fredag, oktober 09, 2009

La Lampe Gras

Eg har lyst på nye lampar i stova, og er stadig på jakt etter nokon eg likar. Lampane me har frå før er stort sett frå Ikea. Nå har eg lyst på nokre klassikararar. Medan eg sparar til ny belysning er augene stadig på utkikk etter det perfekte for oss. Bestlite er råfine, Jielde og BTC like så. Men i kveld oppdaga eg La lampe Gras, og fall pladask. Det var spesielt vegglampane eg likte, men også bordlampane og stålampane var fine. Hmmm, mon tru om eg ikkje har fått meg ein ny favoritt ;)







Som ein litt morsom detalj kunne eg veeeeeeldig gjerne tenke meg denne duelampen:

Og som leselampe på soveromma har eg lyst på slike (som finst i fargane gule, grønne, lilla, raude, kvite, rosa, svart,turkis og krom) (Produsent Frandsen):



Alle lampane finst for salg i den danske ultrafine butikken Børneværelse med udsigt.

Ha ei god natt :)

11 kommentarer:

ANETTESHUS.COM sa...

Helt enig med deg, Linda:) Lampene var kjempe-flotte! Klassisk og tidløst design! Go for it! Dette kommer garantert til å fumke bedre enn europakartet i stua;) *smiler*

Klem Anette:)

ANETTESHUS.COM sa...

Skriveleif;) FUNKE, skulle det være;) Men fumke hørtes jo litt gøyalt ut det også?! Hi-hi.

Kaspara sa...

Hei Linda!
Likte spesielt den øverste veldig godt! Kanskje burde søsteren min med sin lampe-fetisj se den.
Ha en fin helg!
Hilsen Kaspara

PillePalle sa...

Kjempeflotter lamper! Hilsen fra Pillepalle

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hallojsan!!så himla coola..man blir pigg o glad av dem ju!! kram millan

Unknown sa...

Superstilige lamper! Jeg likte dem kjempegodt!

Ha en god helg. :)

Olstad sa...

Vegglampene var grådig fine og når sannheten skal frem er det vanskelig å finne fine vegglamper og stålamper, pendellamper fines masse masse fint... Så disse fyker høyt opp på min lampe liste også, jeg er fryktelig begeistret for lamper, det er på en måte noe evigvarende med lekkre lamper.

Jeg er også glad i lampene til Sune Jaherbo, Eleanor Home men der er jeg vel neppe helt nøytral:-)

Riktig god helg, fra Lampe Line

j e n n y sa...

ååå.. den där lampan föll jag oxå pladask för!!!! Very very nice!!!
Tack för tipset!! ;)

Och ha en god helg!!! ;)

Lena S sa...

Jeg må nesten le litt jeg :)
Det er skremmende av og til hvor lik smak vi har... duelampen og de leselampene har jeg sikla på også nå ei stund. Er bare så himla synd at det koster en liten formue å få ting fra Danmark :/
Jeg finner faktisk veldig mye flott i danske nettbutikker, synes de har et utrolig mye bedre utvalg og veldig mye fint.
Duelampen har de foresten på kvist-visdal.no , men de har bare hvit....og jeg klarer ikke å bestemme meg for om eg vil ha hvit eller en av de andre knæsje fargene den finnes i...

Har faktisk foreslått Danmarksferie til mannen og etpar vennepar til sommeren ( med alle mine baktanker !)hihihi...

Merker gradvis at jeg går over til å omgi meg ting med bedre kvalitet , og heller færre ting enn før. Ting som er litt tidløse. Lurer på om det kan være alderen :S ... en ting er ihvertfall sikkert, det er ikke særlig bra for lommeboka ;)

Lykke til på lampejakta !

Noma sa...

Utrolig kul den øverste lampen!
Her er det IKEA lamper som gjelder.. Alle andre fine lamper koster så altfor mye!
Takk for inspirerende blogg, er stadig innom her og lar meg inspirere. Hilsen en fersk blogger :)

Marieinwonderland sa...

Jeg har slike lamper som den nederste. Kjøpte en på Magasin i København og bestilte to til på Illum Bolighus i Oslo. Det ble faktisk billigere enn i Danmark, ca. 350kr stk.

Related Posts with Thumbnails