søndag, desember 21, 2008

4. søndag i advent

Heihei, eg er her eg - og alt er bra. Og nei, Emmeline, eg har ikkje blitt kidnappa av nissen. Ha ha, det skulle tatt seg ut. Sjølv om det sikkert hadde vore ganske kjekt når eg tenker meg om. Å bli med ut i sleden til nissen, med Rudolf i front, og meg og nissen hand i hand medan me leverte ut pakkar til liten og stor :)

Det er ingen spesiell grunn for mitt fråvære i blogglandia. Berre travle dagar på jobb, mørke ettermiddagar utan godt fotolys, omgangssjuke, influensa, ny pc og nytt kamera som eg ikkje har hatt tid til å setje meg inn i. Julekav og julekos i ei skjønn forening. Eg har også bevist at det går an å gå på jobb med omgangssjuke. Absolutt ikkje å anbefale, då det er dei verste jobbdagane i mi karriere. Men har ein deadline, så har ein deadline.
Nå er det berre ein dag igjen på jobb før eg tar ferie, og då får eg jo vere heime i godt fotolys også. Og kanskje finn eg ut korleis kameraet virkar utan at blitzen poppar opp i tide og utide. Hatar blitz :)
I dag er det fjerde søndag i advent, og her i huset er framleis ingen adventsstake på plass. Den får me ta til neste år ;) Men det meste andre er på plass altså. Huset er vaska grundig frå tak til gulv. Reine sengklede kjem på i løpet av dagen. Julekort er sendt ut. Fuglemat og fuglenek er hengt ut. Dei fleste gåvene er i boks. Og juletre - det skal me få i hus i dag, pynte det og kose oss med kalkunmiddag.
Ynskjer alle som er innom nokre fine dagar nå fram til jula ringast inn!!

27 kommentarer:

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

God Jul til deg og dine! Kos deg med juletrepynting, nytt kamera og kalkunmiddag, høres nydelig ut!

Må bare fortelle at jeg nå har kjøpt en gammel Tjorven dukke på nettet. Hodet skal vries av og slenges vegg i mellom og min Tjorven sitt hode skal trees ned på helt ny kropp he he... ser ganske bestialsk ut med et løst dukkehode i den røde dukkekofferten *blink* Vet det selges nye Tjorven dukker , men kroppen er helt annerledes i dag og da vil ikke de gamle klærne passe.
Nå skal det strikkes og syes, den gamle garderoben fra 60-tallet skal selvfølgelig stelles, juhuu!
Klem

Ramme Alvor sa...

Hehe, må le litt når du snakkar om blitzen. Fekk nytt kamera for eit par dagar sidan og finn ikkje heilt ut av det. Det eine er blitzen. Eg skur den av...men kvar gong eg uforvarande har vald ein anna instilling på kameraet..så POFF! der sprett den opp og går av, og nett som etter rekylen av eit skot er biletet heilt forrykt og eg står der att skjelvande og spak....Kan ikkje forstå kva dei skal med blitz i tide og utide, og allerminst at den skal snike seg innpå meg slik :)

Men ellers lukka til med alt, kamera også!

Britt

Ida sa...

Huffda - får håpe omgangssyken er overstått for dere i huset ! Det er så typisk at den kommer luskende nært jul! Alt er mulig ja - hehe - selv om gangssyke på jobb - spørsmålet er vel om de fleste er villige til å gjennomføre det ;-)

Så godt å føle at julens foreberedelser er i rute og at du snart kan synke ned og kjenne julefreden bre seg over dere !

Ha en flott søndag - og riktig god jul!

Klemmer Fra Ida

Tulip sa...

Koselig pepperkakehus...ser nesten ut som huset i Hans og Grete eventyret!!!

Kos deg i julepynta hus!!!

Cathrines blogg sa...

Oj, det er ganske beundringsverdig å klare å gå på jobb med omgangssjuke....stakkars deg!
Koselig å se et livstegn i alle fall :o)
Ha ei strålende veke!

Smineset sa...

Utrolig flott pepperkakehus. nydelig!

Ønsker deg ei riktig god jul! ;-)

Klaffen sa...

Så koselig å høre fra deg igjen! Den Bambien din var sååååååååå nydelig da! Sukk! ja er det ikke rart, førjula tar alltid med seg lit "xtra" som en influensa og en omgangs syke. Men fordi vi er jenter så klarer vi det og`! Nyt søndagen og jula"stria" Klem

Anonym sa...

Grattis med nytt kamera. Jeg driver fortsatt og finner ut av mitt.

Jeg hadde maken bambi som barn. Hvor den nå er vites ikke. Og kirka de er nydelig. Mormor har en slik.

Ha en flott fjerde søndag i advent.

Anonym sa...

Innom for å ønske deg en riktig GOD JUL. Klæm.

Anonym sa...

Innom for å ønske deg god jul...og så må jeg jo bare kommentere at *ballerinaen og mannen* er fra Nøtteknekkersuiten... men det visste du kanskje?

Anonym sa...

Heisann, jeg er innom for å ønske deg en riktig koselig jul, jeg :) Du har det nydelig hjemme som alltid, hihi (neida, nå vet jeg jo at du roter du som alle oss andre, hihi) Håper iallefall dere er ferdig med sjukdom og sånne kjedelige ting så dere kan nyte jula :) Vi "ses"!

Klem fra Bente B

Unknown sa...

Hei!
Nydelig pepperkakehus :-)

Jeg ønske deg en riktig god jul og en godt nyttår

Hjertelig hilsen
Teufelchen

Anonym sa...

så fint pepparkakshus! Jag vill önska dig en god jul och ett gott nytt år!

Cathrines blogg sa...

Ville bare titte innom igjen for å ønske deg og dine en riktig God jul :o)

Noralill sa...

Herlege bilete du visar oss! Eg håpar julefreden har senka seg hjå deg òg...Ha ein riktig fin julekveld!

Huset i Hagen sa...

GOD JUL Feen! Beklager at jeg er så treig med å la høre fra meg. Er innom og titter her av og til, men har ikke gitt meg tid til å kommentere. Fy! ;0) Husker en kommentar hos meg du lurte på hva jeg jobber med nå, når jeg har gitt meg hos Mollys. Jeg jobber i kantinen på Den nationale Scene i Bergen. Veldig hyggelig arbeidsplass! og så blir det jo litt frynsegoder som gratis teaterbilletter da. Veldig kjekt :0)Ellers må jeg si som vanlig at jeg liker veldig godt de koselige bildene du tar. Her er det julestemning! Kos deg masse i julen med dine kjære! Klem fra Anita

Olstad sa...

Ønsker deg en riktig god jul.

Emmeline sa...

Er innom på en ørliten snarvisitt rett før sengetid. Klokken ett om natten..Natten før Selve JULAFTEN.
Kanskje ikke den beste tiden å blogge på, men plutelig så er man i siget og bare KOSER seg med å titte rundt.

Ler litt av kommentaren til Lisbeth over her... Herligheten snakker meg om spesiell Tjorvenplan. Kjøpe en kropp men forkaste hodet??? Det er jo bare helt absurd, men sikkert i din ånd. Jeg har forøvrig funnet en finsk side der det er en dame som lager sine egne nisser... Og mere til, og selv om ikke du er kjent som en sånn nissedame så minner hun litt om deg, for hun elsker også sånne små bånd med fluesopper og dill og dall som hun bestiller fra etsy osv. Du må sjekke bloggen hennes. Hun heter syko. Lett å huske for meg som ikke husker noen bloggnavn, det kan lett forveksles med Psyko--dessuten er de nissene litt vel SPRELSKE og jeg bare ler litt av dem der de sitter med høye grønne luer....

NEI NOK MAS OM TULL OG TØYS. Skulle jo bare kommentere den røde Bambien som poserer så villig både ved kirken og ved kakehuset *ler! Veldig skjønn, og jeg regner jo med at det er en og samme Bambi og ikke to forskjellige?????
Her skal vi tidlig opp i morgen. Gå tur blant blankskurte berg og NYDELIGE hvitmalte idyller med IKKE MATCHENDE julelys over alt.
Så følger deilig julefrokost og Tre nøtter til Askepott mens jeg skal stryke skjorter.
Konfirmanten skal stille i bunad i morgen. Hun tror at alle stiller i bunad på julaften, for det gjør de jo i kirken hjemme... Der er de så stolt av bunaden sin. Dette er imidlertid landsbygden;) Her går INGEN i bunad på julaften visstnok. Men mine svigerinner har fått munnkurv, så derfor går den lille damen rundt helt uvitende om det. Hun skal skifte når julefesten begynner likevel, og jeg mener at kirkegjengerne har VELDIG GODT av å se en bunad på julaften;) hehehehehe!

Jaja du får ha en superduper jul Linda. Kos deg meg mann og barn og resten av familien også;) Tusen gode klemmer!!

turvid sa...

Riktig god jul ønskes deg og dine!

Anonym sa...

Jeg ønsker deg og dine en riktig God Jul.

Guro sa...

Det høres ut som at du har hatt det litt vel travelt i det siste. Håper at dere nå får roet ned og koser dere masse i jula. Og tusen takk for all inspirasjonen du gir, det er akkurat som små julegaver hele året igjennom! Stor klem fra Guro

Hilde C. sa...

Jeg ønsker deg en fortsatt fin julefeiring :-)

mali-mo sa...

Forsinket julehilsen til deg! Håper dere har en kjempeflott jul ;)

Min Verden sa...

Fortsatt god jul ja og håper du har hatt noen late, friske og blitzfrie dager. Hanne

Drømmen om en eplehage sa...

Innom med en liten juleklem jeg.
håper dere alle er friske og at dere har ei fin julefeiring!

Kos og klem

Anonym sa...

Håper omgangssyken forsvant før jula, og at dere koser dere. Også ligger det en utmerkelse til deg i bloggen min.

MeyBiMe sa...

Håper du har fått stresset ned nå og fått tid til å ta litt bilde ..uten blitz :-)
Ha en fin juletid videre :-)

Related Posts with Thumbnails