søndag, juni 12, 2011

Pinsedag


Det går framleis hovudsakleg i grått og svart i stova, samt eit sprekter av små  fargedrypp i eit lett samansurium. Eg hadde i utgangspunktet tenkt å ta på dei kvite sofatrekka nå som sommaren er tilbake, men det er så herleg enkelt med grått. På dei grå trekka held det lenge å gå over flekker med ein fuktig klut. Derimot: å tørke over med ein fuktig klut på sjokoladesøl på kvitt trekk, er å gjere vondt verre.


Ein flott pinsedag er straks overstått, og eg syns det er fantastisk herleg å tenke på at me også har morgondagen fri. Då SKAL symaskina fram. Huset er blåst nå i kveld, berre for at eg skal ha frigjort tid til saum i morgon. Gledar meg :) I tillegg SKAL badedrakten verte våt. Kvir meg ;)
 
Nå: hekling i sofakroken. 
God klem herifrå :)

18 kommentarer:

Marit sa...

Inspirerende bilder! Tror nok hvit sofa hadde blitt skiftet ut ganske fort her i hus :). God fridag i morgen! Spent på å se resultatet av syinga :)

ARKinterior sa...

Fine bilder...
Har også det grå trekket på fremdeles og er så fornøyd med det.
Så fint det veggbildet ditt med hvit skrift, er det noe man kan få kjøpt noe sted?
Ha ei fortsatt fin pinsehelg - og kos deg med symaskinen!
Klem

Den gode feen sa...

Tusen takk jenter <3
Almas hus: nei, det er eit skilt eg har laga sjølv - inspirert av House Doctor sine plakatar. Du finn meir om det om du googlar den gode feen station board :) Lukak til.

God natt

deasogmia sa...

Gleder meg til å se resultatet av det du skal sy i morgen!

Anonym sa...

Hei,du gjør meg lykkelig med dine innlegg:)Jeg nyter synet av interiøret ditt, og herlige hverdagsglimt med dine nydelige barn:)Jeg har over lengre tid lest bloggen din men aldri før kommentert på dine innlegg,sånne mennesker som deg inspirer meg:)Klem fra Trøndelag:)

Petrine ~ Nederst i havna sa...

Stilig stue du har altså :)
Ha ei fortsatt god pinse!

marian sa...

Hei - eg er stadig vekk innom og let meg inspirera av både bilder og tekstane dine. Du har det SÅÅÅ fint og det er fordi du har sånn "fingespiss"-følelse for det som får fram det beste!

Beste helsing Marian - frå DIN kommune!

Liv-Inger sa...

Ah, for en god følelse jeg fikk av bildene dine. Ser for meg å bare synke ned i den deilige sofaen med strikketøyet. Men følelsen hadde ikke blitt like god her hos meg akkurat nå. Litt mer kaotiske tilstander, kan man si. Men så holder vi på med malingsarbeid utendørs. Og jeg er skrudd sammen sånn at jeg ikke helt klarer å holde fokus både ute og inne samtidig. ;-)

Ha en fin siste pinsedag! :-)

ph sa...

LOVE, LOVE den grå og hvite stuen din :) ...og helt super ide med å lage det store skiltet selv, har selv ønsket meg et slikt lenge!!

Her er noen flere forslag til ideer; http://www.etsy.com/shop/TransitDesign

Anonym sa...

Bloggen din er fantastisk! Kva heklar du?
Ha ein finfin dag!
Janne

Snuppimamma sa...

Nå ble jeg rett og slett inspirert til å rydde! Og det er en bragd i seg sjøl å få meg inspirert til det - hihi. Her er det hvite sofatrekk MED sjokolade som gjelder :P men ny sofa står høyt på ønskelista, så mulig det blir retta på i løpet av kort tid.

Hva hekler du? Synes hegling er så vanskelig, men prøver gjerne igjen hvis du har et bra tips :)

Fin mandag!

Anonym sa...

Liker også å ha huset blåst, men det er som om det bare faller ned både støv og rot bak meg mens jeg holder på:)Har du noen tips til rask og effektiv "blåsing" av huset?
Man får jo inntrykk av at bloggere har det støvfritt i hver en krok, men det er vel ikke tilfelle..:)

Glede sa...

Hei! Jeg er en stor fan av deg og følger bloggen din. Sjelden jeg legger igjen spor, men måtte bare spørre: jeg har over 4000 treff fra din blogg på min den siste uka. Vet du om det er noe spesielt med bloggen din som kan forklare dette? Kan ikke se at du linker til meg på noen måte, så forstår ikke helt hva som har skjedd.. :)

Malena sa...

I love the grey sofa!

Tone og Arnt sa...

!Hei! Elsker bloggen din, du er så utrolig kreativ! Hat du fargek'ode 'på klaffebordet ditt? utrolig søt farge, har ett skap som burde fått seg en overhøvling! Ha en flott helg! mvh Tone

GBB sa...

Hei på deg!

Inspirerande.... veeeeldig inspirerande!!!!!

Lurte på fargekode/navnet på det klaffebordet ditt..??

Anonym sa...

Hi!
I'm totally smitten with the little (metal?) houses that stand on your sidetable.
Did you make them? Buy them? And if bought would you care to reveal where?

Greetings from the Netherlands
:)

Metallisering sa...

Really really beautiful home !

Related Posts with Thumbnails