tirsdag, desember 13, 2011

Innspurt

Dei siste kveldane har eg vore travel oppteken. Har kjøpt dei fleste julegåvene og er i ferd med å legge siste finishen på dei heimelaga. Julekorta er bestilte. Pakkar som skal sendast er stort sett sendt. Det er berre 11 dagar igjen.

Det som gjenstår nå er å pakke inn gåvene. Kjøpe små gåver frå nissen. Dele ut gåver. Handle inn julemat. Og kor har julenissedrakta tatt vegen mon tru. Det er lett å verte stressa, men då er det viktig å ha fokus. Fokus på at me skal:
K O S E oss. 
Drikke gløgg og ete pepperkaker. 
Høyre på julemusikk (kjøpte forresten Kurt Nilssen og Kringkastingsorkesteret i førjulsgåve til oss).
Lage konfekt. Ungane elskar trille marsipankuler som me trykker melkerull nedi. 
Lese julemagasin og bli inspirert.
Arrangere juleverkstad.
Gå kveldsturar og kikke på alle dei fine julelysa.

Mmmm, det er ei herleg tid nå. Hugs å senke tempoet og kose deg du også!

Fin tirsdagskveld til deg som er innom !!!

15 kommentarer:

Yvonne sa...

Heisann=) den hjemmelagde gaven som vi så vidt ser der ser veldig søt ut! ja jeg er enig med deg! viktig å huske på å kose oss! ha en fin kveld!

klem yvonne =)

lise sa...

Det høres fantastisk ut, Linda. Jeg gleder meg til jeg kommer dit. Ja, med tanke på hjemmelagete gaver kommer jeg nok ikke så langt i år, men det har en viss avstressende effekt å erkjenne det..

Her er det jobbing nesten hele tiden frem til og med mandag, tror jeg. Er en smule bakpå, foreløbig..

Heldigvis har jeg en mann som jeg pisker adventsgaver fra, så jeg vet i alle fall at jeg ikke er den eneste her hjemme som stresser. ;-)

debje sa...

go linda go linda go linda!!!! you can make it!!!!
and then.............STOP and enjoy christmas and see everybody enjoying themselves because of all the work you have done ;-)

fruU sa...

Mmmm, så kos. Her må jeg innrømme at stressnivået er høyere enn ønsket. Men, men, det har og sin sjarm.

Hegeslilleboble sa...

Høres kjempekoselig ut, og gaven ser veldig fin ut!!! Kos deg videre :)

Øyeblikk sa...

Eg her håplaust bakpå når det gjeld julegåvene, i år igjen... Julekorta er sendt, så den er grei. Ingenting er pakka inn - men har frist på meg til fredag - då reiser me til Stord for å levera dei pakkane som skal dit. No er planan å ha ein kosetur i morgon ettermiddag med ei god venninne og få kryssa av ein del på lista. Blandt anna juleklede til Frøken Fryd, det er jo "ingenting" i skapet mitt som vanlig...

Kosa deg med Kurt'n, og høyr på songen "Stjernesludd" - den er nydelig :) Har snurra nokre gongar den juleplata der hos oss.

Klem klem klem!

Familiene Buer Buer og Kolnes sa...

Viktig å kose seg!
Jeg har laga de luksushavrekulene som du viste tidligere! kjempe gode - takk for at du delte den oppskriften. Bloggen din er bare herlig!!!

God førjulstid :-)
Klem carina

deconordic sa...

Viktig å huske å puste. For en aldeles nydelig liten julesnøkule!

Fru Fjeldhammer sa...

Jeg skal prøve å bli ferdig så vi får siste uken "fri".. men det er fortsatt ikke noe stress, her er det kos på høyt plan! *S*

Du er så flink så..
klem

ThisISmeThen sa...

Gledelig førjulstid til dere!
Den julekulen er den nydeligste jeg har sett noen gang, tror jeg! Har en kjærlighet for disse, men denne tok pusten i fra meg... Kan jeg spørre deg hvor du har kjøpt den? Eller du har vel kanskje hatt den lenge... ?! klem til deg :-)

simsey sa...

hello!

i'm simsey from germany. i love those things you do so much! but I'm a little sad, that i can't read your descriptions of you works. perhaps there is any tool to translate it.
i wish you and your family to have a nice christmas.

best wishes send to you
simsey


http://theschnippsisisters.blogspot.com/

Fru Belima sa...

Så fin blogg du har! Ser ut som du er i rute til jul. Ser fint ut det siste innlegget ... er det babytøfler? Tror jeg skal prøve meg på karamellene dine, de så supergode ut.

Anonym sa...

Ja så sant, så sant :) Mye viktigere å nyte denne tiden enn at alt skal bli perfekt..

I kveld skal denne damen ta seg et bad sammen med et glass med rødt i ;)

God helg!

-Milla

Villblomsten sa...

Hei :-)

Siden jeg spurte deg for noen dager siden om det - ville jeg bare fortelle at jeg nå har laget Karameller med soyamelk og kokusmelk :-) Og det gikk bra :-)

Jeg har også linket til deg i innlegget om karamellene , jeg håper det er ok ? :-)

Ha en fin helg :-)

Lisette sa...

Flott blogg;) Og et spm: hvor har du kjøpt stueteppet ditt sort og hvitt? Lisette fra Stavanger

Related Posts with Thumbnails