torsdag, november 26, 2009

Eg elskar Jason



Det finst knapt meir humørskapande bøker enn JASON bøkene av finske Camilla Mickwitz. Eg er såååå lukkeleg over å ha fått tak i desse to (Jason og Jason på ferie). Illustrasjonane er fantastiske, og bøkene er gode barndomsminne.


Eg hadde ikkje desse bøkene som liten, men hugsa at me lånte dei på biblioteket innimellom.


Eg hugsar også at me venninnene holdt på å fnise oss skakke av at Gudrun var naken inni eine boka, he he.



I kveld skal eg google litt og finne ut om det går an å få tak i Jason og Sinna-Guri. Kanskje ungane kan få seg kvar sine eksemplar. For dei me har i hus nå er mine ;)

Tusen takk for flotte tips angåande å forenkle kvardagen aldri så lite. Her var det mykje godt som eg tar med meg vidare :)

Ha ein flott torsdagskveld, klem frå Linda

36 kommentarer:

Randi sa...

Jeg hadde Jason på ferie da jeg var liten. Nå er den på hytta til mamma og pappa og har blitt ungenes favoritt også. Det er gøy når bøker en selv likte faller i smak hos barna:-)

Håper du lykkes med å få i flere bøker. Lykke til!

Anonym sa...

Åh, dette var en av mine favoritter som liten. Tror jeg var spesielt fascinert over mammaen som sto akt.....Tenker på Jason og mammaen hans når jeg løper av gårde med en unge på slep, Jason fløy jo liksom bak mora si. :-)
Hilsen Elisabeth

Anonym sa...

å ja disse husker jeg også - selv om jeg ikke hsuker om vi har dem hjemme, om de var fra biblioteket, fra barnehagen der jeg gikk eller om de hadde den i barnehagen jeg jobbet senere - uttrolig morsomt at du minte meg på de - skal spørre mamma jeg...

alvorada sa...

Åh, for et fantastisk gjensyn!!! Husker boka om Jason på ferie utrolig godt, bildet av Jason som henger på slep i løse luften bak moren har brent seg fast i minnet. :)

BO sa...

Gløyme aldri nakne Jasonmammo, eller når han fauk etter ho. Trur den når dei resite på badeferie som eg hugsar best. Er det den du har? Trur me lånte dei på Tofte?

Ingrid - Fjeldborg sa...

For et hyggelig gjensyn! Jeg tenker ofte på Jason faktisk, som jeg ser flere har nevnt er bildet av Jason på slep etter mammaen godt festet i hukommelsen. Digger bloggen din:)

Fru Fly * Heidi sa...

Åååå, jeg hadde glemt hele JAson før jeg så dette innlegget nå. Jeg fik khelt sommerfugler i magen av gjensynsglede!♥ Utrolig tidig, jeg husker også den nakne damen i den ene boken!:) Klem H

Marta - livet på landet sa...

Disse bildene vekker gode barndomsminner! Vi hadde også "Jason på ferie", og husker at vi leste den utallige ganger!
Lurer på hvor den boka har blitt av...
Hadde vært gøy om det gikk ann å få tak i disse bøkene!:)

Barbros lille atelier sa...

Fantastiske bøker! Og hvem kan vel glemme nakne Jasonmamma? Herlig gjensyn!

Klem

Shus sa...

Ja, den hadde eg og. Eller vi har den nok enda, inne hos mamma. Jason på ferie har vi!

marie sa...

Jeg har Jason på ferie og tegningene er fantastiske. Virkelige godbiter du har fått tak i.

Anne Lill sa...

Hei Linda:)
Åh nå brakte du fram minner i meg!! eg likte såååå godt Jason når eg var liten, trur jammen meg eg skal leite fram gamle bøker i jula når eg skal heim:)
Som alltid kjekt å følga med på bloggen din!
Klem fra Anne Lill

Lene sa...

Jeg vokste også opp med de bøkene! Foreldrene mine har de fortsatt stående i bokhyllen. Jeg husker det gikk på barnetv også. Husker spesielt en episode hvor de var på ferie....

Takk for at du minnet meg på hvor glad jeg var i Jason!

Lene

Livet i Fattighuset sa...

Moro, moro, moro!!! Nå ble jeg inspirert til å hente fram bokkassa fra jeg var liten. Den står på loftet hos min mormor. Hurra!!

Og snart er det helg igjen :-)

Marie

ANETTESHUS.COM sa...

Å, ja!! Dette er barndomsminner!! Lurer på hvor disse bøkene har blitt av?! Må spørre mamma!

Ha en fin kveld!

Klem Anette:)

Janne sa...

Jason er kul;)
Min treåring blir aldri lei av å lese om Jason og Sinna-Guri, som er det eksemplaret svigermor har tatt med på hytta. Allerede når vi sitter i bilen kommer spørmålet om vi kan lese den når vi kommer fram...hihi;)Må jammen høre om hun har flere bøker på lur...hadde glemt den med nakne Gudrun!!!

Anonym sa...

Så utrolig gøy, disse bøkene hadde jeg helt glemt, men husker at jeg likte de veeeldig godt som liten:) Si i fra hvis du finner et sted man kan kjøpe dem.
Linda :)

Frid sa...

Jason er en kjent figur ja ;-) hyggelig å bli minnet på om det! Jason på ferie hadde jeg som barn og nå står den i hyllen hos min sønn.
Tror mammaen med Jason på slep er et begrep for flere enn meg. Husker jeg sa til en kollega at jeg hadde følt meg som Jasons mamma - når jeg fortalte om en episode som hadde skjedd med ungene en spesielt travel ettermiddag. Hun skjønte med en gang hva jeg mente, men hun var jo også et barn av 70 tallet :-D

Snuskebassa sa...

Jason er en absolutt favoritt!
Jeg var så heldig å finne dem på biblioteket. De skulle selge dem!!
5 kroner, hversågod og tusen takk.
Lykke til med jakten på flere. Responsen du har fått på inlegget burde være en god indikator på at de kunne tåle en nylansering fra forlagets side...Tar du utfordringen?

g u r o sa...

Eg er såååå enig med kommentarane her, altså...HERLEGE bøker!! -for store og små!

Dattera mi likar Sinte-Guri-boka, og det er jo kjekt å kunne trekke litt parallellar dit når eg iblant blir til sinte-guro....så kan vi le av det heile! :)

Lukke til og ha ein strålande dag!

Sisslesola sa...

Jeg har Jason og SinnaGuri og Jason på ferie fra jeg var liten. I går kjøpte jeg Jason på ferie og Jason flytter på biblioteket til fem kr stk.. lykke.. hehehe

Petit sa...

Jason er bare best...

Vi lo også av mammaen som var naken og noen solbrente kropper i "Jason på ferie".

Ragnhild Furulund sa...

Helt fantastisk!

Anonym sa...

Ja dette husker jeg :) Minnene strømmet tilbake så fort jeg så mamma'en til Jason, det håret kan jo ikke glemmest:)

Ha ei super helg!

~Natalie~

Idun // Breidablikk sa...

Herlige bøker! Men disse har jeg ikke sett før, er jeg for ung til det mon tro? Jeg skjemmer nok bort sønnen min med alle bøkene han får, men de er like mye for mammas del ;) Både fordi hun blir lei av å lese de samme bøkene hver helg, men også fordi hun synes det er så gøy å lese morsomme barnebøker som hun kommer over ;) (så det drypper bøker på tantebarna også ;)

Ha en fin adventshelg! *klem idun*

Anna sa...

Oh my! Jason hadde jeg helt glemt! Lurer på hvor mange ganger jeg egentlig lånte disse bøkene på biblioteket? De minner meg om barndommens lørdager … og grøt – semulegrøt :D Det hadde vi hver lørdag etter at vi hadde vært på biblioteket. Ååå … *savne*

sol sa...

Jeg husker også Jason-bøkene fra bibliotekturer da vi var små. :)
Ha en god helg!

lykke og liten sa...

Eg òg elskar Jason-bøkene. Eg har 2 frå eg var liten.
Jenta mi på 3 år likar den med Sinna-Guri best, den er litt skummel, men endar jo godt. Eg likar så godt at dei er på nynorsk, det er så behageleg å lesa:-)
Ha ei deilig advents-helg!
Helsing Kristine

Katharina sa...

Haha, hugsar akkurat det same som deg, kor flaut det var over at mora til Jason var naken :-) hadde heilt glømt heile Jason eg, til du minte meg på han ;-)

Marita sa...

Så hvis jeg finner flere Jason-bøker, vil du ha dem? Er stadig på loppis og brukhandlere og snoker i bøker, skjønner du :o)

Prinsessen På Erten sa...

Oj så morsomt! Jason hadde jeg helt glemt, men for et herlig gjensyn! =) Har også gode minner fra disse bøkene - tror vi må ha hatt dem i barnehagen eller hos en av dagmammaene jeg var hos. For hjemme hos oss selv var de ikke... Jeg vil også ha tak i noen eksemplarer av disse, men hvor skal man begynne å lete? Lykke til med din jakt =)

Prinsessen På Erten sa...

Oj så morsomt! Jason hadde jeg helt glemt, men for et herlig gjensyn! =) Har også gode minner fra disse bøkene - tror vi må ha hatt dem i barnehagen eller hos en av dagmammaene jeg var hos. For hjemme hos oss selv var de ikke... Jeg vil også ha tak i noen eksemplarer av disse, men hvor skal man begynne å lete? Lykke til med din jakt =)

Linn sa...

Åååå Jason, hadde jeg helt glemt! Jeg var så utrolig glad i den fyren når jeg var liten!

Ha en fin helg!

Kvirrevitt sa...

Helt enig med deg og folket - Jason er topp! Jeg ble veldig glad sa jeg fant "Jason på ferie" i barnebok-bunken min på loftet til foreldrene mine tidligere i sommer. Den ble med hjem sammen med et par andre bøker fra 70-tallet. Gøy å ha..!:)

susan`s side sa...

Åh, disse bøkene hadde jeg glemt. Jeg hadde også den med Gudrun som sto akt. Kan du gi meg en liten melding hvis du finner de på nett så blir jeg veldig takknemlig

Beate sa...

Å, herlige barndomsminner!

Related Posts with Thumbnails