fredag, oktober 02, 2009

Europakart på ville vegar


Med stor tvil publiserer eg desse bileta i dag. Eg har så lyst til å røffe opp stilen litt. Eg elskar jo industriell stil, men får det liksom ikkje heilt til (som de kan sjå, ha ha). Eg diggar råe murvegger, digre industrilampar, rustne bokstavar, stor takhøgde og freshe detaljar. Men når alt kjem til alt så har eg det ikkje slik.
I fleire dagar har eg diskutert med meg sjølv om eg skulle flytte kartet til eldstemann ned i stova. Idag slo eg til. Midt i mikrofeens formiddagskvil. Herr Fe rista lett på hovudet då han såg kva eg hadde gjort. Dersom eg hadde bytta ut bordet med bror min sine grønne ammunisjonskassar hadde det kanskje funka. Og samtidig bytta Ektorpane ut med nokre dødsfine designmøblar. Kanskje eg hadde vore nærare den industrielle revolusjon i heimen då?Hmmm, kartet vert nok fjerna frå veggen fortare enn svint. Eit lerret av samme storleik som kartet, malt av Håkon Bleken ,hadde gjort susen i staden.
Tusen takk for alle dei kjekke kommentarane på forrige innlegg. Ein spesiell takk til Lalla og Tvillingmamma. Sidan de ikkje har bloggar sjølv får eg ikkje skrive tilbake til dåko. Vart utruleg glad for dei koselege kommentarane frå dåko :) Til dåko andre: eg set kjempestor pris på kommentarane og håpar å få tid til å komme på gjengjeldssurfebesøk i kveld. Ha ein flott fredagskveld, og ei herleg helg.
Klem frå Linda
PS! Svar til Kjersti: Eg veit ikkje om nokre loppemarked denne helga desverre :)

23 kommentarer:

Stjerneteller sa...

Haha, får litt lyst til å si "God mening!", som en utenlandsk håndballtrener sa til alle som bommet på mål med noen meter, kastet ballen til motstanderen eller noen andre litt mindre heldige innfall. Jeg vet at det er sånn som man kanskje ikke liker å høre, men: Du kan bedre!Det er jeg overbevist om. Bare det å blogge om det sier jo sitt. Nå vet du i det minste hvordan det ser ut med Europa på stueveggen, og det er ingen skam å snu. (valgte heller å være ærlig enn en sånn "joda, det er ganske fint ,altså, egentlig") Forrige innlegg var foresten også knall. Tenkte meg inn for å legge igjen kommentar, og så hadde du allerede oppdatert. Du er superflittig, og det er snadder! God helg.

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Du har ju ett jättefint hem ju..så coolt med kartan med!!

Ha en myyysig fredags kväll!!
Millan ♥

Fru Fly * Heidi sa...

Jeg må bare innom og si at jeg elsker bloggen din! Du har en av de aller mest inspirerende, ærlige og herlige bloggene som finnes!Kunne kommentert mye, men vet ikke helt hvor jeg skal begynne- så jeg lar det blir med det. I denne omgang:) Ønsker deg og dine er flott helg! Klem fra Heidi

Ida sa...

Heisann!

Du.. jeg har ikke fått med meg de siste innleggene dine - og tar derfor en rask oppsummering! DU ER H E R L I G !!! Fantastisk innlegg rettet mor herr fe under her! Tror nok det er mange som kjenner seg igjen - deriblant meg også! Det hadde derimot vært veldig interessant å vite hva de egentlig tenker, disse mannfolka våre. Min er litt av den stille ' jeg later som jeg ikke bryr meg typen' - selvom han satt foten ned når jeg ville ha 'bysten' min i stuen. "DA SKAL JEG HA MIN RADIOSTYRTE BIL OPPÅ HYLLEN DER!!!"...

Hmm.. dette verdenskartet og den industrielle stilen. Jeg liker den også.. VELDIG! Men jeg hadde ikke klarte å gjennomføre den - jeg er altfor glad i de myke linjene - og den industrielle stilen er for røff for meg. Ektorpen trenger ikke være ett feil element - men det måtte nok noen røffene puter til kanskje. Og som du sier - bordet skulle vært byttet ut:-) Har du sett 'barista' (var det det de het montro??) lampene til ikea - de selges 2 for 1 nå - jeg tenker at om verdenskartet skulle hengt der og gitt litt inntrykk av en industriell stil - så måtte du ha tilført enkelte ting - som f.eks en slik lampe. Er du med? For kartet i seg selv er kanonflott - men jeg tror du er enig med meg (om jeg leser riktig mellom linjene her) at det passer bedre med ett annet bilde her??

Ha en kjempefin høstferie! Her er det kalas kalas kalas :-)

KLemmer fra Ida

Jannicke sa...

Sprekt er det ihvertfall! Men smaken er som baken, som vi leser i de andre kommentarene :o)
Klem til deg, Linda! J.

Tone sa...

For en god ide!! Vet ikke helt om det hadde passet med et kart på veggen her for jeg har som deg en litt mer "romantisk" stil enn jeg egentlig skulle ønske jeg hadde. Blir så imponert over gjennomførte industrielle hjem - jeg har forsøkt... kanskje halvhjerta, men det virker nesten klin umulig!! Haha:) Jeg lurer på om jeg hadde klart å innrede det for noen andre uten stramt budsjett og forutsetningen at jeg skal bo der. Mistenker at alt jeg liker nemlig ikke kan bli et HJEM for akkurat meg - synd, synd... kanskje i en annen tid i en annen type bolig;)

Elsker bloggen din og syns du har det helt nydelig hjemme :)

Klem Lycheli

Bolettes hus sa...

Gøy side du har!!! - og jeg kjenner meg veldig igjen!! Jeg bor i et landlig, romantisk sørlandshus og har funnet ut at jeg liker den industrielle stilen, men den kommer jeg ikke til å få, for det passer ikke inn med mye av husets stil.... Jeg har funnet en blogg til en ung jente. Hun har absolutt den industrielle stilen og mye hvitt... Skal finne ut hva den heter, så kan du kanskje få litt tips der. Da tror jeg faktisk at det derre europakartet ditt kan bli kult!!

Ha en fin kveld!
Kari i Bolettehuset

Anita sa...

Med annet bord, røffe puter i sofaen og lamper i riktig stil til, så er det nok absolutt mulig å få det til. Men slik det er nå, så må jeg si meg enig med de andre her, at et annet bilde er nok mer riktig der. Men du har jo hvertfall prøvd:)Man kommer ingen vei uten å undersøke muligheten, og med litt "omveltninger", så er det nok absolutt mulig- selv med en ektorp sofa:)

Ha en god helg!

Bolettes hus sa...

Bloggen jeg mente heter Kjerstis lykke. Hvis du ikke allerede har en link til henne, har jeg en link til bloggen hennes på min side!

Lykke til
Kari i Bolettehuset

marie sa...

Jeg syntes det ble veldig kult med kartet i stua. Veldig kult!

Emmeline sa...

NO NO NO....Kult...tja, men fint? NO!

Jeg har jo vært der i den stuen din. Syns du har en litt for stilren og klassisk stue til det kartet jeg:)

Men det er jo meg da. Meg og Stjernetelleren er rett og slett enig. Personlig må jeg jo si at disse kartene fra skolen ikke er AKTUELL pynt hos meg EVER. Har dradd for mange av dem ned og ja, fått dem deisende i hodet. Lurer på om ikke det skjedde allerede FØRSTE skoledag jeg jobbet som lærer ever. Nice:) Men vittig å se de ulike kommentarene her iallefall, og en ting skal du ha: DU ER TØFF:)

I skrivende stund har Emmelinemann ankommet hytten. Lykkelig fordi det ikke var en mus å spore. Nytt kjøkken stod der så strøkent og romantisk. Helt til de åpnet skapet under vasken. Der har de kommet inn. En hel armada. Men de har jo ikke kommet videre....og dermed har PARTYET holdt det gående i det uendelige under vasken. De har spist opp ALT som var der inne. OG det var stort sett elektriske ledninger til pumpe og vaskemaskin og sånn...YUMMI:) SÅ nå knurrer Emmelinemannen og de sitter der uten vann i vasken, i dusjen i doen og i oppvaskmaskinen grunnet pumpe uten ledning. Håper de fikk litt støt iallefall. Det er vel fortjent. SO LONG:)

Frk. T sa...

Jeg syntes det var kjempestilig, jeg!! En venninne av meg har det samme, og jeg har alltid likt det! Så dette syntes jeg trygt du kan ha!: ) Håper du nyter fredagskvelden, klem fra meg: )

HønePøne sa...

Hei kjære Fe!
Hva skal jeg si? jeg digger deg uansett, jeg! Har lest bloggen din i flere år og ELSKER den :)Du er tidlig ute med det meste, så man skal ikke se bort i fra at det snart henger europakart på flere stuevegger :)
Som ivrig leser av din blogg, har jeg sett at stilen din har endret seg noe de siste årene. Fra mer romantisk for noen år siden, til en en enklere, røffere stil nå, med litt retro-innslag?
Jeg synes du har det veldig fint, og du er til stor glede og inspirasjon for meg. Jeg har kun kommenter på bloggen din en gang tidligere, men tror ikke jeg har gått glipp av et enste innlegg på 2,5 år ;)
Dette med stil synes jeg er veldig vanskelig, og personlig blir jeg veldig lett fenget av det som er nytt. Rakk knapt å være landlig, før jeg ble minimalist, før jeg innførte litt romantikk, og nå føler jeg meg dratt mellom natur og retro.. (hvis det faktisk er en mulig kombinasjon..hihi)Så jeg vil nok ende opp med en salig miks av det meste ;)

Da har din (sannsynligvis)største fan gitt seg til kjenne, og du er hjertelig velkommen til å besøke min splitter nye blogg, selv om jeg får prestasjonsangst bare ved tanken..
Klem, Madeleine

Lilli@Home sa...

Dine skrå blikk på hverdagen er alltid hyggelig å lese om... Dette innlegget intet unntak:-) Skal bare se du får stilen til etterhvert. Jeg har et lite innlegg om den industrielle stil i min nye blogg, kansje bildene der kan være til inspirasjon. Du får helt sikkert til å videreutvikle idèen din, med kartet hengende på veggen. Ha en fortsatt fin kveld. Hilsen Lilli

Christine sa...

jeg er enig med deg, er veldig kult med sånn industriell stil, men tror nok aldri det blir aktuelt her i heimen heller, jeg er dårlig på å gjennomføre sånne greier som ikke er helt "meg", det faller seg ikke så naturlig og da blir det aldri bra! er kjekkere å følge sin egen stil/hjerte, da ender man som regel opp med et bra resultat uansett :D

Tvillingmamma sa...

Ting må av og til prøves - det er jo sånn vi kommer oss videre - eller kanskje tilbake igjen......Jeg har flyttet litt frem og tilbake jeg og. Bl.a. glasskapene mine. Som regel når jeg er alene og kan administrere møbelfordelingen i hjemmet helt egen hånd, uten innblanding......Trikset er å legge sitteunderlag i ull under hvert ben og dra det/skyve det forsiktig i retning av destinasjonsmålet...litt problemer kan oppstå når det gjelder dørstokker...
Eh... men vær forsiktig så det ikke velter.

Jeg har ikke fått så mye på veggene enda, så det blir ikke så mye flytting der, det hadde jo vært litt enklere.

Jeg liker også godt det litt røffe industrielle preget. Her i huset er det meste hvitt, litt shabbychic, men ikke for mye, må ha inn litt strammere innslag. Så nå ønsker jeg meg også sånne lamper og noen kule stoler til det gamle hvite kjøkkenbordet. Er nå vel innstallert i Bergen. Har allerede rukket å vaske vinduer
(tydeligvis veeldig leeenge siden sist) Når man først er så heldig å ha utsikt til Festplassen fra loftsetasjen, bør man jo kunne se gjennom vinduene. Var ellers innom Storsenteret og fikk bl.a. kjøpt inn nye Ecco-goretex til prinsen og prinsessen. Brr...kuldegradene kom brått på denne høsten. I morgen gleder jeg meg til å gjøre byen, treffe venninner og nye bystemningen. Jeg skal bl.a. på Ting for å kjøpe en stor blå Blafreboks som vil passe ypperlig på rommet til prinsen.

AC Home sa...

Hei

Du bare må sjekke ut www.gittebrandt.dk. Dansk kunstner som maler på lerret, det hadde passet kjepeflott hos deg!
Jeg selger de i min butikk.

Mvh
AC

Anette {foreldremanualen} sa...

Vi har et gedigent kart i spisestua (hang tidligere i stua), så jeg synes det er litt kuult. ;-)

Men det er klart at det må passe sammen med det øvrige interiøret.

Marieinwonderland sa...

Synes kartet gir en fin kontrast til sofaene jeg. Du kunne hatt noen bokstaver, tall eller skilt på veggen mellom kartet og vinduet, det hadde gjort seg. Eller om du går for en "slitt- skole" stil med en gammel lampe og en figur slik Tove (nettpynt) har kjøpt? Brune medisinflasker gjør seg også til denne stilen. Behold kartet til du har råd til Blekenorginal:) God helg!

Ramme Alvor sa...

Er du i tvil er det oftast litt feil...må du venne deg til det...er det oftast litt feil...

men ikkje alltid ;)

alvorada sa...

Jeg synes kartet var helt fantastisk! Bare tull at det ikke "passer inn" i stilen din. Stilen din er fin og kartet er fint. Fin og fint, det passer jo perfekt! ;) :) :)
Synes resultatet blir mye bedre når man setter sammen forskjellige ting man liker, istedet for å lage en blåkopi av en bestemt "stil" man har sett i et interiørblad eller på en annen blogg. Jeg har blitt en stor fan av bloggen din i det siste, nettopp fordi jeg liker at du kombinerer det lyse og romantiske med mange freshe og uventede detaljer. Synes europakartet passet perfekt inn i dette bildet :)
Men nå skal det sies at jeg er helfrelst kart og reiseeffektfanatiker da :) Og jeg er fristet til å spørre hva som skjer med kartet dersom det blir forvist fra stuen? Legges det ut for salg mon tro..?

Ha en fin søndag, med eller uten Europa på veggen!

Creative By Helena sa...

oi.... hvor fikk du tak i det kartet?? Mannen min hadde nok elsket det!!!

Ble skikkelig glad når jeg kom over bloggen din! Enda en perle!

Hilsen Helena

Anonym sa...

I suck coz I only appear to be able to think of one joke and one joke alone...

Why did the plane crash into the house????



COZ THE LANDING LIGHT WAS ON!!

Related Posts with Thumbnails