lørdag, september 17, 2011

Eg fann ho!


Du og du kor eg har leita. Ganske desperat leiting sådan. Det har seg jo slik at eg er på jakt etter ei jakke å strikke til minien, og kom brått på perlestrikkjakka som det er mønster til i ei bruktfunnbok eg har/hadde (den grå på bildet over). Problemet er berre at eg har hatt ei kraftig opprydding i skap og skuffer, og lass på lass har blitt levert til Fretex. Då eg umiddelbart ikkje fann boka i bokhylla trudde eg denne boka hadde havna tilbake til Fretex ved ein feil... Derfor har eg brukt timesvis på å tråle gjennom bloggen, mange år tilbake i tid har eg leita meg gjennom. Eg visste eg hadde blogga boka, og måtte finne innlegget for å finne tittelen på bokskatten. Til slutt fann eg innlegget, og eg hadde ikkje før funne innlegget før det første blikket traff var boka i skapet. Jippi. Nå er det berre å  setje pinnane i sving ;) Tusen takk for alle tips forresten. Eg har lagra dei i arkivet til eit og to seinare prosjekt.


På kjøkkenet bugnar det av neonrosa vaskemidlar. Eg har tidlegare fortald at eg er Buzzador, dvs at eg får teste ut ulike produkt dann og vann imot at eg leverer ein slags rapport på kva eg syns om produktet eg testar. 

Denne gongen er det alle slags Vanish-produkt. Eg har tidlegare gode erfaringar med både den som gjer kvitt tøy kvitt igjen og den vanlege flekkfjernaren til Vanish. Skal bli spennande å teste resten av utvalget. Eg elskar alt som er gratis, og eg elskar teste ut nye ting - så dette er toppen.

Har du også lyst til å bli Buzzador, kan du jo lese litt i dette gamle innlegget mitt og følgje lenkene om du eventuelt vil melde deg på.

Nei, nå er det sofatid med strikking, Tv og Herr Fe. Ha ein flott kveld du også.
Ciao.

14 kommentarer:

Heddas gode grunner sa...

Så fin jakke det blir på minsten!! Flaks du fant igjen boka. Regner med vi får se resultatet etterhvert :)Kos deg med strikking og sofakos!
klem

Elisabeth, innerst i veien sa...

Få ting er mer irriterende enn å lete etter noe man VEIT man har. Og desto mer gledelig når det plutselig dukker opp.

Rosa invasjon her i heimen også, så her skal det vaskes!

Anne sa...

Utrolig fin jakke, skulle gjerne hatt en sånn til lillegutt :-)

Lill sa...

Kjempesøt jakke

klem fra Lill

ninabakke sa...

Kjempe fin jakke :)

Lykke til med Vanish testing

Ingvild sa...

Kjempekjekt med gamle oppskriftsbøker. Jakken var flott og så ut som den er kjekk å strikke på store pinner og med enkelt mønster. Gleder meg til å se resultatet :)

Ingvild sa...

Eh, er det kjempefrekt å spør om kopi??? :0 ( siden det sikkert ikke er mulig å få kjøpt boka noe sted )
Nb ! Deler gjerne ut mine oppskrifter hvis du er interessert :)

Loppedilla sa...

hehe! da har jeg medt meg som buzzador :) Visste ikke at det va noe som het det en gang! takk for tipset

Elin sa...

Den jakka var kjempefin! :-)

Har meldt meg som buzzador jeg også, for ganske lenge siden..men jeg blir aldri trukket ut. sukk.jaja.

Ha en fin søndag.

Lisa sa...

det var en nydelig jakke! ser fram til å få se resultatet :)

Anonym sa...

Det er så morsomt at slike gode, gamle oppskrifter kan brukes på nytt og bare justeres litt. Synes du er skikkelig flink :-)

Sydrøm sa...

Først; det blir en nydelig jakke ;)
Jeg var på ferie i Kosovo i sommer, og da kom jeg over en såpe fra Vanish. Den gnir man over flekkene, ELSKER den. Funker bedre enn alle de andre greiene fra de ;) Håper den kommer til Norge snart ;)

aMaLiDa sa...

Det så ut som en spennende bok :) Søkte den opp på nett og fikk betilt den for en hundrelapp :)

Nå blir det nok et strikkeprosjekt eller to før jul :)

RAndi

Åpent^hus sa...

nydelig jakke du har plukka deg ut.
og en herlig følelse når man finner det man har leita lenge etter.
jeg har tatt en snarvei og kjøpt ei veldig lik jakke til Lillemor hos Hennes og Mauritz. De hadde den i grå og mørk cerise.
Men garantert mer stas hvis mor har laga den. (men der strekker / strikker jeg ikke til..!)

fin ukestart til deg
beste hilsner fra
Åpenthus

Related Posts with Thumbnails