onsdag, oktober 10, 2012

Skaugum

På Interiør og Boligmessen i Bergen var eg så superduper-heldig å vinne Skaugumbestikk for seks personar i Pure White fargen. Tusen, tusen takk!
Det passa MIDT I BLINKEN, for eg samlar jo på dette bestikket. 
Grunnen til at eg vann, var at eg visste at Skaugum produserast på Geilo.

Eg elskar Skaugumbestikket. Eg hugsar det frå mormors kjøkkenskuffer. Og det minner meg om barndommens sommarferiar på Atløy då me rensa krabbeklør med Skaugumbestikk. Då eg i vaksen alder skulle starte samle på eigne knivar og gaflar var eg ikkje i tvil. Det måtte bli   SKAUGUM. Dette er nemleg norsk design på sitt beste. Knallfint og av ypperste kvalitet.

Stikk inn her og les meir om Skaugum of Norway.

 Frå før av har eg også Skaugumbestikk i teak - det kan du lese meir om her.

I dag kosar eg med heime med gutane i huset. Eldstemann har haustferie, og minstemann er forkjøla med lett feber.

Ha ein fin haustdag der du er!

22 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint! Heldige deg:-)
God bedring til minsten, og god høstferie!
Inger

24 sa...

heldige du , kor fint det var :)
kos deg med dei gode små, og god betring til minstemann :)

Streken var kul :)

Henriette

Olstad sa...

Så fint, heldige du det er virkelig flott. Jeg teller på knappene om jeg skal begynne å spare. Synes det er så flott.

Hege Beate - Hus og Hjem blir til... sa...

Så heldig!
Så nydelig bestikk! Falt pladask nå gitt...
Ønsker deg masse fine spisestunder med det der! ;)

TESSAS MAT sa...

Kjempelekkert bestikk. Så heldig du var som vant. Ikke ofte man ser dette bestikket i butikkene. Jeg husker det også fra farmors kjøkken. Hadde det ikke vært for at jeg har hatt bestikkdilla og har 3 komplette sett til 12 pers allerede skulle jeg løpt og kjøpt. Nostalgisk, enkelt og moderne...alt i ett. perfekt!
God onsdag til deg!

sa...

Heldige deg!
Jeg husker det selv fra mine besteforeldres kjøkken!
Takk for all inspirasjon du gir + dine lekre bilder :)
Vil du vinne et års-abonnement på BoligPluss til deg selv eller en venn,
eller kanskje en lekker lue fra italienske Barnum - prøv lykken inne hos meg nå :)
Klem Anette ♥

Komadyret sa...

Skaugum er kjempefint, og nydelig i hvitt også da. Jeg har teak varianten som jeg fikk for en slik og ingenting på loppemarked. *Lucky me *

Unknown sa...

Så pent Skaugum bestikket er! :)

Mvh.
Stian N. Moen

Nordpå sa...

Så heldig du var :) Skal nok selv begynne å samle på det, må bare bestemme meg for farge...

Anonym sa...

Ååå,det bestikket er så pent! :)

Anonym sa...

Veldig fint bestikk, men tåler det oppvaskmaskin?
Mvh Åshild

HusmorDronninga sa...

Heldigen!
Knallfint bestikk, som eg godt kunne tenke meg sjølv..

Kos dåke med haustferie!
Me e tilbake i jobb igjen :)

Fuglemamma sa...

Veldig flott! Jeg lurer også på det med oppvasken...;-)

Den gode feen sa...

Ja, det nyproduserte som selgjast nå toler oppvaskmaskin - til og med det av tre (kebony) :)

Takk for kommentarar alle saman :)

Anonym sa...

Jeg elsker Skaugum-bestikket og håper å kunne kjøpe meg det etter hvert. I mellomtiden koser jeg meg med et retro-bestikk jeg har, og som jeg tror er Skaugum, selv om det ikke er stemplet det. Men det har teakhåndtak og jeg liker det. Av eller annen grunn har jeg aldri kjøpt meg sølv så da er det på tide å begynne å samle på Skaugum i stedet:DDDDD Hilsen Grethe

Den gode feen sa...

He he he, Grethe. Eg har heller ingen sølvbestikk i hus :)

Berit sa...

Ja disse husker jeg fra da vi var barn. faktisk så har vi fortsatt neon på fjellet på hytta. Så de har holdt lenge

fru Storlien sa...

Skaugum er fint! Vi har utgaven med palisander, og noen deler fra barndomshjemmet med teakskaft.
Men sånn til daglig bruker vi mest mayabestikket siden det går i oppvaskmaskin...

Ingrid Riddervold sa...

Helt enig med deg :-D Liker både de i hvitt og teak (mest praktisk med oppvaskmaskinvennlig dog). Liker hvordan kniven speiler stripene på det ene bildet!

Annette sa...

Foreldra mine har alltid hatt Skaugum-bestikk (svart). Det geniale er at ein kan få satt på nye skaft om det skulle knekke el.l. Ihvertfall enkelt for oss som bur i kniv- og ljåkommunen Hol!

Bjørg sa...

Måtte se etter, og joda, det er Sakugum-bestikk jeg har jeg også. I teak, arvet etter mormor. Jeg har aldri brydd meg om å se etter merket på de, men jeg elsker det bestikket. Mest fordi det minner meg om varme, snille, kloke mormor, og alle barndomsferier hjemme hos henne og bestefar i Trøndelag.

Lilla dør sa...

Fantastisk flott bestikk Skaugum. Du var knall heldig.

Related Posts with Thumbnails