadde du som du malte på??

Hilde :o)

:) sa...

Åh, så lekkert det er med hvitmalte gulv! Så heldig du er som har en mann som går med på det ... :)

Lenemora sa...

Bare en liten notis: det Maison bladet jeg har der er gammelt, fra august/september 2007!
Jeg valgte bladet fordi det matchet måltidet ;-)

Klem Lenemora

Annie sa...

Nydelig lekkert :-) God helg til deg og dine!

Rekkehuset sa...

Så lyst og fint det er hos dere! Her hadde jeg nok aldri fått gubben med på så mye hvitt, men jeg snikinnfører litt nå og da *knis*. Kjempelurt med knotter under kurvene, det hadde jeg ikke tenkt på! God helg, hjertelig hilsen Hanne.

Torills blogg sa...

flott er det :) og du skal i ett magasin neste uke? :)) løp og kjøp damer :)

Anonym sa...

Hei:)
Du har virkelig en inspirerende blogg, og et flott hus. Her blir jeg rent misunnelig... Er stadig innom bloggen din, for om jeg ikke har det slik hjemme, kan man jo bare forsvinne inn i bloggen din og drømme litt:)
Ha ei fin helg!
Hilsen Trine

Ann Helen sa...

Lekkert, lekkert!
Knallfint med de sorte detaljene til også.
God helg!:)

Kvirrevitt sa...

Superfint og delikat!

Blåbærpai sa...

Beautiful!

Anonym sa...

Hei hei :)
De gulvene ble nydelige! Du får sikkert 100s pørsmål som dette, men håper du har tid til å svare:) Bruker du en type heftemaling før du maler gulvet? Evt hvilken maling bruker du? Hvor ofte må du friske opp malingen?=) Her ble det mange spørsmål gitt..

Ha en fortsatt fin søndag!

Klem fra ~Natalie~

IfraLahell sa...

Åhhh- jeg vil også :) Jeg skjønner godt at du vil ha hvite gulv i gangen. Ønsker meg hvite gulv i hele heimen- er sant som du sier at det må jo støvsuges like ofte med barn i hus. Ble kjempe lekkert :)

ha en herlig kveld!

:)IfraLahell

Guro sa...

Så man kan male laminatgulv?? Nå tror jeg hjertet mitt hoppet over flere slag her. Vi har et grusomt, men helt nytt, laminatgulv i gangen vår, og jeg synes det blir for dyrt å skifte ut et nylagt gulv. Men male! Dette må undersøkes! Ser fram til eventuell bloggpost om praktiske gulvmalingstips (ser det er flere enn meg som er interesserte, hehe). Nå må jeg google en runde - spennende!! :)

Guro sa...

Heisann - der fant jeg innlegget "Litt av alt" med svar på alle mine spørsmål - tusen takk for hjelpen :)

Related Posts with Thumbnails