mandag, desember 12, 2011

Kvit jul?

 Var nett inne på Yr for å sjekke om regntøyet bør takast fram i morgon. Ja, det er det ingen tvil om gitt. Det er meldt regn, regn, regn og atter regn framover. Deprimerandes i grunn.

Desse to års gamle bileta frå uterommet får derfor brukast til å mimre om kvit jul. Eg er ikkje så veldig begeistra for snø. Årsaken til det er at eg veit det varer kort tid her på vestlandet, og etter snø kjem det helsikens slapset og isen som eg hatar. Men kvit jul likar eg. Så please, kjære værgud. Det er heilt ok om du nå forvandlar alle regndråpane til snøkrystallar. Iallefall om du lar det ligge til like over nyttår :) Så kan det atter bli julestemning utandørs, og me kan ake til kyrkja på julafta.


PS! E-posten min har aldeles konka ut. Har ikkje fått e-post inn på ei veke (og eg får rundt 15- 30 e-postar dagleg). Veit ikkje om eg får sendt ut heller. Så nå veit du det om du har sendt meg e-post - satsar det er fiksa i løpet av kort tid.

Tudeluuuuu.....

19 kommentarer:

Whitebite sa...

Linda, bare slapp av!
den 23.desember kommer snøen!
Det er i allefall det jeg har avtalt med han der oppe:)

Lise B sa...

ædabæda, vi har snø, fem centimeter, minst, og den blir liggende i alle fall i to dager til, tror jeg- Jeg ønsker meg selvfølgelig hvit jul, og jeg holder pusten----

perler på en snor sa...

Så koselige vinterbilder!:)
Ja det hadde vært koselig med snø til julaften, romjula og nyttårsaften. Og så lenge det ikke er såpeglatt og 0-føre, men faktisk er kaldt og sneen ligger en stund så er det også greit hehe. (liker ikke slapseføre eller glatte veier)

ReVinyl sa...

Æsj, ja her regner det også nå...
Får satse på at whitebite har gode kontakter da ;)

Siw

Yvonne sa...

God morgen =)

ja jeg er enig med deg angående snø, akkurat nå liker jeg ikke snø så godt for da kommer jeg meg ikke ut ( ja føler meg som en gamling hehe). men hvit jul liker jeg selv om. Veldig fine bilder forresten!

du må ha en strålende dag!

Klem Yvonne.

3prinser sa...

Her på østlandet (i alle fall i Elverum) har det snedd i hele natt - nyelige snetunge trær og busker over alt :) Men... har hørt at det ikke skal vare, så snart kommer vel regnet igjen...
Uansett - i dag har jeg fått julestemning!

Ha en fin uke!

Ps. jeg har en liten advents gibort på bloggen min som du kanskje vil være med i ;)

Olstad sa...

åhhh jeg forstår så godt hva du mener jeg er oppvokst i østfold og hatet snø. Det kom alltid masse slaps og våtvær etter snøen. Nå bor jeg på Toten innlandet og vi har hærlig snø fra oktober til ut mars. Det er tørt og fint og jeg trodde aldri jeg skulle si det men det er kjempe morro å gå på ski- barna elsker det og vinteren er stabil 1,5 meter snø i 5-6 mnd. Det er noe annet.

Fortsatt ønsker jeg deg en god adventstid med eller uten snø. Her snør det ... vi har snart en halv meter.

irene sa...

Ja snö till jul vill vi ha!!!
Ha en fin dag !!
Kram Irene

Trallala sa...

For noen skjønne bilder! Det blir liksom ikke ordentlig jul om det ikke er snø, men vi får krysse fingrene, det er nå enda noen dager igjen :) I verst fall får vi kjøpe masse snøspray og ha på alle vinduene :)

camah sa...

ja det hadde hvert utrolig fint med hvit jul, men akkurat nå er det monsunregn ute... det lille vi hadde av vinter forsvant fort....

Anette Willemine sa...

Herlige vinterbilder med masse julefølelse! Deilig med de dryssene vi får av sne, synes jeg. :)

Ønsker deg en fin ny dag!


AW

Sukkertøy for øyet sa...

..så stemningfullt
& gjennomført..

VAKKERT :)

- Ida Susanne

tonje boganes sa...

Å, jeg også ønsker meg hvit jul. Så nydelige bilder!
Klem Tonje

Only Beautiful Things sa...

What a sweet decorations! And You have snow... Wonderful!

Odins lille hjørne sa...

Så flotte mimrebilder!! Men er enig med deg om snøen!!
odin

Emma sa...

Så fina bilder :D

Fru Fjeldhammer sa...

Flotte bilder!

Her i lørenskog (akershus) smelter snøen, det er veldig glatt ute..sukk, jeg vil og ha hvit jul!

klem

Marlene sa...

Håper snøen varer! du får trøste deg med at jeg har ikke snø i det HELE tatt. Hmfr. *Håpehåpe*

Ha en fin kveld. :)

Anonym sa...

Kjære Gode Feen! Kan du legge ut oppskrifta på glasuren til pepperkakehus. Veit du har gjort det før, men har leita og leita. Finn den ikkje!!!!

Hjelp!

Related Posts with Thumbnails