lørdag, desember 04, 2010

Litt her og litt der


Smått om sen dukkar det opp litt julepynt her og der, inne og utanfor. Ein ettermiddag i forrige veke pynta dei søte små og eg leikehuset i hagen til jul. Det var ein heller kald seanse, så eg trur me brukte knappe fem minutt på pyntinga. Brrrrr. Tredukkene på bildet over er mange år gamle, og er eit slags Carl Larson produkt så vidt eg hugsar. Emma og Peter heiter dukkene, og nå har dei flytta inn i leikehytta. Der står dei vindauga og stirrar ut på frosten.


To minijuletrær vart med heim i IKEA-posen hin dagen. Eit til trammen og eit til pynt inni hytta. Den rustne lykta over har sett sine betre dagar, men den lyser vanvittig fint i mørkret, og eg klagar ikkje kvitte meg med den :)

Skal berre få på plass igjen den raude postkassa nå, så er alt på stell her ute til jul.

Det er straks andre søndag i advent. Planane for dagen så langt er å lage risbollar, slappe av og kanskje få tatt bilder til julekort...Er stadig overgidd over kor vanvittig fort vekene fyk. Hjelpe meg, det er berre ei veke til tredje søndag i advent, og eg kan tenke meg at også den dagen er her på eit blunk. Korleis er det med deg, er du i rute med julegåvekjøp, julepyntning og ikkje minst førjulskos?

Ha ein flott søndag, eg er kanskje tilbake  med eit innlegg i kveldinga. Har ferdig pepperkakehus, serru *smil*. Tudeluuuuuuuuu :)

13 kommentarer:

Supersnuppa sa...

Jeg trodde jeg var i rute, helt til jeg så på kalenderen... Da ble jeg lettere stresset!
Så nå blir det to bakedager neste uke pluss julegaveshopping. Julekortene bestilte jeg for lenge siden, men jeg har jo ikke sendt dem enda. Sukk. Og nå begynner folk rundt meg å reise hjem til jul, så da må jeg henge i for å sende med dem gaver, ellers må jeg sende dem, og det tar også tid. Huff og huff.
Trøsten er at mannen min skal rekke enda mer, han skal gjøre ferdig badet vårt, pusse pipa, montere ovn, gjøre ferdig vaskerommet og lekerommet. Alt dette må være i orden for vi får gjester til jul!!! Iiiik!

Men likevel tar jeg meg tid til å skrive og lese blogger, for det er så koselig!

Du fikk det veldig fint ute!

Drømmen om en eplehage sa...

Jeg har vært klar til jul et par uker, men det er av nødvendigheter og ikke fordi jeg pleier det til vanlig.

Julekort derimot er jeg fryktelig spent på om det blir. Jeg kommer meg ikke ut og får ikke gjøre så mye. Ungene er det umulig å få samlet, men nå har storebrorene lovt på tro og ære å dukke opp nede på stuen mens det fortsatt er dagslys i morgen. Så da får vi se om det blir myldring i sofaen med stive glis, kamera på stativ og selvutløser.

Hvis ikke, ja så blir det ikke julekort fra familien "kjell pell epleskrell i år" :P

Koselig pyntet ved dukkestuen. Og selv om lyslykter får rust på seg er det ikke dermedsagt at de er oppbrukt. Jeg har noen jeg også ;)

God 2.søndag i advent Linda!
Kelm ♥

Daria sa...

ser ut som dere koser dere:)nydelige bilder:)

Jeg bare lurte på hvor dere har kjøpt bordet deres som er i det forrige innlegg?

Ninni sa...

Gleder meg til Pepperkake-hus innlegget ditt! :-)
Klem fra Ninni

Mie fra Mies Mirakler sa...

Så nydelig den epleranken er over døren, kjempeskjønn :) *♥*

Monica sa...

jeg er iallefall igang med julebakst, julekortene er klare (det er bare å få delt dem ut), og julegavene er påbegynt, men mangler en del enda fakisk, men jeg vet hva jeg skal ha så da er det ikke noe stress. ønsker deg en fin fin 2. søndag i advent. god klem fra Monica

Shy sa...

jepp, er i rute, og stressar aldri til jul! Berre kosar meg med lys og pynt og bakar det jenta vil ha.
Julegåver er nesten ferdig, berre nokre familiegåver igjen.
Resten av pynten kjem fram idag, og kanskje det vert litt baking!

Frøken H sa...

Tja, tror jeg er ganske i rute! :) Men nå har jeg plutselig fått god tid til å gjøre ferdig resten også, så da slipper jeg heldigvis stress. Denne førjula skal vi nemlig kose oss mer enn å stresse! ;)

Koselige og stemningsfulle bilder fra lekehuset! :)

Ha en fin 2. søndag i advent! ♥

klem Frøken H

Pia sa...

He he, jeg er vel ikke helt i rute, men jeg tar det som det kommer....Har bakt litt med ungene, men det er allerede oppspist, så vi må nok ha noen flere bakerunder;)
Må få se pepperkakehuset ditt - husker jeg ble dypt imponert i fjor da jeg så de flotte husene som du hadde pynta!

Englehagen sa...

Jeg er i rute,men så har jeg heller ingen barn. Tror dere med barn har litt mer på desember planen enn oss singel mennensker:)
For et søtt julepyntete lekehus.Ha en koselig søndag med risbolle laging: )

Aina sa...

I love red colour for Christmas!
Ciao
Aina from Italy

Tove sa...

en uke til tredje søndag i advent.. når du sier det slik.. hjelp! Nei, i år har jeg få ambisjoner når det gjelder jula, ikke skal vi feire den her, og vi holder på å pusse opp et hus.. Men er faktisk akkuratt ferdig med å bake pepperkake, og venter på at svinesteka skal bli ferdig.. så jule er det uansett:) Kjempesøte nisser i vinduet, og de papir englene du hadde laget var kjempesøte!! Håper dere har hatt en flott søndag
klem

Anonym sa...

Hei! Er imponert over pyntinga di altså. Føler meg nesten som en slask her jeg sitter, til tross for at jeg har sitti og ordna med julekorta for i år, noen hjemmelagde og noen kjøpt i butikk. Laget pepperkakedeig i morges, tenkte å bake den ut i morgen kveld, men det er fortsatt masse igjen, aner ikke hvordan jeg skal få tid til å bli ferdig, men den tid den sorg. Alt ordner seg nok etter hvert. Lykke til videre med julepyntinga ;-)

Related Posts with Thumbnails