lørdag, august 23, 2008

Jippi! Hushjelp ansatt.

På grunn av uendeleg mykje husarbeid har i lengre tid vurdert å ansette ei hushjelp. Byrjar ein å rydde i eine enden av huset kan ein starte på nytt igjen ved start når huset er ferdigrydda, for der har allereie nokon vore og dratt fram alle pannene eller f eks nugattiboksen og smurt nugatti utover alt ;) Tenk kor herleg å ha nokon som kjem og vaskar huset for deg ein dag i veka.

Eg hadde tenkt å leige inn ekstern hjelp, men i dag kom redningen intern i la famiglia. Sjå berre på denne bestemte frøkena.
Ho er visst like oppgitt som eg er over skiten, og har funne fram klut og JIF. Hehehe. I mi tid som ansatt i reingjeringsbyrå (sommarjobbar) fekk me tips om å sjå velstelte ut. Ingen trur at ei skitten sjuske klarar vaske reint rundt seg. Det ser jammen ikkje ut som om mi hushjelp har fått dette med seg. Ho hadde funne storebrors godtepose og kosa seg med sjokolade i dag :)


Det er litt godt når sommaren er på hell (herlighet for eit fantastisk ver det var i dag forresten), og ein kan brenne stearinlys og faktisk sjå at dei er tende. Denne "lysekruna" heng ute over bordet på terassen og det er veldig koseleg å sitte her om kveldane når veret er fint.
Ha ein finfin søndag. Trur det kjem ei oppdatering i morgon også :)



20 kommentarer:

joanna sa...

For eit herleg bilete av dottera di!!! Må bare flire litt, for dette med Jif flaska kjenner eg att:O) Det er sjølvsagt kjempe kjekt å hjelpe mamma med husarbeidet og om Jif flaska vert tom undervegs er ikkje så nøye ;O)

Den gode feen sa...

He he he, eg måtte faktisk finne fram ei tom JIF-flaske til henne sidan ho har ein tendens til å drikke alt ho kjem over. (lovar ikkje bra med tanke på tenåringsalderen, men det tenker me ikkje på enno ;))

Blåbærpai sa...

For eit fint lys på biletet av veslefeen! Ho er so skjønn!
Eg ser det er travle tider hjå deg med skulegut og barnehagetilvenning osb.Grattis med stor gut og den nistepakke-lista ser berre nammi ut! Fin strikke genser har han fått òg!FLINK DU!

GOD HELG og susende veke i vente!

Blåbærpai sa...

For eit fint lys på biletet av veslefeen! Ho er so skjønn!
Eg ser det er travle tider hjå deg med skulegut og barnehagetilvenning osb.Grattis med stor gut og den nistepakke-lista ser berre nammi ut! Fin strikke genser har han fått òg!FLINK DU!

GOD HELG og susende veke i vente!

Blåbærpai sa...

ops! Og her går det so fort i svingane at det vart dobbelposting...

tinemor sa...

Nei, så søt ei vaskehjelp du har fått!!
Er hu ledig for flere jobber....-Kunne trenge litt hjelp her å...
;-)
Tenner masse lys her for tiden også. Så kost og romantisk!
Ha en flott lørdagsnatt og søndag!

ENGEL sa...

hihi,for en herlig vaskehjelp!de er jammen skjønne disse små;)koselige bilder.ha ei go helg;)

Karna sa...

He,he...godt med litt hjelp i huset....jeg kunne godt tenkt meg en hushjelp jeg også...phuu..

Flotte bilder, ha en fin søndag du også!

Olstad sa...

åhhh for ei hærlig jente og så skal man jo være glad for all hjelp man får:-)

Hulda sa...

Godt du har ei lita vaskehjelp! Så fint ut i stua, syns jeg, liker stilen din. Herlig lysekrone!

Anonym sa...

Veldig søt vaskehjelp! Om de bare kan la være å rote så mye disse barna, så ville ryddejobben gått litt glattere... Flott lysekrone, herlig å kunne ha den hengende ute!

sandra sa...

utrolig fint du har det hjemme!!! ser helt delikat ut!! å for ei søt lita tulle:)

borghild sa...

He he, det er godt med god hjelp:-) Her har storebror en tendens til å finne fram klut (en veldig våt sådan) og gå over vasken og speilet på badet ETTER at jeg har gjort det. Blir en del skjolder, kan du si, og det hele må gjøres om igjen, men jeg kan jo ikke kjefte for at han vil hjelpe til heller!!;-)
Ser vi har prikk likt antrekk til snuppene våre også, og det var en nydelig genser du hadde strikket til størstemann! Flettagensere er kjempefine, jeg strikket en til storebror i huset i fjor vinter, men siden gutten er temmelig varm i seg selv og genseren er i alpakkaull, er den ikke akkurat blitt utslitt!;-) Satser på at den passer i år også;-) Ha en fin søndag! Klem B:-)

elisabeth sa...

Hihihihi...ja, der har du rette frøkna for jobben:)) Hjelper med en sjarmerende hushjelp også da!!! Også synes jeg hun har skjønt det der med rett kosthold til arbeidet...hehehe;)
Om storebror er lik deg, så er nå jammen denne tulla iallefall lik mamsen! Slik en nydelig vaskehjelp kan få komme hit også, men da trenger hun nok et par kg Nugatti, for å klare jobben...hehe!
Kos deg på fridagen din:)

sa...

Det må være den søteste hushjelpen jeg har sett :) ser litt forvilet ut ja, he he. Mye jobb foran seg? Ser no ganske så rent ut der hos dere, alltid like ryddig og fint jo! Håper for min del at det er bloggifserte bilder ellers blir det CITY MAID next for meg altså ;)
Skitne barnehender overalt.....trivselsflekker kalles det! :) Nydelig hjem dere har Linda!

Klem Anette

Emmeline sa...

**ler av hushjelpen. Hun skulle ha fått jobb hos meg ANYTIME;) Det er de aller beste hushjelpene i denne alderen, etterhvert går det på en måte bare nedover hehehe...

Utrolig flotte bilder, både fra STOVE og UTEKRONE;)Ser ut som du kommer raskt i havn hos deg; du er så effektiv med oppusing og andre prosjekter. Her står det i stampe med alt som skulle vært gjort, men håper på å få mannen på lag etterhvert;)

Jeg hadde Bodil på besøk i går og det var bare SÅÅÅ kjekt. Veldig koselig, veldig inspirerende og så ler hun med verdens mest smittende latter.

Jaja, du får kose deg med søndagskveld. Håper du finner PFD fil en dag du har tid og anledning... Er fremdeles nysgjerrig;) Klem

Grip dagen sa...

I skrivende stund hører jeg plasking i kjøkkenvasken og klirring i gryter.
Eldstejenta har brukt mye penger i ferien, og trenger LØNN.
Og mamma betaler gladelig om ho tar endel av husarbeidet.
Vet ikke om dette kommer under kategorien Barnebareid...
Hva er gjeldende tariff for dem under tretten?
Ha ei strålende uke!
Klem Marit

BO sa...

Så skjønne ho er! Send ho til meg, for eg trenger hushjelp! Frøken fryd momlar med seg sjølv "...heile tida rydda, opp igjen og opp igjen...". Ja, diverre er det sånn, nett som med luking! Nyttar ikkje å tru at ein endelig er ferdig, for når ein snur seg så er det berre å byrja igjen... VRÆL! :-)

Vakkert Liv sa...

Det var ei driftig jente!!
Satser på at hun holder interessen oppe for rengjøring i de neste femten årene også da :)
Skikkelig skjønt bilde...

Huset i Hagen sa...

Det var da den mest sjarmerende hushjelp jeg har sett :0) Herlige bilder. Så må jeg bare si at jeg likte veldig godt den strikka flettegenseren til gutten din. Jeg har alltid hatt lyst til å strikke sånn til mine, men puh. jeg har ikke giddet. Er ikke såååå flink med pinnene ;0)

Related Posts with Thumbnails