tirsdag, august 25, 2009

Male laminat?



Eg får mange kommentarar og mailar med spørsmål om korleis male laminat. Eg er ingen ekspert innan området, og eg kan overhodet ikkje ta ansvar for resultat hjå deg. Kan berre fortelje om våre erfaringar. Dersom du les det relativt nye innlegget Litt om alt, så finn du ut korleis me gjorde det.

Sidan eg ikkje rekk svare på alle e-postar og kommentarar eg får angåande kjøkkenet, tar eg med litt info om det også. Innlegget om korleis det såg ut før og etter at me pussa opp kjøkkenet finn de her. Dette var like etter at me flytta inn i huset vårt, og me malte altså den eksisterande innredninga først. Her brukte me vanleg kvit ferdigblanda Lady vannbasert maling. Så malte me laminaten på gulvet, og det innlegget finn de her.

Litt fleire Før-bilder ser de her

I ettertid har eg også malt benkeplatene frå svarte til kvite, og det innlegget finn de her . På benkeplatene brukte me også Trestjernes gulvmaling...
Då vil eg ynskje alle som skal til å male gulv masse lukka til. Men hugs at skit, støv og rusk og rask viser godt og at malte flater får ei heilt anna slitasje enn umalte flater.


Her skin sola, og eg og junior skal straks ut på tur ;)

Ha ein flott tirsdag du også

12 kommentarer:

Hilde Heimdal sa...

Oi wooow for et kjøkken !!!!!

Ikke rart du får mange kommnentarer på det nei !!

Vurderer å male både laminat og parkett, men vet ikke om jeg tør enda hehe...og om jeg får godkjennelse av mannen :/

Skal vise han denne siden hehe :)

mi-rachel sa...

den lysekronen din er jammen fin!

Hem och Lycka sa...

Jösses vad snyggt! Gillar detaljerna i turkost!

kram Mia

Jannicke sa...

Helt vidunderlig kjøkken!!!!

Kose deg denne tirsdagen ;o)

Klem J.

Emmeline sa...

Ååå så kjekt innlegg Linda:)

Det kjøkkenet ditt er blitt en DRØM!! Du er så FLINK til å få det til og du er modig. Jeg kjenner ingen som har turd å male hverken laminat eller benkeplate, men hadde definitivt tatt sjansen etter å ha sett dette deilige innlegget.

Ikke minst blir jeg så inspirert av fargene:) KNALLSTILIG. Jeg simpelthen elsker dine turkise/isblå detaljer. Ser at du har en Kitchen Aid i isblå. Jeg er i tenkeboksen i forhold til å kjøpe meg en kjøkkenmaskin og vurderer frem og tilbake hva jeg skal tenke på. Når jeg ser Kitchen AIden så tenker jeg at JAAAA jeg vil ha den, en så lurer jeg litt på om jeg får valuta for pengene?? Den skårer ikke bra i tester for kjøkkenmaskiner og jeg skal bla bruke den til å lage kransekakeringer..... MÅ da ha kjøttkvern med riktig åpning, om det i det hele tatt finnes...

Trolig klarer jeg nok ikke å kjøpe en annen maskin enn Kitchen Aid, men da kommer valgets kvaler igjen. Turkis, Hvit rød, sølv?????
Det skal ikke være lett. Tusen takk for inspirerende innlegg og lekre bilder. ME LIKE:) PS: Jeg vurderer å ta en tur i Stavanger 11-12 sept. Er du der da?? Kan vi få til et treff??????? Klem

PillePalle sa...

For et herlig kjøkken! Disse turkise "highlights" er kjempefin! Hilsen fra Pillepalle

Lena sa...

Du har et fantastisk flott kjøkken Linda!
Har mange ganger hatt så lyst å svinge malerkosten i vårt eikekjøkken, men det blir ikke. Oljet eik har en fantastisk evne til å skjule fingermerker og skitt. Jeg vet bare så altfor godt hvordan alt vises på hvitt, så dermed blir det eikekjøkken på oss enda noen år ;)
Vi malte trappen ned til kjelleren hvit med gulvmaling. Det er nå to år siden, og utrolig nok er trappen fremdeles like fin. Gulvmaling er suverent! Kan bare tenke meg at den er utmerket til benkeplater ja. Må likevel nevne at trappen må ha en omgang med vaskefilla to ganger i uken, så jeg synes det er utrolig tøft av dere å male gulvene hvite :)
Men fint er det, det er bra sikkert!
Nå prøver vi imidlertid å male opp alle flatene unntatt gulv , fordi huset skal legges ut for salg. Nesten litt underlig at nå som vi skal selge, blir huset akkurat sånn som jeg alltid ville ha det... hehe :)
Ha en fortsatt flott uke *klem*

Unknown sa...

Du har et lekkert kjøkken! :)

Audhild sa...

Tusen takk for at du deler malingstips. Kjøkkene ditt er bare så lekkert. Vi holder på med oppussing av vårt kjøkken nå, gleder meg til vi er ferdige. Blir hvitt kjøkken hos oss også, vertfall på innredning og vegger. Er ofte innom bloggen din på jakt etter inspirasjon.
Ønsker deg en fortsatt fin kveld

Polly sa...

Så flott blogg du har.. Nå har jeg gått igjennom innlegg fr langt tilbake, og jeg må si at jeg elsker stilen din. Ønsker deg en god dag! Hilsen POlly :O)

Anonym sa...

Just wish to say your article is as astounding.
The clearness in your post is just excellent and i can assume you are an
expert on this subject. Well with your permission let me to
grab your RSS feed to keep updated with forthcoming post.
Thanks a million and please carry on the enjoyable work.

Also visit my web blog :: binary options reviews
my page: binary options trading platform

Anonym sa...

[b][url=http://www.adeanphotography.com/]Fake Oakley Sunglasses[/url] [/b] It's appropriate time to make some plans for the future and it's time to be happy. I've read this post and if I could I wish to suggest you few interesting things or suggestions. Perhaps you could write next articles referring to this article. I want to read even more things about it!

Related Posts with Thumbnails