fredag, november 27, 2009

God helg


Nei, eg har ikkje ribba ei høne, eg har berre skifta trekk på Ektorpen. Trekket eg tok av var så skittent at det gjekk ned i vaskekjellaren av seg sjølv. Akkurat det gjorde iallefall dagens kvardag enklare ;)

Med skåler fulle av mandariner, nye lys i lysestakane, nystøvsugd hus (rakk ikkje vaske) og med gløgg i koppen er eg klar for helg og aldri så lite julestemning. Mikroen tar seg ein liten blund for øyeblikket og eg har ikkje klart bestemme meg for om me andre skal setje ei deig eller hente fram litt adventspynt.

Medan eg legg planar for kveldsaktiviteten kan de kose dåko med rykande ferskt Rett Hjem. Det kjekkaste og mest inspirerande nummeret eg har sett. Og då meinar eg spesielt Bergensutgåva de finn her. Kjenner aldri så lite lengsel etter Bergen når eg les bladet, sjølv om eg slår meir og meir rot her i Stavanger :)

Ha ein fin kveld og ei kjempefin helg :)

PS! Teppet på gulvet er kjøpt hos Nettpynt. Heilt genialt. Kjem det ein flekk (og det hender til stadighet) svinger eg berre moppen over det og vips er det like reint igjen.

9 kommentarer:

Havets Datter sa...

Takk for at du viste Jason boka! Nå kom barndomsminnene strømmende på, og jeg må le for meg selv! Elsket disse bøkene, så nå må jeg på loftet til mamma og se om jeg finner dem!

God helg til deg og dine ;)

englemor sa...

Deilig med helg og herlig at det endelig er første søndag i advent denne helga!! Likte utrolig godt teppet ditt, alt som er praktisk og i tillegg ser bra ut faller rett hjem hos meg. Er det plast det er laget av?

God helg til deg og dine!

klem fra Hilde

Den gode feen sa...

Hei Englemor. Ja, det er plast. Heilt supert :)

kjersti sa...

Åååå, høres ut som en koselig fredagskveld:)
Vasking av gulv for heller la vente på seg...;)

Det teppet har jeg sett på tidligere, men nå ser jeg at de er tomme for det sort/hvite:(
Hvilken leverandør er det? Trodde kanskje ikke det var Pappelina, men er litt usikker...??

Vi har nylig fjernet teppet under spisebordet, pga. en liten tass som har det med å kaste mesteparten av maten på gulvet;)
Et plastteppe hadde vært perfekt:)

Tok med meg veldig mange bra tips under "ein enklare kvardag" innlegget.
Vi har tørketrommel, men det blir allikevel til at det står et stativ i stua i ny og ne;)

Ønsker deg en fin fin helg,
klem Kjersti♥

Ida sa...

Hahaha.. du har no lært av dine egne frustrasjoner - for dette teppet kan vel sies å gjøre hverdagen enklere :-)

Og du, nå fikk du meg til å le av mine egne tanker - her jeg sitter og ser for meg ektorpen klukke rundt og spre om seg med fjærene sine. En ribbert ektorp.. klukk klukk klukk.. stakkars :-)

GOD helg!
Klem fra Ida

Smineset sa...

Tenk nå er det advent snart! Har funnet frem adventspynt som ligger klar og venter...

Det teppet så helt genialt ut, spesielt for meg som har små barn.

Takk for tips!

Ønsker deg ei super helg! ;-)

Tvillingmamma sa...

Kjenner den der Bergen - Stavanger følelsen ja, men Bergen er best, synes jeg !! Akkurat nå er vi forresten her igjen. Fast tradisjon å dra opp adventshelgen for å få med oss bl.a. Lysfesten( eh, fra vinduspostene her på loftet i Marken får vi med oss alt, så vi deltar på vår måte.....)Kanskje enda bedre er Jul i Gamle Bergen på søndag, med juleverksted, fakkeltog og runde rundt treet. I dag var vi på åpning av julegatene, men værgudene var ikke på vår side, og med nattåpent med mange gode tilbud var det lett å havne i handlefellen, i stedet for å ta inn julestemningen. Skuffelsen var stor hos de to små som skulle ut å nisse i Månetoppendraktene sine, eller som blånisser( for å være på den sikre siden vi tatt med begge deler..)Det ble vanntett og vindtett i stedet. Men søte nye luer fra Cinnamon girl hjalp jo litt da. Skuffelsen ble ikke mindre hos småfrøkna da etter byturen hun havnet til sengs med noe som antas å være omgangssyke.
Å mamma, nå blir det vel ingen nissing i et hele tatt? Stakkars liten ...Håper det er noe raskt forbigående. Måtte le da jeg så de fjærene du hadde tatt bildet av. Vi har Ektorp både her og der og jeg tenkte akkurat på vask i dag jeg også. Men det ble foreløpig med tanken. Men fant frem en del ting som passet til advent ihvertfall. Mulig det blir innrykk her etter Lysfesten i morgen, og da er det jo kjekt å ha det pyntet litt. Adventstaken ble til etter
" man tager hva man haver" prinsippet. Men det gir jo litt kreativt utløp da. Fant 4 hvitkalkede leirpotter. Satte et høyt hvitt kubbelys i hver, og dekket rundt med grønn amerikansk tørket mose som jeg fant skapene her. Krydret det hele med noen små sinkhjerter.

Vi har og tørketrommel, men klestativet står likevel på stuen. Og til jul passer det liksom enda dårligere der... Ha en fin adventshelg!

IfraLahell sa...

Det høres ut som dere kommer til å få en fin helg. Og godt at julestemningen begynner å komme inn i heimen. Gløgg er godt ;)

Liker teppet ditt veldig godt. Var innom på Nettpynt og tittet, der hadde de masse fint. Lurer på om det ikke må bli et slikt teppe etterhvert.

Ha en herlig lørdag.

KLem IfraLahell

Prinsesse Elin sa...

Måtte bare inn å ønske deg, Øyvind, S, A og lille S en fin første søndag i advent. Høres ut som du har full kontroll på forberedelsene til advent. Her har trekket til Ektorpen aldri vært vaska men har planer om å få det til før jul.( det ser jo ut som et lovende prosjekt etter fjærene å dømme)
Her blir det shopping i sandnes sammen med Monica i dag og da skal jeg endelig få bruke litt av Løe pengene. HURRA. Har planer om å kjøpe både det ene og det andre for jeg har lyst på litt ny julepynt i form av Maileg og diverse andre kjente leverandører. Så får vi håpe at jeg ikke knuser flere Rise lysestaker når jeg er på Smak! he he
Tror du jeg holdt på å dø eller??? Jeg var så flau at det var nummeret før tårene kom, Linda.
Ha en fin lørdag alle sammen. Kommer snart innover en tur jeg:)

Related Posts with Thumbnails