søndag, november 21, 2010

Fargeskifte i stova


Inspirert av dette bildet frå danske Boligmagasinet (min og andres mangeårige desiderte favortitt i bladmarknaden):


...har eg nå starta på eit aldri så lite bildeutskiftningsprosjekt i stova. PS! Eg ønskjer meg forferdeleg bilder av biller og sommarfuglar frå Hagedornhagen som på bildet over....sukk.

I samband med at jula nærmar seg har eg også skifta ut dei retrofargerike tekstilane og tilbake til dei svart kvite eg hadde for nokre år sidan. Eg har også kjøpt grå trekk til Ektorpane på halv pris salget til IKEA. JIPPI! Sofatrekka kjem ikkje på før neste helg, for eg må sørge for at dei relativt nyvaska kvite trekka vert skikkeleg skitne først ;)



Alle tinga hadde eg frå før, og det gjer jo utskiftningsjobben berre ekstra kjekk.  &-symbolet fekk eg hjå Bodil-Bo for eit par år sidan, Keep Calm-plakaten kom fram frå gøymselen i kjellaren, og dei kvite rammene har lege lenge og venta på innhald. Innhaldet glimrar framleis med sitt fråvære, men kanskje det er håp nå når rammene trass alt heng på veggen og minnar meg om det dagleg.  Det vesle Poul Pava kortet som er i svart ramme er frå Ting. Putetrekka er gamle, men eg trur desse framleis er å få tak i på IKEA.


For først gong i historien kjøpte eg nellikar som helgesblomstrar. Etter ei veninne sa at ho asossierte nellikar med begravelse, har eg aldri vorte fortruleg med å ha dei på bordet. Det er jo sant som ho sa. Men denne typen nellik er ikkje av den frynsete typen, liknar meir gamle prestagardsroser, så eg tok sjansen ;)

Ha ein god søndag :)

16 kommentarer:

Karoline sa...

Hei på du!
Nelliker er fine de :)
En fin søndag ønskes deg og dine!
klem KAROLINEMOR!

Siri sa...

Følger litt den nelliktanken, men jeg er enig med deg; de der var helt vakre og akseptable.

Flott stue!

La luz del norte sa...

Samme neliktanke her, men jeg liker egentlig nelliker veldig godt, så det er dumt at de har fått et sånt stempel egentlig! Hr. Sol vet det ikke, for han kom med nydelige nelliker til meg en gang, så jeg latet som ingen ting og var glad for blomstene. :)

Blir sikkert lekkert med grått trekk på sofaen!

Ha en fin søndag!

mvh Solrosa

Frieblonder sa...

Nelliker er pene! Og jeg assosierer ikke nelliker med begravelse. Så jeg syntes de passet perfekt! :)

Syntes det ble fint i stua di jeg :)

klem fra frieblonder

beate sa...

love it!
synes det er herlig å bytte stil når en bare kan ta frem ting man har fra før! kunne ønske jeg hadde et helt rom til oppbevaring av ting... er nemlig livredd for å kvitte meg med ting jeg kanskje vil ha fremme igjen...

blomstene er nydelige!

klem beate

☆Therese sa...

Lekkert!!!
Selv om jeg syntes det har vært herlig å se de flotte retro putene dine og andre fargerike innslag er nok det du tar frem nå mer i min retning (på hjemmebane).

Har funnet ut (i det siste) at Nelliker er mer en de røde/hvite/blå vi får til 17. mai. Nå har jeg oppdaget mange nydelige sorter som minner om roser. Det har faktisk blitt noen Nellik buketter med hjem til meg i høst.

Nyt søndagen,
klem

Hilde sa...

Må bare si at jeg har vokst opp med nelliker som skikkelige tante blomster, men så fant keg noen hvite med rosa skjær for noen år siden, og falt pladask - i tillegg står de gjerne i to uker og er like fine hele tiden - så jo da - jeg kjøper de av og til!
Super fint blir det hjemme i stuen din - orandring fryder...
Hilde

Monica sa...

Kjempeflott bildevegg :) Hvitt og sort er alltid pent, rent :)
Jeg elsker nelliker! Og før nellikene fikk begravelsesblomststempelet var de faktisk en svært populær bryllupsblomst :) De er jo nydelige, og ikke minst utrolig holdbare :)
God søndag :) Klem

Mie fra Mies Mirakler sa...

Jeg forbinder ikke nelliker med begravelse, der tenker jeg mer hvite liljer og hvite roser så det gir jeg aldri bort til noen. Nelliker får meg til å tenke på min farmor som elsket de, og på en episode i serien SATC. Disse hvite nellikene din uten frynser er jo bare knallskjønne. *♥*

Shus sa...

Kjempefint!

Vi er i ein overgangsfase, der vi leiger eit hus, mens vi bygger nytt! Og eg synst liksom ikkje at eg får det skikkeleg til i år...Så eg får bare glede meg over at kanskje vi kan feire jul i nytt hus til neste år!!

Fargebarn sa...

Fint med sort hvott og insekter på veggen. Bare et tips så har åpent hus bloggen lotteri der du kan vinne et bilde med insekt på. Jeg skal også skifte ut litt hjelle så jeg får mest sort og hvitt i stua. Gleder meg mest til å skifte teppet.

Ida sa...

Hei Linda!

Så flink du er med gjenbruk.. tenk å ta vare på flere år gamle putetrekk.. også fra ikea.. hehe ;-D

Men du, kan du ikke printe ut noen sommerfugler i de derre rammene dine.. er sikker på at du blant annet finner noen fine bilder her inne: http://vi.sualize.us

KLem fra Ida

AA sa...

Nei, er så synd at folk mener nelliker er begravelsesblomster! De er jo så vakre og kommer i så mange farger!

Hvis jeg gifter meg noen gang vil jeg ha nelliker i buketten min jeg, bare for å vise at det går an :)

Ellers flotte bilder av stuen din og inspirasjonen :) Kjempelekkert (men det synes jeg alltid det er hos deg).

Mange hilsener fra gartnerdatteren

Anne Marie sa...

Nydelige nelliker!

an-magritt sa...

Så deilige bilder! Den veggen din er virkelig flott! Og jeg synes det er flott at du har kjøpt grått trekk til ektorpen. Den har vi også. Og den gråfargen er bare så lekker! Gled deg!

Nelliker er vakre, ikke mer å si enn det!!

Ha fortsatt en fin kveld, venn.

Klem

ide-puffen sa...

Det ble knallfint. Moro med forandring når man har alt liggende.
Flink er du.
<toppers kreativ uke til deg
klem
Randi

Related Posts with Thumbnails