torsdag, september 16, 2010

Snart helg igjen


Eg syns hausten kom så brått på denne gongen. I dag tidleg var det skikkeleg kald haustlukt ute, og både strømpebukser, ullundertøy og varmepumpe er godt i bruk. Med hausten og mørkret kjem også dårleg-fotolys-problemet tilbake for fullt. Her gjeld det å knipse bilder i vilden sky i løpet av nokre formiddagstimar i helga, slik at ein har noko å vise fram i bloggen ;)


Forrige helg sydde eg denne posen, som er tenkt brukt som ein barnehagepose for minstemann. Ein pose til matboks, drikkeflaske og kanskje eit klesskift. Sydd i den brune Småfolk-gaskluten frå Tamo, kanta med retro sengetøy frå Borghildpia, og fora med eit turkis gammalt sengetøy frå ei snill dame på Halsnøy. Det er mange som ikkje har funne gasklutane inne hjå Tamo, men sjå under Småfolk nyheter så finn du dei.


Denne helga har me tenkt oss på hyttetur. For første gong har me leigd ei av hyttene jobben min disponerer, og me gledar oss heile gjengen. Klede, reiseseng, spel og fiskestenger er ferdigpakka, og etter jobb/skule/barnehage susar me av stad i morgon. Kryss fingrane for friske småfear og opphaldsvèr i helga ;)

Ha ei riktig god helg, klem frå Linda

22 kommentarer:

Elisabeth, innerst i veien sa...

God tur! Sånne stoffposer er jo veldig praktiske når man pakker til tur. En med undertøy, en annen med leker osv. God helg etterhvert.

fiazoo sa...

Visst är det väl gött med höst!

MøbelPøbel sa...

Åå..det stoffet fra Tamo er så fint:) Har vært innom flere ganger på siden deres, men eplestoffet har jeg ikke funnet. Får håpe det dukker opp:)

Ha en fin høstdag i morgen!

Hilsen Christine

Vigdis sa...

Kjekt med små stoffposer ja ;) Bruker maaange av dem når jeg skal pakke i kofferten.

God tur og helg, og kos dere masse :)

Åse Marit sa...

Så lekre poser du syr!!
Seinast i dag har eg tenkt at eg skulle ha sydd ein til solkremmane, ein til dei små Kleenexpakkane og ein til babymaten/smikke og slikt til minstemann.

Takk for inspirasjon, no trur eg det blir nye tøyposar her i huset i morgon formiddag:)

God tur til store og små på hyttetur!

Creative By Helena sa...

Så fin pose. Du eg så i Stoff og stil-katalogen et retrostoff som minnet veldig om deg, et rosa/lilla storblomstrete, hvis du har sett det, i interiørkatalogen:-) Er kjekt at de designer slike stoffer så vi slipper kjøre fra fretex til fretex, selv om det også er veldig morro:-)
Du eg ville egentlig bare takke for masse god inspirasjon til dukkestue!!! Nå er endelig dukkestuen til min lille Nonstopp ferdig, og jeg har fått masse inspirasjon her i bloggland og masse fra deg:-) Tusen takk!!

http://gulhverdag.blogspot.com/2010/09/dukkestuen-er-ferdig.html

Lykke til videre med sy-og interiørprosjekter:-)
Hilsen Fra Helena

Barbros lille atelier sa...

Knallfin tøypose du har laget i herlige stoffer! Tøyposer er helt uunværlig spør du meg:-) Både praktiske og fine. En uslåelig kombinasjon.

Ønsker deg en riktig god helg! Kos deg!

Klem

Englehagen sa...

Så utrolig søt blogg du har:) Jeg får nesten en 70- talls følelse av både bildene og måten du skriver på:) Jeg er selv født i begynnelsen av 80 tallet,men alikevel:)Ha en flott helg på hyttetur :) Hilsen fra Elin

Hege Synøve Kolstad Evensen sa...

Flott pose! Og Ginseng Green Thea smaker fantastisk:)

Unknown sa...

Du lager så flotte ting, jeg har også fått meg symaskin og må bare sette meg ned å lære å sy...jeg får begynne med en liten nålpute kanskje...hi,hi...
Om du har du tips på noen bøker, etc, mønster som er lette å bruke for en nybegynner så blir jeg kjempeglad. God helg, Wilhelmine

Whitebite sa...

Tusen takk for den fine seilbåten vi fikk i posten i dag! Lillegutt ble henrykt! og den passet perfekt på rommet hans. Kan du ikke selge tøyposene du lager i butikken din også??
Leser bloggen din fast! og du bor visst ikke så langt fra meg heller fant jeg plutselig ut! artig.
B :o)

Tove sa...

Hei hei
God tur og kos dere masse!
Ha en fin helg
Klem Tove

AnMa sa...

Hei Linda!

Så skjønn pose da! Brunt sammen med lyseblått og turkis er så fint.

Jeg savner sytingene dine på Epla. Selv om jeg var så heldig å få tak i noen sopper, så lurer jeg på om du kommer til å sy flere putetrekk, elefanter og stoffposer for salg???

Ønsker deg en god helg. Vi skal også på hyttetur i helgen. God mat, frisk luft og glade barn- kan det bli bedre...

Klem fra AnMa

:) sa...

Du tar så vakre bilder ... :) Love it!!

umulie sa...

Got tur og god helg til hele familien Fe!

♥ Anja-Karin ♥ CleanCanvasStudio sa...

Den posen var kjempefin, flotte farger og mønster.
Du skal nå knipse en del bilder for å ha nok til hele høsten og vinteren ;)

Ha ei riktig fin helg med familien på hyttetur!

IfraLahell sa...

Ja, NÅ er det høst. Det merket jeg godt i dag. Nå må ulla frem, om vi vil eller ei. Er jo egentlig en deilig årstid, men selv er jeg en fryspinn, så det trenger ikke bli for kaldt heller:)
Kjempe herlig pose, er veldig hyggelig å ha noe fint å sende med mat og klær i , til barnehagen. Og så er det jo ekstra stas når det er hjemmelaget :)

Hytte tur høres deilig ut, håper dere får en knall helg:)
Stor klem Ifra Lahell

Mollie sa...

Kjenner igjen det med lyset ja...uff det begynner fort å bli mørkere nå og dagene blir så korte! Det gjelder vel å knipse i vei i helgene og andre gyldne solfylte stunder ;-) Vi er "fellow fans" av Tamo skjønner jeg, bare digger den butikken asså! Og de er jo noen racere på leveranse, pakkene er jo i postkassa to dager etter at man har bestilt, sånt liker jeg! Ha en fin helg!

ANETTESHUS.COM sa...

Ja, tenk; nå er vi her igjen - hvor vi må forte oss å knipse masse bilder på formiddagen når det er lyst;)

Så lekker barnehagepose!! Du er misunnelsesverdig flink ved symaskinen altså, Linda;)

Ha en fin helg!!

Klem klem
ANETTE:)

SNILLPIKE♥ sa...

Fikk 2 flotte seilbåter i posten i dag. Tusen takk, de var kjempefine, og er allerede funnet sin plass i et vindu.

Ønsker deg og dine kjære en koselig hyttetur. Klem.

pippigul sa...

UNDERBAR blogg!!!
Så mycket fint!
Kram Tessan

AA sa...

Synes høsten er så deilig jeg. Elsker å krype inn under tepper og inn i ullgensere, gå turer og se på alle de lekre fargene. Men skjønner problematikken med lyset - men jeg blir nok aldri noen eminent blogger med lekre bilder, så jeg får heller føle med dere som kan dette ;) Ha en strålende søndag!

Related Posts with Thumbnails