onsdag, august 26, 2009

Struktur på kvardagen

Nå er vesle, gode, blide babySimon blitt over 8 veker allereie. Det går så utruleg fint, og det er som om han alltid har vore her med oss :) Me har fått meir rutinar på mating, soving og stell. Og også på kvardagen nå som dei to eldste er ferdig med ferien og tilbake i full sving på skule og barnehage.
På ettermiddagane prøver me gjere litt kjekke ting saman. I går passa pappaen på mikrofeen, medan me andre gjekk på bjørnebærplukking. Minifeen hadde med seg den ultrakule tippehøneveska ho fekk hjå "onkel Kjartan". Han har vore i Amerika igjen, og kom heim med herlege gåver til heile gjengen :)
.
PS! På bildet over passerer me hagen med Stavangers finaste plen. På denne plenen er det ikkje eit einaste ugras, ikkje ein løvetann, og ikkje eit grasstrå som er lengre enn dei andre. Utruleg fasinerandes og misunnelesverdig i grunn :)

Nam nam, mange søte bjørnebær fann me. Må tilbake ein anna dag også, for det var mange som ikkje var modne enno.
Når ein er i full jobb er det sikkert fleire enn meg som sit og tenker på alt ein hadde fått gjort om ein berre var heime ein heil dag. Vel, dette er ikkje alltid tilfelle.
.
Vips er dagen over utan at eg får gjort det eg hadde tenkt.
Nå håpar eg at ei liste over små og større gjeremål skal få fart på sakene. Så kan eg streke ut etter kvart som ting vert ferdigstilt og eg kan føle meg flink... Eg diggar effektivitet og produktivitet :)
Øvst på dagens liste stod vaske kjøleskap. Me kjøpte eit Miele kjøleskap i mars i fjor. No Frost system skulle sørge for at ein slapp ise av kjøleskapet. Vel vel: her ser de mengdene is som har laga seg på to veker (to veker sidan eg sist reingjorde det). Kjøleskapet er tydelegvis ikkje heilt i form, service er bestilt på det, og eg satsar på at No Frost systemet igjen skal fungere optimalt om litt.

Nå er kjøleskapet iallefall av-isa, reint og ryddig, og eg skal i gong med middagsførebuingar. I godt humør og nøgd sidan eg allereie har fått streka ut fire ting på lista til nå i dag...

Sola skin i dag også, så nå er det straks på med joggeskoa og ut på tur her :)
Ha ein flott onsdag !

8 kommentarer:

Annie sa...

Kan skrive under på at det ikke alltid er lett å få så mye gjort når man er hjemme om dagen ;-) Er også hjemme med ei lita babyjente, og når hun først sover kan det nesten bli for mye å ta tak i - at jeg først må sette meg ned med en tekopp å samle krefter...;-)Men du inspirerer som vanlig! Kjøleskapet neste...Ha en nydelig onsdag!

Smilla sa...

Blir imponert over sånn selvdisiplin... jeg jobber best etter innfallsmetoden :O)

Brit Strikkenerd sa...

ÅÅÅÅÅ en sånn veske som lille vennen din hadde skulle jeg gjerne hatt. Har en kjærlighet for spesielle vesker. Jeg er også tilhenger av system, men det har ikke fungert i heimen på flere år, men nå føler jeg at jeg tar tak i ting igjen. Og lister er deilig strukturerende. På jobb er jeg kjendis med alle mine lister for alle og enhver:)De er snill og lar meg få holde på:)

Solveig sa...

Hei!
Blir så glad av innleggene dine de siste dagene. Herlige innlegg, som inspirerer både med interiør - og med litt effektivitet i babyheimen:)

Håper miele skapet kommer tilbake i god gammel form - det er ikke noe gøy å vaske kjøleskap, hihi.

Jeg må si jeg er litt glad det ikke er jeg som har den gressplenen! Veldig imponerende - men ser ut som en utrolig jobb:)

Bjørnebærene får meg til å tenke på "hav og himmel, kinn mot kinn".

Jannicke sa...

;o)
Da er vi to som elsker effektivitet!
Lapper med ulike gjøremål brukes flittig her og! Og så er det jo en utmerket måte å få ting litt ut av hodet! Er det notert opp, så blir det ikke glemt..

Ha en flott dag,
her i Bergen er det nydelig vær i dag - varmt og sol!

Klem J.

lillebille sa...

Høneveska til minifeen er jo bare superfin!
Og nok en gang lar jeg meg inspirere av deg! Du er så flink til å ta tak i ting og få ting gjort. Nå skal jeg lage meg liste også!!!
Takk igjen du snille gode feen for en superfin blogg!

Livet i Fattighuset sa...

Veldig imponert over effektiviteten til den nybakte moren. Selv ble jeg innmari god til å gå tur. Og innmari god til å laste ned radioprogrammer om landliv, hage og forskning fra NRK og BBC. Lykke til videre - du er en inspirasjon! Hilsen Marie

Lena sa...

Å som jeg misunner dere som har mulighet til å tråle diverse loppiser, og som har fretex, åhlens og ikea i nærheten. Det blir istedet til at jeg går helt bananas når jeg får muligheten til å kikke innom sånne steder ( og må sende hjem noen kolli med posten he he...). Vi går bare her å tripper å venter på en stor årlig høstloppis i nabokommunen. Jeg satser på at de litt retro tingene ikke er blitt riktig så populære her opp enda ;)

Vi skal forsøke å selge huset en gang på vinteren. Prøver å planlegge litt sånn at barna slipper å starte på ny skole midt i et skoleår. Er derfor vi venter nå, sommeren gikk for fort til at ting kom iorden.
Sørlandet er noe vi vurderer sterkt.Samtidig er det litt skummelt, det blir veldig langt fra der vi bor nå.
Min hjemkommune er også aktuell,er litt mer sentralt i Lofoten ... et vanskelig valg, og vi har så lyst å bare være tøffe å ta sjansen på sør... :)

Jeg betalte i underkant av 700 kr for et års abonnemnet med Boligliv. Det er en times kjøring til nærmeste Narvesen, så det var mest derfor jeg gjorde det ( og at skattepengene var kommet hihihi...)
Synes likevel ikke det var så himla dyrt. Husker at jeg undersøkte prisen på Boligmagasinet og det var utrolig mye dyrere!
Har virkelig fått sansen for danske magasiner...det blir ofte veldig mye av det samme i de norske ( er min mening da !)

Tuddelidei så lenge :)

Related Posts with Thumbnails