lørdag, mai 22, 2010

Hvem er denne karen med sekk og lue på?


Du og du for ein herleg dag dette har vore. 
Tjueto varmegrader ute. 
Nyvaska hus inne. 
Lunsj på kafè. 
Glade born og glade foreldre. 
Og det beste: enno to dagar med null planar før kvardagen vender tilbake... Juhu :)

I dag fekk eg somla meg til å gjere noko eg har tenkt i lang lang tid. Å flytte det svartkvite teppet til under spisebordet. Nå angrar eg på at eg ikkje har gjort det før, for  det vart sååå mykje finare i denne stovekroken nå.

Veden i vedkassa er erstatta med magasiner som eg håpar på å få sortert i løpet av kort tid (yeah, I wish). Og på bordet står eit av mine siste bruktfunn og pyntar opp.


Nemleg dette fine fatet frå Figgjo (Turi-design). Det spørs om eg ikkje må ha meg ein sonderingsrunde på Qxl og Finn for å utvide den spede samlinga litt. 

Ja, når me er inne på QXL, så må eg jo vise fram kven som dukka opp i postkassa vår i går.
Sjølvaste Jon Blund.
At den vesle søte karen er i underkant av 10 cm høg kom som ei stor overrasking på meg. Eg trudde han var sånn cirka 30-40 cm høg og dermed betrakteleg større. Ha ha ha, eg må jo le litt av han her pygmeen. Samstundes er det ikkje storleiken det kjem an på, så eg er allereie glad i han. Alma sirkla rundt han i heile dag, og ville så gjerne leike med han. Men der sette den barnslege mora foten ned, for Jon Blund er min :) Han skal få ligge trygt forvart i ei eller anna eske, til Alma er stor nok til å skjønne at ho verken må kle av han eller finne på å klippe av han skjegget eller sminke han :)

Jeg blir alltid søvning så snart Jon Blund har dratt...

Som de skjønar: den omtalte cowboystrekken min er over før den i det heile tatt byrja og bloggelysta er tilbakevendt ;)

Ha ei fortsatt flott pinse. Buona notte....zzzz.

17 kommentarer:

IfraLahell sa...

Åhhhh, herlig. Du er nå god Linda :) Lo godt av det du skrev om at Alma ikke må finne på å klippe av stakkars Jon skjegget. Ja, -for han ville jo fort sett ganske annerledes ut.. Han MÅ liksom ha langt skjegg den karen der!

Ble veldig fint med det sorte og hvite teppet ved spisebordet, jeg er svak for den kombinasjonen der ;) håper dere får noen skikkelig fine pinse dager. Ingen planer her heller, og det er deilig! Kos dere masse :)

Stor klem

Marte sa...

Så fin den tavla di!! Passer så fint hos deg:))

God helg!
Marte:)

Kine sa...

Åh jeg ønsker meg en sånn Jon Blund jeg og. Herlig!
Syns det var søtt at han var så liten :)
Er glad den korte cowboystrekken din er over :-)
God pinse!

Bettum Villa sa...

Herlig liten Jon Blund!! I like!!

Klem Madelén

Fargebarn sa...

Så søt liten Jon Blund! Og det teppet gjorde seg virkelig under spisegruppa di! Herlig med ingen planer. Vi har heller ikke det for pinsen. Gjorde litt i hagen i dag, men ellers bare avslapping.

Jonglören sa...

Kikar runt lite här i cybern och hamnade här hos dig. Vilket vackert hem du verkar ha. Så personligt inrett. Jag har en giveaway som du kanske skulle vilja delta i.

Hvite tulipaner sa...

Teppet ble kjempefint under bordet.Har et som ligner veldig under spisebordet på kjøkkenet,gjorde liksom så mye for helheten.
Digger bloggen din btw:)
Fortsatt god helg!

Mette sa...

Herrrrrrlig med fridager uten planer!

Veldig fint hjemme hos deg!

kos deg!

Anonym sa...

Så søt han var! :) Et kupp!

Heims verden sa...

Hehe, Jon Blund, han var vel søt:)

Ha en flott søndag!

Silje

Ann Helen sa...

Hihihi, veldig godt å ha deg tilbake så kjapt! ;-) Må le av lille Jon Blund - blir helt varm om hjertet kjenner jeg.
Knallfint med teppet under spisestuen i stedet!
Ha to DEILIGE fridager!!!:) Vi er på vei til mine foreldre, skal bli deilig å bli oppvartet i hele dag, hehe. Tenkte jeg skulle ta meg en ekte cowboystrekk der jeg da, Josefine ville ikke sova bort sumarnatta i natt, så 01 til 04 var hun oppe og rocka;-)
Klem fra trøtt (men blid) Pink.

Christine C sa...

Å, din egen Jon Blund, så gøy :-)) Best å holde ham unna klippelystne barnehender da ja, hehe!
Teppet ditt gjorde seg utrolig godt på den nye plassen - lekkert!

Kos deg videre i pinsen.

Haust sa...

Å, det er godt med fridagar! Nyt dei! :)

Stines Hjem - Livet på landet sa...

Så søt Jon Blund'en din var :) Hehe, måtte også le av det du skrev om Alma som ikke får lov å leke med han:)

Ha en flott dag!

Floppetiflopp sa...

Jeg falt rett tilbake i barndommen av dette innlegget ditt. Husker godt Jon Blund, og hadde ei lita dukke som var ganske lik han da jeg var lita. Aner ikke hvor den ble av.

Figgio-servise husker jeg at foreldrene mine hadde. Lurer på om de kanskje har det enda, eller om at broren min fikk det. Så artig å se det igjen.

Koselig blogg. Ha en fortsatt god pinse :)

Olstad sa...

For en søt liten Jon Blund. God Pinse, takk for hyggelig lykke ønskninger vedrørende lillebror som fortsatt befinner seg vel i magen.

Mimilie ♥ a cup of tea ♥ sa...

Selv om han var liten så var han jo veldig søt:) Og for et nyydelig fat du har fått deg tak i!

Related Posts with Thumbnails