torsdag, august 27, 2009

Ta turen til kunstgalleri

Mi nydelege kusine har opna galleri midt i Stavanger sentrum, og på tirsdag tok me turen ned for å inspisere og bli inspirert :)
Samson på snart 7 år har tatt fleire av bileta. Eg syns det vert så flotte vinklingar på bileta han tar. Flinke guten til mammo si :) Og flinke kusina mi. Ho har full jobb ved sida av malehobbyen. Og nå også som drivar av Galleri HIJ. HIJ er initialane i namnet hennar for den som måtte lure ;)
Minifeen følte seg så til de grader heime her, at ho tok av seg både sokkar og sko og sprang barbeint rundt i galleriet (sko og sokkar ligg dumpa framfor benken).
Me andre likte oss kjempegodt også. Eg har lova å sy puter til å ha og kanskje selge i galleriet, så berre eg får "ånda" over meg skal eg setje i gong.

Herr Fe er første gjesteutstillar i galleriet, og det var kjempekjekt å sjå bileta hans stilt ut i galleri. Flinke Herr Fe også ;)

Galleriet ligg i Pedersgata 47, og er ope tirsdag og torsdag frå 18 til 20. I dag er det torsdag, så det er med andre ord ope i kveld. Ta deg ein tur om du er i distriktet :)

Tusen takk for alle kjekke kommentarar i det siste. Eg syns det er så artig at fleire vert inspirert av kvardagsbetraktningane og gjeremåla mine.
.
I dag er helgevasken faktisk unnagjort allereie. Kvar gong eg vaskar til helg gjer eg ein av tinga spesielt grundig. F eks vaskar eg kjøkkenet eller badet ekstra grundig. Sidan kjøleskapet vart reingjort i går, så tok eg resten av kjøkkenet i dag. Eg rensa til og med filtera i oppvaskmaskinen. Med huset i rein tilstand, så er det tid for egenpleie. Mikrofeen søv godt i Leandervugga, og eg skal ta fotbad og lese siste Maison. Etterpå skal dei to andre gullklumpane hentast tidleg og kanskje vert det bollebakst i dag :)
.
Ha ein fin torsdag du også !!

15 kommentarer:

Jannicke sa...

Heisan.
Ja, dette så virkelig spennende ut..
Bare synd Stavanger ikke ligger bittelitt nærere Bergen ;(.

Ønsker din kusine LYKKE TIL!

Klem J.

Lene sa...

nydelig galleri! Dit skal jeg stikke innom neste gang jeg er i stavanger!

Nå skal jeg vaske til helgen!( ble litt inspirert her...)
ha en fin dag!
Lene.

Noma sa...

Lekkert galleri!
Lar meg stadig inspirere av bloggen din. Skal begynne å lage lister igjen jeg også, hadde helt glemt hvor tilfredstillende det er å krysse av... Nyt Maison :)

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Ser ju jätte kuligt ut!!! Kram Millis ♥

Min stil sa...

Det så ut som ett virkelig koselig galleri, får ta turen innom hvis jeg drar til Stavanger.
:) Susanne

Petit sa...

Da må jeg ta turen dit snart. Kunst står nemlig på ønskelista mi til jul :)

mvh iselin

Therese sa...

Jeg elsker det bilde av Audrey Hepburn. Det er så nydelig. Gratulerer så mye til kusinen din. Morro å se så like der er :)

Tone sa...

Skulle gjerne ha stikket innom her ja, hvis det ikke hadde vært så langt unna. Kreativitet er alltid gøy! Er også av dem som nyter innleggene dine om dagen. Er så koselige så :-),klem.

Unknown sa...

Så flott galleri! Skulle ønske jeg bodde i nærheten. :)

Karna sa...

tøff dame som tør å ta sjangsen, stå på! Håper de kjenner sin besøkelsestid og at det kommer masse folk innom for å se og å kjøpe!
Tøffe bilder både fra din kusine og fra mannen din!

Så uuuuutrolig flott gangen din er blitt Linda, lekkert, lekkert, lekkert!!!

Ha en fin helg!

..og ja ikke minst GRATULERER med dåp...beklager at jeg har vært litt fraværende....

Frk.Badegakk sa...

Dette så kjempeflott ut!Hadde vi bodd nærmere hadde vi garantert tatt turen!=)

Maria sa...

Gud hvor herligt ! Hun lever da drømmen, hende din kusine. Super tøft er det, at turde satse og gøre det man brænder for. Og så i tillæg til fuld job.
Fine billeder din mand også udstiller der - i er vist en rigtig krea-familie alt i alt :-)

Jeg er tit og ofte indenom her og kigger ved dig, men har vist ikke fået lagt kommentar før - da var det da på tide.

Ha en fot helg.

KH Maria.

Emmeline sa...

Halloen du frøken husmor som koser seg med lite nyfødt nurk...

SÅ kjekt å se familien på kunstmuseum:) Du er flink og bildene til femannen har jeg skrytt av før. Han har VIRKELIG talent:) Du må hilse så mye!
I dag har jeg tatt en beslutning om å droppe Stavangertur til fordel for ny kjøkkenmaskin. Darlingen her hjemme mente at det ikke var et regnestykke. Droppe Stavangertur er liksom ikke penger tjent?? Dermed har det ingenting med kjøkkenmaskin å gjøre? Men droppe Stavangertur pluss spise ingenting snop på månedsvis er mye penger tjent, dermed KITCHENAID:)

Har sniffet frem og tilbake på Hvit/Isblå/Hvit men ender på ISBLÅ fordi min mor sa at det var et selvfølgelig valg for meg:)
Du skal vel ikke ha hvit? spurte hun. Du må jo matche sånn som du pleier....
Dermed er isblå på en måte blitt the colour også hos meg de neste tyve årene, håper jeg ikke angrer.
Orange??? Du kan ikke mene det Linda!
Jeg ville bare innom og utfordre deg til å vise frem dine 10 mest bloggifiserte saker. Jeg ser at Mias Landliv, Karna og Prinsessa har tatt utfordringen..og mange mange flere--og tenkte at husmor med baby på armen...Hun har tid. Har nemlig veldig lyst til å se hva du velger:) Håper Kitchenaiden er en av tingene. GOD FREDAG:)
Kos deg masse Linda.

PS: Jeg trodde forøvrig at SIMOM het LEANDER...veldig lenge. På grunn av Leander innlegget ditt. Fint navn det også, så for meg blir det Simon Leander en stund til:) hehe

Tusen klemmer

Ludoland sa...

Du for en utrolig herlig blogg, masse fine bilder. Til dette galleriet må jeg ta meg en tur neste gang jeg er hjemme i Stavanger, så veldig kult ut. utrolig utrolig kul veske datteren din har. wow. kjempe kul.

HIJ sa...

Hei og hå :) Kjekt referat frå besøket! Veldig kjekt at dåke kom innom!!! Og bildene Samson tok blei jo knallbra!! Flinke :) Nå blir det spennande å sjå koss september går for HerrFe!!

Me snakkast snart, snuppi :)
God klem

Related Posts with Thumbnails