søndag, august 16, 2009

På stell

Etter at eg gjekk ut i morspermisjon har eg fått det meste på stell i heimen. Eg har rydda alle skap og skuffer, og fått skikkeleg oversikt over kor alt er og kva me har.
Dørar med lause hengsler, malingsslitte flater, slarkete dørknottar eller i enkelte tilfelle manglande dørknottar eksisterer ikkje lengre i dette hus. Enn så lenge iallefall:)

I dag var det klesskapet til dei to yngste medlemmene av familien som vart sortert. Ein diger pose er klar for FRETEX, ein kasse er plassert på loftet (må tenke litt på kommande barnebarn også, he he) og litt havna i det grå spannet i tunet.
Klær og sko som dei to eldste har vakse ut or, ligg nå bretta og klare for mikrofeen. Denne hua frå Papermoon hadde Samson som liten, og nå er det snart Simon som skal ha den. Nesten så eg gledar meg til vinteren berre for å sjå han i den :)

Me er så heldige å få låne nydelege klær til dei små også. Eg har ei venninne med to jenter som er eldre enn Alma, og av henne har eg fått låne dei nydelegaste plagg. Og jammen fekk me tre posar med guttebabyklær sendt sørover på lån frå Bodil BO også. Snille gode venninner er ei lukke i livet!

Det er mange som skriv blogginnlegg om kva planar dei har for hausten, og eg trur jammen eg skal skrive litt om mine planar i morgon :)
Ha ei god natt!


25 kommentarer:

Anemone sa...

Du må være helt ufattelig effektiv! Jeg er hvertfall imponert over alt du får til! Om jeg ikke klarer å holde like god orden hos meg, får jeg om ikke annet inspirasjon av å besøke deg her. *beundre*

Anonym sa...

Så flink du er. Deilig å ha sånne ting på stell.
Ser også at du har jobbet med bilder i helgen og det er noe jeg ikke har gjort på lenge og som jeg har dårlig samvittighet for.
Ha en fin mandag.

Jannicke sa...

Så godt å få oversikt i skuffer og skap! Dette smittet,
tror det blir rydding på meg i morgen ;o)..
Etter oppusing av gngen har jeg ihvertfall god oversikt overjakker og sko.. Så det er så deilig!

God mandag i morgen! J.

Flittiglise Norway sa...

Så utrolig flink du er:)) OG KREATIV. Hilsen Lise

Bo med Lena sa...

Så deilig da. Tror jeg skal bruke deg som en liten rydde-mentor for å komme igang :)

PS: Nå har Bo med barn-butikken åpnet og konkurranse på bloggen min:)

Kristoffa sa...

Så flink du har vært! Det er jo så deilig når en slik jobb er gjort. Det ser ut til at skapene er fylt opp igjen med mange fine klær:)

torleif ann karin sa...

Skal si du har det på stell. Men hvor lenge varer det. Om jeg rydder, så går det ikke lang tid før det er samme rotet igjen..Men du er kanskje flinkere å holde det etter hvert. Godt når sånt er gjort iallefall. Natti-natt.
Klem Ann<3

Brit Strikkenerd sa...

Heldig du som har klart å få alt på greitt stell. Hvis jeg skal snakke om mine høstplaner er det i de takter: Orden og system!!
Er som sagt i full gang med mitt kjøkken og skal jobbe meg gjennom dette hus i god kaoskontroll ånd :)
Fant en ind til skap nemelig den opphengshylla, lurt, det tror jeg at jeg må ha til mitt egen skap.

CK sa...

Hi,

That is a gorgeous picture of you and your kids. I have been reading your blog for a long time and it would be lovely, if a few times you'd write a little english too, please.

Translaters don't do a good enough job, for example:

---"After that EF gjekk edged in maternity leave has EF fått most på the nursing in heimen. EF has bulldoze all cabinet and balks, and fått good-natured digest above chorus all am and kva me has.

Dørar along with lause hinge, malingsslitte face, loose dørknottar or in a few case manglande dørknottar exist ikkje anymore in this house. Than så long iallefall:)


Today stayed facts klesskapet at dei dates back to youngest members at family as last sorted. Ein big the position am ready for FRETEX, ein bin am located på ceiling (må believe a bit på command grandchild også, he he) and a bit harbour in facts grå the bucket in tunet.
Klær and shoe as dei dates back to elder has vakse edged or, come nå tray and afford for mikrophone. This hua frå Papermoon owned Samson as a little, and nå is it almost Simon as do be about have it. All but så EF slipped my at winter berre for å sjå he in it:)


Me am så fortunate å få låne languishing klær at dei små også. EF have a girlfriend along with dates back to girl as am elderly than Alma-Ata, and at her has EF fått låne dei nydelegaste garment. And vale of tears fekk me three posar along with guttebabyklær posted sørover på lån frå Bodil LIVE også. Clever lean lady friends am a close life!



It is the a good many as writer blogginnlegg about kva planar dei has for hausten, and EF trur vale of tears EF do be about draw up a bit about mine planar in morning :)
Have a good night!" ---

Monicas sa...

godt å ha ting på stell ja....fretex er vel en perfekt måte å gitt bort ting til...vi benytter dem også...for en vakker bukett nederst...:) ha en vakker mandag

beate sa...

hei
Så flink du er. Deilig å få orden i heimen.
Håper du har fått kost deg litt med bilder i helga også...

Ha en fin dag
Beate

Annie sa...

Så flott og inspirerende :-D Nydelige barn! Gleder meg til å høre om planene for høsten. Ha en nydelig dag :-)

Anonym sa...

Blir like imponert hver gang jeg leser om ryddige hjem. Selv har jeg 100 kvm med rot som ingen bruker. ( kjeller sone) Skummelt med god plass. Har begynt å bære ut til loppis og gjennbruk, så til jul er det forhåpentligvis boareal. Ha en flott uke

mvh Nina

mi-rachel sa...

så herlig ut å ha alt på stell!

☆Therese sa...

Å hjelpe meg sånn orden du har!!
............ du må gjerne komme å hjelpe meg å komme igang med slik oppryddning også!! ;o)

Et herlig bilde det nederste her da!

Unknown sa...

Så fint bilde av dere! Og så flink du er som har fått orden i alt. Det er så deiligå få gjort slike ting. Ha en fin dag!

IfraLahell sa...

Nydelig bilde av dere- så deilig og ryddig det så ut hos dere også. her har jeg ikke rukket over like mye som jeg trodde etter at lille jenta ble født. Blir man flinkere til å sjonglere når man har flere barn mon tro?

Håper dere får en fin uke

:)IfraLahell

BO sa...

Så utrulig nydelig han er!!! Ein liten prins!
Alma molloemoro er SÅ god! Ho er sånn som eg vil bita og klypa i!
:-)

Anonym sa...

Hei!
Så flink du er. Utrolig nydelige barn har du. Og så effektiv med rydding.

Jeg har et lite spørsmål ved. de tallerkenhyllene du har på ungenes rom. Hvor er de kjøpt? Eller kanskje de er laget selv?
Har lett og lett etter slik selv, og husket at du skrev noe om de du har.

Klem fra ellabella

Linda S sa...

Koselig blogg du har :) Flink du som har fått orden i huset, det er eit prosjekt som eg har begynt på og sikkert må holde på med i ei stund til :)
Ha ein forsatt fin mandag.

Christine C sa...

Det er deilig å få ryddet ordentlig opp...det gir en skikkelig god følelse :)Kos deg videre!

Haust sa...

Imponerande! Så herleg det må vere å ha slik orden i kvar krik og krok!

Nydelege bilete av deg og ungane, forresten! :)

Anonym sa...

Hei,flott blogg:-)Lar du barna arve sko også ?Jeg har liksom bare kastet sko ettervert,noen er lite brukt men ..hmmm. Hilsen Janne

et kjært hjem sa...

Så flink du er, deilig med orden! Er i permisjon jeg også, men kan ikke si at det er orden i alle skapene mine :) Skjønne unger du har, herlig med babyer i hus!

Ann Helen sa...

Wow, impressed! Håper jeg også får gjort en brøkdel innen permisjonen starter:) Det hjelper veldig godt på å ha en mann med sans for tellekanter her da, i helgen ble badeskapene tatt og alle hårstrikker og spenner som fløt rundt ble omhyggelig sortert. Flink mann:):)
Ungene er så nydelige, og lille Simon er til å spise opp.
Og du da; ser jo ut som en penere utgave av reneè zellwegger, i hvertfall på bildet her!
:) Ha en fin mandagskveld!

Related Posts with Thumbnails